فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت؛

دفاع مقدس یک ابر فرهنگ است | خودباوری در بین برخی مسئولین دیده نمی شود

قاسمی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس یک ابر فرهنگ است، افزود: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند ۸ سال جنگ تاریخ کشور ما را تغذیه می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ اکبر قاسمی فرمانده سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس دوران تاریخی کشور ما است که از آن مجاهدت و ایثار را از رزمندگان و شهدا آموختیم.

وی با بیان اینکه عظمت ملت ایران را جهانیان در این دوران مشاهد کردند و سرتعظیم فرود آوردند، افزود: هفته دفاع مقدس با شعار ما قوی هستیم برگزار می شود.

قاسمی همت والا و غیرت انقلابی از سوی جوانان در دفاع مقدس به منصه ظهور رسید، افزود: رهبر انقلاب فرمودند، دشمن برای خاموش کردن انقلاب این جنگ را آغاز کرده بود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس ویژگی هایی دارد گفت: دفاع مقدس جزو گنج های ما است که جهاد در راه خدا، معنویت در جبهه های جنگ، استقامت فرمانده ها و رزمندگان در کنار برادری و برابری، شهادت طلبی، شیوه رهبری و قاطعیت امام در تصمیم گیری ها و حضور مقام معظم رهبری در سنگرهای جبهه و حضور زنان و …از جمله ویژگی های بارز دفاع مقدس است.

قاسمی با بیان این مطلب که دفاع مقدس با محوریت اسلامیت شروع شد، گفت: از منظر اسلام جهاد در راه خدا مقدس است و همانطور که امام علی (ع)می فرماید، جهاد راه خدا دری از درهای بهشت است و در برابر افراد خاص گشوده می شود و جهاد در راه خدا ترازوی سنجیدن برای ایمان خدا است.

وی با بیان اینکه عواملی در پیروزی کشور ما در برابر استکبار جهانی و دشمن بعثی نقش داشت، افزود: یکی از مهمترین عوامل، رهبری امام خمینی (ره) است که در سه صحنه بین المللی، منطقه ای و داخلی تاثیر گذار بود.

مسئول سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت با بیان اینکه در صحنه داخلی حذف لیبرال های طرفدار بیگانه صورت گرفته، افزود: یوی دیگر از عوامل پیروزی وحدت میان بسیجیان و مردم بود و همچنین عامل دیگر اشتباه استراتژیک صدام در عدم شناخت مردم ایران بود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس یک ابر فرهنگ است، افزود: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند ۸ سال جنگ تاریخ کشور ما را تغذیه می کند.

قاسمی با اشاره به اینکه حتی مخالفین جمهوری اسلامی حرمت رزمندگان و شهدا این دفاع را حفظ می کند تصریح کرد: ایرانیان صد سال بعد هم این شکوه را قدر می دانند و امروز وظیفه همه ما این است که از رزمندگان تجلیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از درس های دفاع مقدس حفظ سنت های الهی است، گفت: در این دفاع مقدس همه ملت یکپارچه شدند و فرزندانشان را به میدان جنگ فرستادند.

قاسمی با اشاره به اینکه استان گیلان ۸ هزار شهید تقدیم انقلاب و دفاع مقدس کردند، تصریح کرد: اگر خودباوری ملت ایران نبود سرنوشت جنگ همان روزهای اول مشخص می شد و امام خمینی(ره) این خودباوری را در بین جوانان تزریق کرد.

وی گفت:متاسفانه این خودباوری امروز در بین برخی مسئولین دیده نمی شود و اگر این خودباوری وجود داشت شاهد این همه مشکلات اقتصادی در سطح جامعه نبودیم.ِ

فرمانده سپاه مرکزی شهرستان رشت با اشاره به اینکه راه برون رفت از مشکلات امروز بازگشت به دستاوردهای دفاع مقدس است، تصریح کرد: دفاع مقدس به ما آموخت که امنیت ملی را نمی توان از بیرون خرید و نباید منتظر کسی باشیم و تنها راه پیروزی، مقاومت است.

وی گفت: امروز جنگ نظامی نداریم اما جنگ نرم و فرهنگی داریم که می خواهند فرهنگ و اعتقادات مردم را از بین ببرند و افکارهای ما را تغییر دهد.

قاسمی اظهار داشت: عیب ما این است که جوانان تصور کنند راه حلی در برابر مشکلات وجود ندارد و تنها راه حل پناه بردن به امریکا است. سازش با امریکا مشکلات ما را حل نمی کند و بلکه بدتر می کند لذا باید مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی گفت: بزرگترین قدرت در حوزه خلیج فارس از آن جمهوری اسلامی ایران است. کشور ما ۱۶ درصد نفت جهان و نیز دو نقطه استراتژیک برای ایران است و… برای همین می خواهند به ایران لطمه بزنند.

قاسمی با اشاره به اینکه امروز کشوری قوی و توانمند هستیم، افزود: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ناحیه مرکزی رشت ۸۰ برنامه محوری و بیش از ۴۰۰ برنامه در حوزه نواحی بسیج شهرستان رشت برگزار خواهد کرد.

وی گفت: همایش تجلیل از ۱۰۰ نفر پیشکوستان دفاع مقدس، نشست گفتگو محور و خاطر گویی در قالب رزمایش طرح ثامن در فضای مجازی، موکب فرهنگی با رویکرد اربعین و دفاع مقدس، یادواره شهدا دفاع مقدس، برگزاری میز خدمت با حوز مسئولین، تقدیر از ۲۴۰ از فرهنگیان بسیجی، اهدای ۱۵۰ بسته به دانش آموزان، گلباران گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح ساخت مقاومت بسیج، نشست های بصیرتی، افتتاح ۱۰ واحد مسکن محرومین از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس سپاه ناحیه مرکزی شهرستان رشت است.

Share