استاندار گیلان تاکید کرد:

جذب نیروی جدید در شهرداری رشت ممنوع است | استانداری در فرایند انتخاب شهردار دخالت نکرد

سالاری با بیان اینکه استانداری در فرایند انتخاب شهردار دخالت نکرده است، گفت: به شهردار متتخب گفتم که یک نیروی جدید حق ورود ندارد و هرگونه پیشنهادی از هر کجا بشود با آن برخورد می کنیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در مراسم معارفه شهردار رشت با بیان اینکه بلاخره بعد از بیش از ۱۰ ماه شهردار رشت انتخاب شد گفت: مردم از مسئولین انتظار کارهای بسیار بهتری نسبت به شرایط فعلی مدیریت شهری دارند و این مهم نیاز به کار جمعی دارد.

مصطفی سالاری با تاکید بر اینکه در انتصابات مدیریتی هیچ فردی از بیرون معرفی نشود، افزود: در فرایند انتخاب شهردار رشت بعضی اوقات می‌خواستیم ورود کنم اما معتقد بودیم که قانون‌گذار این اختیار را به شورا داده است.
وی افزود: در برخی از انتخاب ها شاهد بودیم که افراد و تشکیل هایی پشت سر یک فرد قرار می‌گرفتند. گاهی این مسایل را هضم می کردیم اما بعضی اوقات واقعا سوال برانگیز بود و وقتی سوال می‌پرسیدیم در پاسخ می گفتند که این حمایت تاکتیکی است.
سالاری با بیان اینکه استانداری در فرایند انتخاب شهردار دخالت نکرده است، گفت: به شهردار منتخب گفتم که یک نیروی جدید حق ورود ندارد و هرگونه پیشنهادی از هر کجا بشود با آن برخورد می کنیم.
استاندار گیلان به ثبات شهری اشاره کرد و گفت: در راستای ثبات شهری باید گام برداسته شود و به هیچ وجه شهرداری رشت محل سرویس دهی شخصی نیست. به جذب های سفارشی تمکین نکنید و هدف گذاری باید خدمت به مردم باشد.
سالاری ادامه داد:حاکمیت مردم و نظارت مردم باید در اولویت برنامه های ما باشد. شهر رشت ظرفیت های زیادی دارد. دو روخانه در رشت وجود دارند که زمانی محل بازی بچه ها بودند و باید احیای یک رودخانه را هدفگذاری کنیم و سپس احیای دومین رودخانه را در گام بعدی شروع کنیم.
به گزارش دیارمیرزا استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت پیاده راه فرهنگی بسیار بالا است، گفت: فاز اول خوب انجام شد و فاز دوم که گشایش راه ها و سبک کردن ترافیک را در دست کار قرار دهیم.
وی افزود: در رشت تالاب عینک، حمل نقل عمومی و پسماند شهری وضعیت خوبی ندارد.

گفتنی است ناصر حاج محمدی درحالی امروز به عنوان شهردار جدید رشت معرفی شد که این شهر بیش از ۱۰ ماه با سرپرستی علی بهارمست اداره می‌شد.

Share