دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال گیلان:

اجازه تغییر کاربری در حریم تالاب داده نشود | نمی‌توان هم مدیر بود و هم مردم‌داری کرد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری گیلان بر لزوم اولویت در آمایش سرزمینی از سوی مدیران دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، جان احمد آقایی روز پنجشنبه در جلسه مدیریت یکپارچه اکولوژیک تالاب بین المللی اتزلی در بندر انزلی اظهار کرد: رقم دقیقی از میزان پهنه آبی تالاب بین المللی انزلی در دست نیست و درصورت وجود این آمار با اولویت قرار دادن آمایش سرزمینی، و روش ها و رویکردهای استفاده شده توسط بخش خصوصی و عمومی به منظور اثر گذاری بر توزیع جمعیت و فعالیت ها در فضاهای با مقیاس های گوناگون شاهد تسهیل و تسریع در روند پیگیری های پرونده های مربوطه در دادگاه های حقوقی خواهیم بود.

وی با اشاره به ایجاد شعبه های ویژه در دادگاه های شهرستان های انزلی، صومعه سرا و خمام افزود: ۱۹ فقره پرونده تخلف در مرحله رسیدگی و ۱۵ فقره پرونده نیز مختومه شده است.

آقایی تاکید کرد: در صورت ایجاد موانع و مشکلات از سوی شهروندان، دستگاه قضایی به سرعت وارد عمل شده و علاوه بر برخورد قاطع با متخلفان، پرونده ها نیز خارج از نوبت رسیدگی می شود.

وی با تاکید بر لزوم همراهی مردم و مسئولان و استفاده از ظرفیت های مردمی برای پیشگیری از بروز تخلف و برخورد با متخلفان تصریح کرد: هر وقت مردم و مسئولان همراه هم بودند موفق بوده ایم و در رفع مشکلات مربوط به تالاب انزلی باید دهیاران و روستاییان و ساکنان مجاور تالاب همراهی کنند.

آقایی با اشاره به اینکه از سوی دستگاه های نظارتی و اجرایی نباید اجازه تغییر کاربری در حریم تالاب داده شود گفت: شرایط نباید به گونه ای باشد که پس از تصرف دادخواست رفع آن ارائه شود و مسئولان مربوطه باید با رویکرد پیشگیرانه مداخله کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استفاده از مدیران بومی در اینگونه حوزه ها را یکی از آسیب های آن برشمرد و متذکر شد: مردم داری و اجرای قانون هیچگاه در کنار یکدیگر قرار نگرفته و این دو موضوع با یکدیگر منافات دارد و نمی توان هم مدیر بود و هم مردم داری کرد و برخی تخلفات را نادیده گرفت.

آقایی با اشاره به اینکه مدیران غیر بومی عملکرد موفق تری دارند تصریح کرد: با گفتمان سازی و استفاده از کارهای فرهنگی می توان نتیجه بهتری به دست آورد و یکی از راه های توسعه فرهنگ استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در جهت نهادینه کردن آن فرهنگ است.

 

Share