تامینی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار مطرح کرد:

از سال ۷۱ تا ۸۲ بالغ بر هزار نفر را سر کار بردم/بحث ائتلاف با ندیمی و لاهوتی اصلاً مطرح نیست+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،تامینی گفت:از سال ۷۱ تا سال ۸۲ بالغ بر هزار نفر را سر کار بردم ولی هم اکنون چنین امری امکان پذیر نیست. ولی بنده بر این عقیده هستم که با انجام پروژه راه آهن و فعالیت های منطقه آزاد انزلی شرایط رو به بهبودی خواهد رفت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری حسن تأمینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار عصر امروز در اتاق اصناف رشت برگزار شد.

انسانیت حکم می کند مراسم تقدیر از خبرنگاران را برگزار IMG_1906کنم

حسن تأمینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرسال مراسمی در جهت تقدیر از خبرنگاران برگزار می کنم گفت: امسال به دلیل اینکه سال آخر این دوره مجلس است قرار بود که این مراسم را برگزار نکنم ولی به علت توصیه دوستان و حقی که خبرنگاران به گردن اینجانب دارند گفتم که انسانیت حکم می کند این مراسم را برگزار کنم و این کار را نیز انجام دادم.

وی اظهار داشت: از دوره هشتم و در دوره ای که رییس مجمع نمایندگان گیلان شدم وقت خود را گذاشتم تا مشکلات خبرنگاران را برطرف کنم ولی این مهم عملی نشد.

حداقل دو تا سه نماینده با هم هماهنگ کنیم و به کارهای عقب مانده بپردازیم

تأمینی در رابطه با همکاری خود با ابوذر ندیمی و مهرداد بائوج لاهوتی در چند مدت اخیر اظهار کرد: با توجه به اینکه ۱۳ نماینده استان گیلان نمی توانند باهم به دنبال مشکلات استان بروند ،حداقل دو تا سه نماینده با هم هماهنگ کنیم و به کارهای عقب مانده بپردازیم تا اینکه یکی از عزیزان به خوابی که دید متوسل شد و گفت شهدا به کمک ما می آیند تا ما سه نفر بتوانیم مشکلات استان را حل کنیم.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مدت به ۱۷ وزارتخانه و ارگان مراجعه کردیم تا مشکلات را پیگری و رفع و رجوع کنیم که از جمله آن در بحث های کشاورزی ،هواپیمایی ،گردشگری بود.
وی اضافه کرد: با توجه به کندی ساخت و ساز راه آهن استان گیلان این نگرانی در ما به وجود آمده که این پروژه تا سال ۹۵ به بهره برداری نخواهد رسید و به همین منظور جلساتی را با آقایان جهانگیری و نوبخت برگزار کردیم تا آنها در این زمینه توجیه کنیم.

آمارهای من درآوردی در زمینه اشتغال را قبول ندارم

وی در رابطه به مشکلات خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان در حوزه رسانه منحصر به فرد و قابل تقدیر است اظهار کرد: بنده با بسیاری از مشکلات خبرنگاران آشنا هستم و اگر می خواهیم مشکلات خبرنگاران را به صورت ریشه ای حل کنیم باید به این افراد استقلال دهیم.

تأمینی ادامه داد: اعتراضات خبرنگاران نشان دهنده ی این موضوع است که کاری برای این قشر صورت نگرفته است و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این مشکلات را برطرف کنیم.
نماینده مردم رشت در مجلس در رابطه با نرخ بیکاری گفت: کشاورزی شغل پایداری نیست .البته استان گیلان فضای لازم را برای توسعه و ایجاد اشتغال را دارد ولی متأسفانه فضای شغلی در گیلان اشباع شده است که این امر به دلیل ظرفیت های استان نباید صورت گیرد.
وی ادامه داد: از سال ۷۱ تا سال ۸۲ خود من بالغ بر هزار نفر را سر کار بردم ولی هم اکنون چنین امری امکان پذیر نیست. ولی بنده بر این عقیده هستم که با انجام پروژه راه آهن و فعالیت های منطقه آزاد انزلی شرایط رو به بهبودی خواهد رفت.
تأمینی افزود: بنده این آمارهای من درآوردی در زمینه اشتغال که گیلان سیر صعودی را طی می کند را قبول ندارم و امیدوارم از این فضا خارج شویم.

بحث ائتلاف اصلاً مطرح نیست

وی در پاسخ بر سوال خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه آیا همکاری مشترک تأمینی ،لاهوتی و ندیمی با توجه به نزدیکی به انتخابات ائتلافی صورت گرفته است یا خیر ،گفت: تأثیرگذاری دو نماینده بسیار بیشتر از یک نماینده است و این هم افزایی باعث می شود که سه نماینده مانند ده نفر باشند و بحث ائتلاف اصلاً مطرح نیست.
تأمینی ادامه داد: من از این موضوع استقبال می کنم که دور از تفکرات سیاسی برای توسعه استان هم دل هستیم و به دنبال حل مسائل مشکلات هستیم و مجمع نمایندگان فقط برای دادن آمارهاست و کار عملیاتی برای رفع مشکلات صورت نمی گیرد.
حسن تأمینی گفت: متأسفانه سه نماینده شهرستان رشت نتوانستیم به اندازه کافی با هم همدل شویم و مشکلات شهرستان رشت را حل کنیم که امیدواریم این مهم عملی شود.
وی با بیان اینکه شورای شهر رشت دارای افراد نخبه و دلسوزی است تصریح کرد:متأسفانه شورای شهر با نمایندگان رشت جلسه برگزار نمی کند و این به علت که نمایندگان با شورا مشکل دارند نیست.دلیل این عدم همکاری را نمی دانم و اگر این همکاری صورت گیرد می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.
تامینی با بیان اینکه توهین به خبرنگاران را نمی پذیرم گفت: در شأن نظام جمهوری ایران نیست که حتما تجمعی صورت بگیرد تا حق و حقوق پرداخت شود.

در سوئیس برای قطع یک درخت رفراندوم گذاشتند

وی در پایان در خصوص قطع درختان شهر رشت به خاطره خود در خصوص سفر سوئیس اشاره کرد که برای ساخت یک بزرگراه مجبور بودند یک درخت را قطع کنند و این موضوع را به رفراندوم گذاشتند و بعد چند سال که دوباره به سوئیس رفتم متوجه شدم مردم به قطع درخت رأی ندادند و هنوز درخت قطع نشده و بزرگراه طور دیگری احداث شد.

حواشی:
پس از پایان صحبت های حسن تأمینی یکی از خبرنگاران نسبت به همایش تقدیر از خبرنگاران که صبح امروز در سالن خاتم الانبیاء رشت برگزار شد اعتراض کرد و گفت: این بیش از اینکه از خبرنگاران تقدیر شود از مسئولین تقدیر کردند و در ادامه به مشکلات بیمه ای و سایر مشکلات خبرنگاران پرداخت.
قرار بود در این نشست علاوه بر حسن تأمینی نماینده مردم رشت در مجلس، لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس و ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز حضور داشته باشند که به دلایل نامعلومی این اتفاق صورت نگرفت.
پس از حضور فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر رشت به عنوان میهمان ،تأمینی از او درخواست کرد به جایگاه برود و او نیز به بخشی از سوالات پاسخ دهد.
فاطمه شیرزاد دلیل عدم شرکت در همایش صبح امروز تجلیل از خبرنگاران را برگزاری نامناسب این مراسم عنوان کرد و گفت: این جلسه تقدیر از مسئولین بود نه خبرنگاران !
در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال در رسانه های گیلان توسط نماینده مردم رشت در مجلس تقدیر شد.

Share