واکاوی حادثه مرگ تاثر برانگیز دانش آموز گیلانی در مدرسه‌ او؛

همه معلمان و هم کلاسی‌های «رومینا اشرفی» از او راضی بودند

به گفته مدیر و معلمان مدرسه، رومینا دختری سرزنده، شاد و درسخوان بود که همه معلمان و هم کلاسی‌هایش از او رضایت داشتند و تا پیش از حادثه، گزارشی از اختلافات و خشونت خانوادگی و یا قرار داشتن در معرض هرنوع آسیب اجتماعی دیگری در دست نبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در پی حادثه دردناک قتل «رومینا اشرفی» دانش آموز پایه هشتم دبیرستان شهید پورحنیفه روستای سفیدسنگان (دوره متوسطه اول)  منطقه حویق؛ «جمیل عباسی غریب» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با همراهی «سید کاظم حسینی» رئیس اداره مشاوره تحصیلی و تربیتی استان، با حضور در مدرسه و بر سر مزار این دانش آموز با خانواده دوستان و همکلاسی‌ها او  اظهار همدردی کردند.

در این بازدید ابعاد گوناگون حادثه در گفتگو با مسئولین آموزش و پرورش، مدیر و معلمان مدرسه مورد بررسی قرار گرفت. به گفته مدیر و معلمان مدرسه، رومینا دختری سرزنده، شاد و درسخوان بود که همه معلمان و هم کلاسی‌هایش از او رضایت داشتند و تا پیش از حادثه، گزارشی از اختلافات و خشونت خانوادگی و یا قرار داشتن در معرض هرنوع آسیب اجتماعی دیگری در دست نبود و حادثه رخ داده بیش از هرچیز به نوعی جنون آنی و بی‎بهره بودن از مهارت‌های کنترل خشم و … شباهت داشت.

«عباسی غریب» با اشاره به لزوم برگزاری جهت جلوگیری از فجایع مشابه در آینده، بر ضرورت همراهی و همکاری دیگر نهادهای مسئول در پیشگیری از وقوع اینگونه جرائم تاکید کرد.

شایان ذکر است مدرسه محل تحصیل رومینا اشرفی از جمله مدارس عشایری منطقه حویق است که تنها ۱۰ دانش آموز در آن به تحصیل مشغول بوده‌اند.

Share