یادداشت/ بهزاد مقدم نیا

اتحادی نو در شورانشینان با انتخاب حاجی‌پور به عنوان رئیس شورا

انتخاب فردی با تجربه و با سوابق مدیریتی شفاف، بدون در نظرگرفتن گرایش سیاسی اش، با یازده رای قاطع به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر رشت نشان دهنده اتحادی نو در شورانشینان است.

بهزاد مقدم نیا

بهزاد مقدم نیا:

انتخاب فردی با تجربه و با سوابق مدیریتی شفاف، بدون در نظرگرفتن گرایش سیاسی اش، با یازده رای قاطع به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر رشت نشان دهنده اتحادی نو در شورانشینان است.

این انتخاب در شرایطی رقم خورد که یازده عضو شورای رشت دارای تفکرات سیاسی متفاوتی هستند اما در کنار تمامی این تفاوتها در این انتخاب همگام و همسو شدند.

با تمامی تاکیداتی که همواره پیرامون عدم سیاست زدگی در شوراها انجام می شود اما همگان می دانند که نقش جناح های سیاسی به واسطه حضور نمایندگانی از طیف های مختلف در پارلمان محلی شورا غیر قابل انکار است.

اما این بار در شهرمان شاهد رقم خوردن اتحادی مبارک و به دور از حواشی ما بین جناح های سیاسی بودیم.

حال که اعضای شورای رشت برای حفظ منافع رشت و رشتوندان نگاه های سیاسی را کنار گذاشته اند، باید این اتحاد را به فال نیک گرفت.

یقینا از منظر عموم، سیاسیونی مورد پذیرش مردم هستند که تمام هم و غم خود را برای رفع مشکلات این مرز و بوم به کار بگیرند و در غیر این صورت هیچ جایگاهی در بین مردم نداشته و همانگونه که در حال حاضر بسیاری از چهره های برجسته منتسب به اصلاحات به واسطه عملکرد ضعیف و بروز تورم سرسام آور که موجب ایجاد مشکلات اقتصادی فراوانی برای مردم شده است نسبت به عملکرد اصلاحات منتقد هستند یقینا هر طیف و جناحی که عملکرد مناسب و مورد قبول مردم ارائه نکند نیز مورد نکوهش قرار می گیرد.
البته براساس قانون، سیاسی بازی و جناح گرایی نباید در شوراها مشاهده بشود اما این واقعیت غیر قابل انکار است.

حال با توجه به عملکرد ضعیفی که طی دو سال اخیر از سوی شورای رشت پیرامون مباحث مختلفی از جمله انتخاب شهردار، پیگیری اموری از جمله آسفالت و غیره … مشاهده و با اعتراضات فراوانی که از سوی چهره های برجسته گیلان و رشت در این خصوص مطرح شد این اتحاد در انتخاب می تواند به عنوان نقطه عطفی در عملکرد شورای پنجم رشت محسوب شود.

تمامی شهروندان در انتظار تحولاتی اساسی برای شهر باران های نقره ای لحظه شماری می کنند و یقینا این مهم در سایه تعامل واقعی و سازنده می تواند محقق شود.

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share