به فکر معیشت مردم باشید

نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گیلان به استاندار درباره افزایش قیمت مرغ

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان طی نامه‌ای سرگشاده به استاندار گیلان نسبت به افزایش قیمت مرغ در استان واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان طی نامه‌ای سرگشاده به استاندار گیلان نسبت به افزایش قیمت مرغ در استان واکنش نشان داد.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای ارسلان زارع استاندار محترم استان گیلان!

سلام علیکم

چندیست نوسان قیمت در بازار که اکثرا رو به اوج گیری بوده تا افول، مستقیما بر زندگی قشر متوسط و ضعیف جامعه تاثیر گذاشته است.

رسالت تشکل‌های دانشجویی به خصوص بسیج دانشجویی این است که تریبون بیان مشکلات مردم و مطالبه آن از مسئولین باشند.

بسیج دانشجویی استان گیلان به واسطه هسته های مسئله محور که از دانشجویان نخبه و متخصص تشکیل شده است با تحقیقات گسترده پیرامون برخی کالا های اساسی گران شده در بازار، به این نتیجه رسیده است که بعضی از این کالاها در حالی افزایش قیمت داشته اند که استان گیلان در تولیدات آن خودکفا است.

کالایی مانند گوشت مرغ، که بعد از گرانی سر به فلک کشیده گوشت قرمز، جایگزین آن در سفره های مردم شده است ولی متأسفانه روند افزایش سرسام آور قیمت مرغ موجب التهاب بازار و نگرانی مردم شده است.

ما دانشجویان بسیجی با توجه به رسالت مطالبه گری تخصصی در مورد مسائل و مشکلات مردم، چند سؤال را از شما به عنوان نماینده ارشد دولت در استان گیلان داریم:

با توجه به تولید بالای مرغ در استان و خودکفایی این استان در تولید، چرا قیمت مرغ در بازارهای این استان روند افزایشی داشته و به جای انکه این خودکفایی یک مزیت برای مردم استان باشد، هیچ کاهش قیمتی را شاهد نیستیم؟

چرا نهاده‌های خوراک طیور ازجمله سویا و ذرت که از اساسی‌ترین نهاده‌های تغذیه طیور است و از بندر انزلی و مرز آستارا وارد استان می‌شود، با قیمت مناسب به دست مرغداران نمی‌رسد تا ما شاهد پایین آمدن هزینه‌های تولید و در نهایت کاهش قیمت مرغ در بازار باشیم؟

چرا دستگاه‌های نظارتی در سطح تولید و کشتار و توزیع، نظارتی ندارند تا دست واسطه‌ها کوتاه شود و افزایش قیمت به این شکل صورت نگیرد؟

انتظار ما و همه‌ی مردم استان از شما استاندار محترم آن است که در جلسات ستاد تنظیم بازار بیش از گذشته به فکر معیشت مردم باشید و کالاهایی که استان گیلان در تولید آنها خودکفاست توسط مسئولین زیربط به قیمت عقلانی و منصفانه برسد و عرضه شود تا شاهد ثبات در بازار و رضایت مردم خوب و فهیم استان گیلان باشیم.

ومن الله التوفیق
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان

Share