معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان:

دفاع مقدس با وجود خسارات، برای کشور برکت داشت | نگاه سپاه و بسیج، محرومیت‌زدایی است

سرهنگ حسین مصطفی‌پور، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اینکه نگاه سپاه و بسیج، محرومیت زدایی است، گفت: نقش آفرینی سپاه و بسیج برای مبارزه با فقر و محرومیت زدایی برجسته است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ حسین مصطفی‌پور، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع قدس گفت: دفاع مقدس دفاعی است که مردم این مرز و بوم در برهه‌ای از تاریخ کشور بسیار درخشان عمل کردند.

وی افزود: جهان استکبار به جرم اینکه این ملت می‌خواستند استقلال داشته باشند، دیوانه‌ای را به نام صدام به جان ملت ایران انداخت.

مصطفی‌پور ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مظلومانه با کمک خدا و رهنمودهای پیامبرگونه‌ی امام خمینی(ره) در مقابل دشمن ایستادیم.

دفاع مقدس با وجود خسارات، برکت نیز برای کشور داشت

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس استان گیلان گفت: این هشت سال دفاع مقدس با توجه به اینکه خساراتی به کشور وارد کرد اما خیرات و برکاتی هم برای کشور داشته است و مانند گنجی است و آن گنج، دفاع است.

وی افزود: ایستادگی امروز مردم درمقابل دشمن برگرفته از دفاع بی نظیر ملت در هشت سال دفاع مقدس است.

مصطفی‌پور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اینکه هشت سال دفاع مقدس برگرفته از عاشورا بود، گفت: باید از آموزه‌های دفاع مقدس استفاده کنیم که متاسفانه تاکنون این مسئله رخ نداد و نتوانستیم دفاع مقدس را به عنوان درس و چراغ راه خود قرار دهیم.

وی همچنین ادامه داد: هر مسئولی که می‌خواهد برای این کشور کار کند باید از آموزه‌های دفاع مقدس بهره بگیرد و این فرهنگ را سرلوحه کار خود قرار بدهد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فشارها و تهاجمات دشمنان تمام نشده است، اظهار کرد: امروز در عرصه جدید قرار گرفتیم و شاهد آن هستیم که دشمن در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بصورت همه جانبه به ما حمله کرده است.

نگاه سپاه و بسیج، محرومیت زدایی است

وی با اشاره به اینکه نگاه سپاه و بسیج، محرومیت زدایی است، گفت: نقش آفرینی سپاه و بسیج برای مبارزه با فقر و محرومیت زدایی برجسته است.

سرهنگ مصطفی‌پور با اشاره به اینکه امروز شاهد حضور نسل چهارم انقلاب در جبهه‌های حق علیه باطل به عنوان شهدای مدافع حرم هستیم گفت:سپاه افتخار دارد که مردم را سازماندهی می‌کند.

باید در زمینه تهاجمات فرهنگی، دفاع مقدسی صورت گیرد

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان تأکید کرد: امروز جامعه ما مورد هجوم، تهاجمات فرهنگی قرار دارد و باید کار دفاع مقدسی در این عرصه انجام صورت گیرد.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این هفته نمادی‌ است تا یادآور ایثارگری‌ها و فرهنگ شهادت به نسل امروز و فردا باشد و اگر کوتاهی در امر انتقال این فرهنگ صورت گیرد ممکن است نسلی ظهور کند که دفاع مقدس را یک افسانه بداند.

برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس

مصطفی‌پور گفت: شعار امسال ما «پیروزیم» انتخاب شده است و در برای این هفته بیش از ۵۰۰ برنامه در کل استان برگزار می‌شود که مهمترین این برنامه‌ها شامل رژه حماسی نیروهای مسلح، افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان نمایشگاه گنج مقدس در پیاده راه فرهنگی با ۳۴ غرفه است.

وی ادامه داد: همزمان با بازگشایی مدارس، ساعت ۸ صبح زنگ مقاومت در سراسر مدارس و دانشگاه‌ها به صدا در خواهد آمد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در پایان اظهار کرد: افتتاح ۴۸ واحد مسکن محرومان، اهدای ۱۰۰ کمک هزینه جهزیه به نوعروسان، برگزاری همایش آیه‌های صبر و ایثار، ویزیت رایگان، غبارروبی و گلباران مزار شهدا، رونمایی از کتاب سفر به شهر زیتون، تجلیل از خادمین شهدا و دست اندرکاران راهیان نور، سخنرانی فرماندهی سپاه استان در نماز جمعه و فرماندهان نواحی هجده گانه، تجلیل از پیشکسوتان جهاد و شهادت و نیز برگزاری میز خدمت با حضور مدیران و مسیولان از عمده برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

Share