نماینده انزلی در مجلس:

تعدد دستگاه‌های مسئول در زمینه احیای تالاب انزلی مهمترین چالش است

نماینده انزلی در مجلس گفت: آب و فاضلاب گیلان باید به وظایف خود در خصوص فاضلاب رشت، انزلی و صومعه‌سرا عمل کند در غیر این‌ صورت مشکل تالاب انزلی حل نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، احمد دنیا مالی با بیان اینکه در حوزه حفاظت محیط زیست، مشکل قانونی نداریم، اظهار کرد: تعدد دستگاه‌های مسئول در زمینه احیای تالاب انزلی و عدم پاسخگویی و بی تفاوتی نسبت به مسئولیت‌های محوله از مهم‌ترین چالش‌ها در این زمینه است.

وی با انتقاد از عملکرد و کوتاهی سازمان آب و فاضلاب گیلان در خصوص برطرف کردن آلودگی‌های زرجوب و گوهررود، افزود: قانون جامعی در خصوص حفاظت از محیط زیست وجود دارد اما تصمیم واحدی درباره تالاب انزلی گرفته نمی‌شود.

نماینده انزلی در مجلس با اشاره به ارائه پیشنهاد اجرای طرح نجات ملی تالاب انزلی، تصریح کرد: مشکل این است تا زمانی که مسئله آب در بالادست تالاب را حل نکنیم و عمق تالاب کمتر شود معضل تالاب انزلی پابرجا می‌ماند.

دنیا مالی با بیان اینکه مسئولیت هماهنگی بین دستگاه‌های متولی در احیای تالاب انزلی مشخص نیست، گفت: قانونگذار تکلیف وزارت نیرو در خصوص احیای تالاب انزلی یعنی مسئله لایروبی و اساسنامه مربوط به شیلات را مشخص کرده اما دستگاه‌ها به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرایی کردن یک برنامه جامع جهت مشخص کردن موقعیت هر دستگاه در بحث احیای تالاب انزلی، اضافه کرد: اگر آب و فاضلاب استان گیلان به تکالیف خود درباره فاضلاب رشت، انزلی و صومعه سرا عمل نکند آب با کیفیتی نخواهیم داشت.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه امکان اجرای طرح احیای تالاب انزلی با بودجه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی وجود ندارد، افزود: تا زمانی که سم و کود اراضی کشاورزی وارد تالاب انزلی شود زندگی آبزیان این منطقه با خطر مواجه است.

دنیا مالی با بیان اینکه اگر برنامه مدون عملیاتی نداشته باشیم نمی‌توانیم تالاب انزلی را احیا کنیم، عنوان کرد: آب و فاضلاب گیلان باید به وظایف خود در خصوص فاضلاب رشت، انزلی و صومعه‌سرا عمل کند و تا زمانی که تکلیف هر دستگاه در خصوص این روند مشخص نشود مشکل پابرجا می‌ماند.

Share