زنجانخواه در جلسه شورای شهر انزلی؛

بندرانزلی پذیرای بیش از ۳۰۰ هزار لهستانی آواره بود|مقصر همه مشکلات شهرداری و شورا نیست

صدو بیست و دومین جلسه عادی شورای اسلامی شهر بندرانزلی با توجه به رعایت رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت غیرعلنی و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر بندر انزلی و کارشناسان شهرداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تبریک مناسبت‌های مبارک ماه آذر با یادآور مجدد روز پرشکوه دانشجو و گرامی داشت مبارزات دانشجویی، روز حمل و نقل را به همه فعالین در این عرصه تبریک گفت و ادامه داد: رانندگان و مالکین تریلرها و کامیون‌ها و ماشین آلات سنگین همواره حامی و همراه رزمندگان در جنگ تحمیلی بودند و کمک‌های فراوانی در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند. کاروان‌های حمایتی که به جبهه ارسال می‌شد با یاری و کمک این عزیزان بود و شهدای بسیاری این قشر زحمتکش در میان شهیدان جنگ تحمیلی دارند که افتخاری بس بزرگ است.

موسی زنجانخواه با تبریک ولادت حضرت زنیب (س) و روز پرستار گفت: شب یلدای امسال مقارن شده با تولد پیام‌آور کربلا حضرت زینب (س) و روز پرستار و بهورز که این روز را به همه مدافعان سلامت جامعه صمیمانه تبرک می‌گویم و برای این عزیزان آرزوی سلامتی دارم. از همه مردم تقاضا می‌کنم به یاد همه شهدای مدافع سلامت از جمله دکتر دیوشلی و سرپرستار تهمینه ادیبی که در ایام سخت بیماری کرونا در صف اول مبارزه ایستادند و جان شیرینشان را هدیه کردند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از تجمعات خودداری کنند.

وی با تاکید برعدم برگزاری تجمعات خانوادگی تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت کرونا برای حفظ سلامتی عزیزانمان و کمک به فروکش کردن این بیماری در شهرستان، یلدای امسال نباید مانند سال‌های گذشته دورهمی‌ها و تجمعات داشته باشیم.

زنجانخواه در این جلسه عنوان کرد: در روز‌های گذشته مردم قهرمان انزلی نیز غم بزرگی دیدند و ما احمدعلی راغب هنرمند خوب شهرمان را از دست دادیم که بنده در گذشت این عزیز را تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان آرزوی صبر دارم. این هنرمند و آهنگساز بزرگ سروده‌های ملی با سروده‌هایش به نوعی به ترویج فرهنگ انقلابی کمک شایانی کرد. همچنین برای سلامتی دیگر هنرمند محبوب شهرمان رضا نظری عزیز نیز دعا می‌کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با توجه به شرایط بیماری کرونا در بندرانزلی گفت: کرونا با خیزش سهمگینی رشد کرده و نسبت به قبل فراگیرتر شده است و از مردم شهرستان خواهش می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی ادامه داد: از فرماندار محترم و سایر مسئولین مربوطه عاجزانه تقاضا می‌کنم برای حفظ جان مردم نسبت به محدودیت تردد بین شهری و تعطیلی مراکز تجمعی اقدام کنند و برای جبران و کمک به کسانی که از این تعطیلی‌ها متضرر می‌شوند تصمیماتی مناسبی گرفته شود. با توجه به رشد بیماری در شهرستان جدیت بیشتری در این خصوص صورت بگیرد و برای حفظ جان مردم انزلی بازار هفتگی و برخی دیگر از مراکز تجمعی تعطیل شوند. با جدیت و همراهی مردم و مسئولین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم سد محکمی در مقابل این بیماری در شهر انزلی ایجاد کنیم و از تلفات انسانی دردناک نیز بکاهیم.

زنجانخواه با تاکید بر اینکه باید در واحد‌های تجمعی شهرداری کنترل بیشتری صورت بگیرد، ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها یکی از مشاغل ضروری هستند، برای حفظ سلامت شهروندان و کارکنان شهرداری در واحدهای تجمعی شهرداری دستگاه تب‌سنج تهیه شود و برای کاهش تجمع در این اماکن تصمیم گیری دقیق صورت بگیرد. پاکبانان هم مانند کادر درمان در صف اول مبارزه با این بیماری قرار دارند و با پاکسازی و بهبود محیط نقش زیادی در کنترل این بیماری ایفا می‌کنند. باید با تهیه لوازم حفاظتی و گرفتن تست از این عزیزان برای حفظ سلامتی این همکاران محترم و خانواده‌هایشان تلاش جدی‌تر شود.

زنجانخواه در این جلسه مطرح کرد: در فروردین سال ۱۳۲۱ در جریان جنگ جهانی دوم لهستانی‌های آسیب دیده از جنگ وارد بندرانزلی شدند. در آن زمان بندرانزلی کمتر از بیست و پنج هزار نفر جمعیت داشت اما پدران و مادران ما که دارا هم نبودند در آن شرایط سخت پذیرای بیش از سیصد هزار لهستانی آواره، بیمار و جنگ زده شدند. مردم شهر ما آنقدر از خود گذشتگی نشان دادند و مهمان نوازی کردند که هنوز هم یادگاران آن روزها در لهستان این همایش بزرگ مهمان نوازی انسان‌ها را یاد دارند و به اینجا آمدند و عرض احترام کردند. مردم ما هم به احترام آن‌ها همچنان مزار فوت شدگان آن‌ها را در انزلی حفظ کردند و هنوز هم این ارتباطات فرهنگی وجود دارد.

وی ادامه داد: ملت‌ها همواره برای انسانیت تلاش کردند امیدواریم دولت‌ها هم در راستای کرامت انسانی گام‌های موثرتری را بردارند. افتخار می‌کنم به مردم خودم به گذشتگان خودم که در زمانی که خودشان نداشتند به کمک مردمانی شتافتند که اکثرا بیمار، فقیر، آسیب دیده از جنگ و نگران از آینده بودند و با آمدن به انزلی و استقبالی که مردم مهمان نواز انزلی انجام دادند به آینده امیدوار شدند و با گذشت پدران و مادران ما امید به آینده در دلهای ناامید این آسیب دیدگان زنده شد.

زنجانخواه با اشاره به نامه‌های ارسالی شورا درخصوص اجرای پروژهاای نیمه تمام، گفت: از زحمات مجموعه شهرداری، شهردار محترم و پرسنل خدوم که با همه مشکلات برای شهر گام موثر بر می‌دارند تشکر می‌کنم. انتظار داریم درخصوص اجرای برخی پروژه‌های نیمه تمام مانند پارک شهید دوربین، سکوی قهرمانان، آماده‌سازی ساختمان حمل و نقل، پل قدیم غازیان، آسفالت خیابان شهید سردار محمود فلاحتی و… تسریع بیشتری صورت بگیرد.

رییس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با تاکید بر اینکه درخصوص تخلفات با هیچ کس تعارف نداریم، افزود: اعضای شورا در برخورد با متخلفین با کسی تعارف ندارند و در گذشته هم برخی از پرونده‌ها را به محاکم فرستادیم که انتظار داریم پیگیری شود و این روند ادامه پیدا کند تا به سلامت دستگاه کمک بیشتری شود.

وی ادامه داد: شهرداری امروز در پیشانی تمام تحولات و مقابله با مشکلات قرار دارد و با خطای یک یا چند نفر نباید کل این مجموعه خادم و زحمت کش زیر سوال برود. از همه مسئولین می‌خواهم بزرگواری کنند و زحمات این کارگران و کارکنان شهرداری را ببینند و زبان شکر و تشکر از این دوستان داشته باشند. این منصفانه نیست که فقط با انتقاد کردن همه مشکلات شهر را به گردن شهرداری و شورا گذاشته شود. آیا واقعا مسئولیت همه امور شهر با شورا و شهرداری است و دیگران هیچ مسئولتی ندارند؟

Share