رئیس شورای شهر انزلی

موانع بهسازی میدان انزلی همچنان باقی است | سیستم فاضلاب انزلی راه اندازی شود

حیدری گفت: پروژه فاضلاب از طریق اعتبارات بانک جهانی که سالها در این شهر لوله گذاری شده و سرمایه آن خوابیده و به دلیل عدم تأمین تصفیه خانه از آن استفاده نمی شود هرچه سریع تر راه اندازی شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هشتاد و دومین جلسه عادی و علنی شورای شهر انزلی با حضور علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش، معاونین فرماندار، جانشین نیروی انتظامی و مسئولین ادارات شهرستان بندرانزلی، شهردار و اعضای شورا، با موضوع بررسی مشکلات شهری روز دوشنبه (۲۵ شهریور) در محل شورا برگزار شد.

هادی حیدری رییس شورای شهر بندر انزلی با اعلام اینکه حضور معاون عمرانی استانداری در شورای شهر انزلی یک فرصت برای شهر است، گفت: این جلسه در رابطه با مشکلاتی است که دغدغه شهروندان است زیرا مردم مرتبا دلیل عدم رفع این معضلات را جویا هستند. با توجه به اینکه ادارات مختلف مستقیم یا غیرمستقیم درگیر این موارد هستند، در این جلسه می خواهیم از همه مسئولین حاضر با همدلی و همراهی برای رفع این مشکلات کمک بگیریم.
حیدری با اشاره به اینکه شهر های بندری در اکثر نقاط جهان شهر های گردشگر پذیر هستند، اظهار کرد: شهر های بندری از زیرساخت اقتصادی خوبی بهره مند هستند، همچنین از لحاظ توسعه منابع انسانی هم در ردیف بالای هر کشوری قرار دارند. در کشور ما هم شهرستان بندرانزلی با توجه به اینکه محل تلاقی تالاب و دریا است می‌توان گفت بهشت اروپایی ایران است اما این بهشت اروپایی ما مشکلاتی دارد و مردم ما خواسته‌های به حقی دارند که بخشی از آن مدیریتی است و بخشی دیگر هم اعتباری است و با توجه به اینکه مطمئن هستیم که جناب اکبری مقدم نظر ویژه ای به شهرستان بندرانزلی دارد خواستیم در این جلسه این دغدغه ها را بشنوند.

موانع بهسازی میدان انزلی همچنان باقی است

رییس شورای شهر بندرانزلی یکی از مشکلات شهر را وضعیت پل قدیم غازیان دانست و اظهار کرد: پل غازیان یکی از جاذبه های توریستی شهر ما است که طرح هایی برای این پل آماده شده اما برای انجام آن دو مانع وجود دارد که یکی لوله های آبی است که روی پل قرار دارد و دیگری کابل های مخابراتی که نیاز است رفع این موانع با سرعت بیشتری انجام بپذیرد.
حیدری یکی دیگر از مشکلات را بافت مرکزی شهر دانست و گفت: میدان مرکزی، برج ساعت، بلوار قدس و خیابان میرزا کوچک خان به صورت یک رینگ است که برای بهسازی این قسمت موانعی وجود دارد. قبل از اینکه شورای پنجم را آغاز کنیم قرار بود وضعیت میدان انزلی را بهبود ببخشیم اما برای رفع این مشکلات به موانع میراثی برخورد می کنیم. دوستان در میراث فرهنگی برای رفع این موانع تلاش می کنند اما هنوز این ضوابط میراثی مانع از رفع مشکلات میدان مرکزی شده است.

وی در این جلسه از نیاز ایجاد یک ناحیه شهرداری در منطقه میان پشته گفت و افزود: انزلی نیازمند دو منطقه شهرداری در انزلی و غازیان و یک ناحیه در میان پشته و قلم گوده است که باعث ارائه خدمات بهتر به مردم می شود و با توجه به درجه شهرداری و طولی بودن و گردشگری بودن شهر آن از ضروریات است.

رئیس شورای شهر انزلی در ادامه به وضعیت کارخانه کمپوست انزلی اشاره کرد و گفت: در این بخش در تلاشیم تا به بهترین شکل خدمت کنیم و اقدامات خوبی هم انجام گرفته اما باز هم می طلبد با تخصیص منابع در این بخش بتوانیم سرعت کار بیشتری داشته باشیم.

سیستم فاضلاب انزلی قدیمی است

حیدری با اشاره به اینکه متاسفانه در شهر انزلی سیستم هدایت آب های سطحی شهر هم فاضلاب های شهری را هدایت می کند و هم آب های سطحی را گفت: در مواقعی که در شهر بارندگی شدید داریم این سیستم که بافت قدیمی دارد، کشش لازم را برای خروج آب نداشته و با توجه به پست بودن بعضی از نقاط در منطقه غازیان و انزلی متاسفانه آبگرفتگی هایی ایجاد می‌شود و این می طلبد که پروژه فاضلاب از طریق اعتبارات بانک جهانی که سالها در این شهر لوله گذاری شده و سرمایه آن خوابیده و به دلیل عدم تأمین تصفیه خانه از آن استفاده نمی شود هرچه سریع تر راه اندازی شود. راه اندازی این سیستم هم به محیط زیست ما کمک می کند، هم مشکلات آبگرفتگی ما را رفع می کند و هم به نجات تالاب کمک خواهد کرد.
وی در ادامه به بحث منطقه آزاد پرداخت و گفت: منطقه آزاد با توجه به قانون کمک به شهرهای همجوار می تواند به شهر انزلی کمک کند اما در انزلی منطقه آزاد از زیرساخت های شهر انزلی هم استفاده می کند، خصوصا حمل و نقل تریلی ها در خیابان بندر(اطبا) که هزینه هایی هم برای شهرداری ایجاد می کند از آن ردیف پروژه ای برای منطقه آزاد تعریف کنیم تا اجرای آن موجب ارائه خدمات بهتر برای مردم شهر انزلی باشد.
حیدری ادامه داد: مورد دیگر در خصوص خیابان زرافشان است که در این خیابان نیروی دریایی عقب نشینی انجام داده اما هنوز میله ها و فنس های آن جمع آوری نشده که با توجه به اینکه این خیابان یکی از خیابان های شلوغ ما است نیاز است با جمع آوری این میله ها بتوانیم از این قسمت استفاده کنیم.

پیشرفت کند احداث سکوهای جدید استادیوم تختی

حیدری در ادامه به وضعیت استادیوم انزلی و تیم ملوان انزلی پرداخت و گفت  احداث سکوهای جدید استادیوم تختی چندسالی است طول کشیده و مردم پیشرفتی مشاهده نمی کنند که با توجه به اینکه حضور هواداران ملوان روی این سکوها می تواند مانند همیشه کمک حال تیم ملوان باشد باید هرچه سریع تر این سکوها تکمیل شود. البته خوشحالیم که تیم ملوان به جوانان شهر ما سپرده شده و شورا و شهرداری در چارچوب قوانین در این خصوص هرگونه همکاری را انجام خواهد داد.
وی در انتها نجات تالاب انزلی هم یکی دیگر از خواسته های به حق مردم انزلی دانست که احیای آن نیاز به یک عزم استانی و ملی دارد.

Share