رمضانپور نرگسی در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد؛

اصلاح قرارداد کارخانه کود آلی رشت با ورود سازمان بازرسی | اعتبارات ملی پسماند جذب می‌شود

عضو شورای شهر رشت درباره مناقصه افزایش خطوط کارخانه کود آلی گفت: سازمان بازرسی بعد از کارشناسی های انجام شده تصمیم گرفت که افزایش رقم یک و سه دهم بالاسری را حذف کند و قیمت روز این مناقصه به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان خواهد بود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد رمضانپور نرگسی رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت در گفتگو با دیارمیرزا در مورد آخرین وضعیت مناقصه افزایش خطوط کارخانه کود آلی گفت: این قرارداد که در مورد افزایش بازیافت زباله از ۵۰۰تن به یک‌هزار تن بود، حرف و حدیث هایی داشت که مسئولان نظارتی در این زمینه ورود کردند.

رمضانپور نرگسی گفت: شورا خواستار ورود دستگاه نظارتی به این قرار داد شد و همچنین درخواست شد که ضمن پیگیری کار نباید متوقف شد.

عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: بعد از گذشت یک ماه و پس از بررسی‌های انجام شده، سازمان بازرسی به قیمت قرارداد ایراد گرفت.

وی افزود: مناقصه با قیمت ۲۹ و نیم میلیارد تومان بوده اما پیمانکار با قیمت یک و سه دهم بالاسری معادل ۴۱ میلیارد تومان قرارداد را تنظیم کرد که ۸/۵ میلیارد تومان با خرید سوله ها افزایش پیدا می کرد.

این عضو شورا یادآور شد: با اعتراض شورا، بررسی‌های همه جانبه انجام شد و سازمان بازرسی بعد از کارشناسی های انجام شده تصمیم گرفت که افزایش رقم یک و سه دهم بالاسری را حذف کند و قیمت روز این مناقصه به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان خواهد بود که این رقم با رقم قبلی که ۴۱ میلیارد تومان بوده بالغ بر ۸ ونیم میلیارد تومان تفاوت دارد.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت در ادامه افزود: پیمانکار با توجه به اینکه بازرسی چنین نظری داده باید قرارداد توسعه کارخانه کود آلی را با رقم ۳۲ میلیارد تومان ادامه دهد و اگر موافقت نکند طبق قانون مناقصه را باطل خواهیم کرد و دوباره این پروژه را با همین شرایط به مناقصه خواهیم گذاشت.

وی در ادامه به مسئله جذب اعتبار برای پسماند اشاره کرد و به دیارمیرزا گفت: در مجموع ۶۵ میلیارد تومان اعتبار ملی جذب شده که به احتمال زیاد به ۹۰ میلیارد تومان افزایش خواهد پیدا کرد.

رمضانپور نرگسی با اشاره به تاکید دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری برای پرداخت اعتبارات پسماند، اظهار کرد: برای موضوع پسماند شهرستان رشت همه پای کار آمدند که از زحماتشان بسیار سپاسگزارم.

وی با تاکید بر اینکه با همکاری همه مسئولان در سال آینده در سراوان زباله ای ریخته نخواهد شد، افزود: بر اساس قانون جذب اعتبارات تا تاریخ ۳۱ تیرماه باید انجام شود اما به علت شیوع بیماری کرونا و با مصوبه دولت این تاریخ به ۳۱ شهریور تغییر یافته است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شورا و شهرداری کاملا پیگیر جذب اعتبارات ملی حوزه پسماند هستند، به دیارمیرزا گفت: کاری که در حوزه پسماند در حال انجام است کاملا زیرساختی است و مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط بوده و از پروژه های مهم مدیریت شهری در شورای پنجم است.

Share