در جلسه شورای شهر رشت؛

تصویب اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به تعویق افتاد | پروژه های قرارگاه خاتم الانبیا تصویب نشد

با وجود تصویب کلیات بودجه، تصویب اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری توسط شورای این شهر به تعویق افتاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر که عصر امروز (چهارشنبه، ۲۵ فروردین) تشکیل شد، تصویب اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت به تعویق افتاد. اگرچه کلیات بودجه سال جاری شهرداری رشت در واپسین روزهای اسفندماه سال گذشته در شورای این شهر به تصویب رسید اما قرار شد اصلاحاتی در آن صورت گیرد.

اصلاحیه بودجه سال جاری شهرداری با ۵۵۳ میلیارد تومان در بخش جاری و ۶۹۷ میلیارد تومان در بخش تملک دارایی‌ها و عمرانی در جلسه امروز مطرح شد اما موافقان و مخالفان خود را برای تصویب داشت.

در اصلاحیه بودجه، از ۲۸۱ پروژه عمرانی پیشنهادی شهرداری، شورا ۱۲ پروژه عمرانی را در اولویت قرار داده و ردیف و اعتبارات جدید برای آن‌ها تعیین کرده است. با این تغییرات، اعضا با اتکا به اینکه نیاز است بررسی بیشتر و دقیق‌تری بر روی پروژه‌ها و ردیف‌های اعتباری صورت گیرد، تصمیم گرفتند یک جلسه تلفیق دیگر برای آن تشکیل دهند.

*لایحه اجرای دو تقاطع غیرهمسطح توسط قرارگاه خاتم الانبیا تصویب نشد

یکی دیگر از مباحث جلسه یکصد و نود و چهار شورای شهر رشت به تصویب لایحه احداث تقاطع غیرهمسطح میدان نیروی دریایی و مصلی شهر با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا اختصاص یافت که اعضا نتوانستند با وجود فوریت آن به اجماع برای تصویب آن برسند.

«احمد رمضانپور نرگسی» به عنوان یکی از مخالفان این لایحه اظهار کرد: از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) باید برای احداث پروژه‌های بزرگ استفاده شود.

رییس شورا افزود: اینکه از توانایی قرارگاه برای احداث دو تقاطع روگذر استفاده شود که نیاز ضروری هم برای شهر به اجرای آن‌ها نیست، فرصت سوزی است در حالیکه باید بتوانیم از توانمندی قرارگاه برای پروژه‌های ضروری و حیاتی شهر بهره بریم.

وی احیای رودخانه‌های رشت و اجرای زیرگذر میدان شهرداری را از مهمترین پروژه‌هایی دانست که می‌توان برای اجرای آن از قرارگاه خاتم الانبیا (ص) کمک گرفت و ادامه داد: می‌توان برای چنین پروژه‌های ضروری شهر از توان مطالعاتی و اجرای قرارگاه بهره برد.

عضو دیگر شورا هم در موافقت با این لایحه، ورود قرارگاه خاتم الانبیا به رشت را مغتنم شمرد و گفت: ورود قرارگاه به رشت برای اجرای پروژه‌های شهری، دو سال طول کشیده است.

«اسماعیل حاجی پور» افزود: در حال حاضر هیچ طرح و پروژه‌ای درباره‌ی احیای رودخانه‌ها یا زیرگذر میدان شهرداری وجود ندارد و مطالعات آن‌ها تکمیل نشده تا بتوان قرارگاه خاتم الانبیا (ص) را برای همکاری در آن پروژه‌ها هدایت کرد.

وی تصریح کرد: اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر توسط قرارگاه می‌تواند مقدمه حضور بیشتر قرارگاه در پروژه‌های بعدی شهرداری رشت باشد.

با این‌همه با توافق سایر اعضا، قرار شد بررسی این لایحه با وجود تصویب کمیسیون توسعه و عمران شورا به جلسه بعدی تلفیق موکول شود.

Share