فرمانده سپاه قدس گیلان خبرداد:

افتتاح اردوگاه شهدای راهیان نور گیلان در اهواز | تجلیل سپاه قدس گیلان از دیارمیرزا

فرمانده سپاه قدس گیلان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امسال هفته دفاع مقدس با ماه محرم مقارن شده است، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که انقلاب ما بر پایه آرمان‌های عاشورایی است و اگر عاشورای حسینی و انقلاب نبود، دفاع مقدس هیچگاه رخ نمی‌داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امسال هفته دفاع مقدس با ماه محرم مقارن شده است، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که انقلاب ما بر پایه آرمان‌های عاشورایی است و اگر عاشورای حسینی و انقلاب نبود، دفاع مقدس هیچگاه رخ نمی‌داد.

وی با بیان اینکه امسال ۵۷۱ برنامه در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود تصریح کرد:  “ما توانستیم” شعار راهبردی برنامه‌های ایام هفته دفاع مقدس است این شعار بیان کننده این است که همه ما در دفاع مقدس نشان دادیم که با کمترین امکانات توانستیم در مقابل دشمنان بیاستیم.

رژه مشترک نیروهای مسلح مهم‌ترین برنامه هفته دفاع مقدس است

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: نمایش اقتدار نظامی جمهوری اسلامی در قالب رژه مشترک نیروهای مسلح مهم‌ترین برنامه هفته دفاع مقدس است.

عبدالله پور با بیان اینکه در جنگ با وحدت توانستیم بر دشمن غلبه کنیم افزود: وحدت بین سپاه و ارتش همیشه سبب می‌شود که پیروز میدان باشیم.

دشمن توان حمله نظامی به ایران را ندارد

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن توان حمله نظامی به ایران را ندارد، گفت: دشمنان در عرصه اقتصادی و فرهنگی جنگ شدیدی را علیه ما آغاز کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان اعزام گروه‌های جهادی را یکی از برنامه‌های سپاه قدس گیلان در هفته دفاع مقدس اعلام کرد و تصریح کرد: گروه‌های جهادی ثابت می‌کنند که می‌توانند با همکاری ادارات و نهادها مشکلات مردم را کاهش دهد.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه مسکن‌های محرومان بیشتر با کمک مردم ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: نیمی از ساخت مسکن‌های محرومان توسط بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شده و سپاه نیز در این مسیر وظیفه تسهیل‌گری را بر عهده دارد.

وی ساخت هزار واحد مسکونی در سال گذشته برای محرومان را از اقدامات سپاه دانست و ادامه داد: افرادی که کار جهادی انجام می‌دهند هیچ گاه از ما پول نمی‌گیرند.

زنگ ایثار در مدارس به صدا در خواهد آمد | برگزاری نمایش رزمی هنری “ستارگان درخشان” در رشت

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس در سال تحصیلی جدید همراه است، افزود: در زمان دفاع مقدس جوانان بودند که به میدان آمدند و امسال زنگ ایثار در مدارس به صدا در خواهد آمد.

وی افزود: نمایش رزمی هنری “ستارگان درخشان” امسال از روز دوم مهرماه به‌مدت ۷ شب و با موضوع عملیات آزادسازی آبادان در لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان برگزار می‌شود.

رونمایی از کتاب ساقیان حرم

سردار عبدالله پور همچنین از رونمایی کتاب ساقیان حرم که در خصوص زندگینامه شهید مدافع محمد اتابه است، در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این شهید بزرگوار الگویی برای جوانان و همه ما است.

وی همچنین ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این هفته تجلیل از همسران و خانواده شهدا است که انقلاب ما مدیون این خانواده ها هستند.

در حوزه پدافند غیر عامل اقدامات خوبی صورت گرفته است | افتتاح اردوگاه شهدای راهیان نور گیلان در اهواز

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در حوزه پدافند غیر عامل اقدامات خوبی صورت گرفته است گفت: در آینده مستندی از اقدامات سپاه در مورد پدافند غیر عامل ارائه خواهد شد.

سردار عبدالله پور گفت: اردوگاه شهدای راهیان نور گیلان در اهواز تا پایان هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد که این اردوگاه ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر و همچنین ۱۰۰ اسکان خانوادگی را دارد.

وی در پایان با بیان اینکه در دفاع مقدس استان گیلان از مرزها دور بود اما ایثارگری های ماندگاری را به جا گذاشت، گفت: ۱۰۰ هزار نفر از جوانان گیلانی در زمان جنگ به جبهه ها اعزام شده بودند و در جنگ ۳۴ روزه خرمشهر ۲۶۱ شهید، گیلانی بودند.

کتاب خاطرات خبرنگاران گیلانی از دوران دفاع مقدس رونمایی خواهد شد

در ادامه سرگرد پاسدار روح الله پور اسماعیلی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه خاطرات خبرنگاران گیلانی از دوران دفاع مقدس به صورت کتاب درآمده است که با عنوان دوربین خاکی رونمایی خواهد شد، افزود: خبرگزاری بسیج نیوز همزمان در این مراسم افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ۲۵ شهریور ماه روز رزمایش خدمات رسانی متمرکز در استان است گفت: رزمایش خدمات رسانی از تاریخ ۲۰ شهریور آغاز شد که فردا به صورت هماهنگ در کل استان انجام خواهد شد.

گفتنی است در این نشست از دیارمیرزا در بخش پایگاه های خبری به عنوان رسانه برتر و ایسنا به عنوان خبرگزاری برتر و روزنامه گلچین در پوشش اخبار رزمایش خدمت رسانی سپاه قدردانی شد.

Share