مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

طرح منطقه سبز باسوادی در گیلان اجرا می‌شود | باسوادی کل افراد تا حداقل سوم ابتدایی

نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری از اجرای طرح منطقه سبز (سواد، بهترین زندگی) در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح منطقه سبز (سواد، بهترین زندگی) در این استان خبر داد.

نادر جهان آرای در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری با اشاره به اجرای این طرح از روستاها به شهرها اظهار داشت: باسوادی کل افراد تا حداقل سوم ابتدایی و ریشه کنی و به صفر رساندن بیسوادی در منطقه از اهداف اجرای طرح منطقه سبز در استان گیلان است.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح حمایت همه جانبه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، شهرستان و منطقه و دریافت آخرین اطلاعات افراد بیسواد و کم سواد از دستگاه های ذیربط ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: بر اساس نقشه باسوادی جمعیت ۶ سال و بیشتر، گیلان با  ۳/ ۸۷ دهم درصد (هشتاد و هفت و سه دهم درصد) رتبه چهارم کشوری را دارد.

جهان آرای با بیان این که بر اساس سرشماری ۹۵ در سن ۶ سال به بالا، بندرانزلی با ۳۷ / ۹۲ درصد ، رشت با ۳۱ / ۹۱ و آستارا با ۹۳ / ۸۹ به ترتیب رتبه های اول تا سوم باسوادی گیلان را به خود اختصاص داده اند، اظهار داشت: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیز انزلی با ۷۲ / ۹۸ ، رشت با ۲۵ / ۹۸ و لاهیجان با ۸۸ / ۹۷ به ترتیب در جایگاه اول تا سوم باسوادی قرار دارند.

وی افزود: با توجه به سرشماری سال ۹۵ روستاها و مناطقی که در جامعه هدف سوادآموزی (افراد ۱۰ تا ۴۹ سال) با سواد بوده و یا اینکه در سال ۹۷ تحت پوشش صد درصدی سوادآموزی قرار خواهند گرفت به عنوان منطقه سبز هدف گذاری و اعلام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به برگزاری ششمین المپیاد درون مدرسه ای در استان گفت: این المپیاد با هدف ارتقای سلامت دانش آموزان، شناسایی استعدادهای ورزشی، نهادینه شدن فعالیت های ورزشی در مدارس، ایجاد انگیزه و رقابت سالم به اجرا درآمد.

جهان آرای  با بیان این که ۵۰ درصد مدارس گیلان تحت پوشش المپیاد درون مدرسه ای قرار دارند، افزود: المپیاد درون مدرسه ای ، المپیاد بین مدارس، المپیاد استانی و قهرمانی کشور از مهمترین فعالیت های ورزشی مدارس است.

وی اظهار داشت: در اجرای هر چه بهتر المپیاد ورزشی مشارکت همه جانبه مدیران مدارس، دانش آموزان و سازمان های مختلف موثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اعزام ۵ هزار و ۹۳۵ دانش آموز به مناطق غرب کشور در قالب کاروان های راهیان نور خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مقاومت و تشریح ارزش های دفاع مقدس برای نسل های آینده از اهداف این سفرها است.

Share