رئیس دانشگاه گیلان خبر داد؛

تهیه دو نوع برنامه آموزشی برای ترم اول سال تحصیلی دانشگاه گیلان

دانشگاه دو نوع برنامه آموزشی برای ترم اول سال جدید تهیه کند که با توجه به وضعیت شیوع بیماری در آینده یکی از آنها اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کارگروه آموزش ستاد استانی مدیریت کرونا به ریاست رئیس دانشگاه گیلان در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

در این نشست که رؤسای دانشگاه ها، آموزش و پرورش استان، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و معاونین دانشگاه علوم پزشکی حضور داشتند، تحلیلی از وضعیت بیماری کرونا در پاییز ۱۳۹۹ ارائه و مقرر شد، دانشگاه دو نوع برنامه آموزشی برای ترم اول سال جدید تهیه کند که با توجه به وضعیت شیوع بیماری در آینده یکی از آنها اجرا خواهد شد. یکی از برنامه ها آموزش مجازی مانند ترم گذشته است و برنامه دیگر، برنامه آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی.

رئیس دانشگاه گیلان در این جلسه ضمن تقدیر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی که طلایه داران سلامت جامعه هستند گفت: مجموعه فعالیت های همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی باعث شد که مردم به صورت ملموس مشاهده کنند که علم و دانشگاه در خدمت آنان است. دکتر احمد رضی گفت این بیماری همه گیر در حال تبدیل شدن به یک بحران عمیق در زندگی بشر است و تحولات گسترده ای را در زندگی انسان ها، طبیعت، اقتصاد، فرهنگ و ارتباطات اجتماعی به دنبال خواهد داشت. به همین جهت نقش دانشگاه ها و مراکز علمی بسیار وسیع تر از عملکرد در حوزه پزشکی است و دانشگاه ها باید با بهره گیری از تخصص های متنوعی که در شاخه های مختلف علوم دارند، برای حل مشکلات و مسائل دوران پساکرونا فعالانه مشارکت کنند.

در این نشست همچنین درباره چگونگی فعالیت های پژوهشی و فناورانه مرتبط با کرونا بحث شد و بر انجام فعالیت های علمی مشترک بین دانشگاه ها برای مقابله با ویروس کرونا و مسائل دوران پسا کرونا تأکید شد.

Share