در سی و هفتمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

شهردار رشت با عزل و نصب‌ها در پرسنل دلهره ایجاد نکند

امیرحسین علوی، رئیس شورای شهر رشت خطاب به شهردار رشت گفت: شهردار باید در مورد عزل و نصب ها صریح و روشن کار کنند و طوری نباشد که همکارهای شما در شهرداری با دلهره کار کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سی و هفتمین جلسه شورای شهر رشت که نخستین جلسه علنی در سال ۹۷ نیز بود با حضور اعضای شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امیرحسین علوی رئیس شورای شهر با بیان اینکه ظرفیت مدیریت محلی در توسعه شهرها نقش موثری دارد، گفت: در حال حاضر دو شهر در ایران عنوان شهر خلاق دارند که شهر رشت و دیگری شهر اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه برند شهر خلاق خوراک از عوامل مهم در توسعه شهر رشت است، افزود: باید از این عنوان در راستای توسعه و آبادانی شهر بهره بگیریم و از خلاقیتها استفاده بهینه کنیم.

علوی با بیان اینکه مدیریت شهری شهر رشت باید طوری عمل کند که در کشور برای شهرهای دیگر الگو باشد، افزود: برای رسیدن به این هدف باید سطح مشارکت مردمی را باید بالا ببریم و اگر می‌خواهیم رشد و پیشرفت کنیم باید ایده‌ال گرا باشیم و از مزیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: در ایام عید فرصت شد از شهرهای دیگر دیدن کنم و شاهد این بودم که شهرهای دیگر سعی کردند که شهری ایده ال را با استفاده از فرهنگ و آیین محلی خود برای شهروندانش ایجاد کنند که ما نیز باید برای شهر رشت از همین راه استفاده کنیم.

شهردار باید در مورد عزل و نصب ها صریح و روشن کار کنند

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه برای رسیدن به یک شهر ایده آل نیاز به کمک همه داریم، گفت: باید از وجود جوانان، بانوان و مدیران باتجربه استفاده کنیم.

علوی ادامه داد: سال گذشته تمام سعی این بود که همه موارد را بررسی کنیم و سال ۹۷ را با موضوعات جدید آغاز کردیم. طراحی برنامه‌های خدمت مشخص برای اقشار مختلف از برنامه شورا است که در شهر الگویی برای خدمت باشد.

وی در ادامه خطاب به شهردار رشت گفت: شهردار باید در مورد عزل و نصب‌ها صریح و روشن کار کنند و طوری نباشد که همکارهای شما در شهرداری با دلهره کار کنند.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: از شهردار می‌خواهم که فضا را آرام نگهدارند و اصحاب رسانه هم کمک حال باشند و همکاران شورایی هم فضا را آرام کنند.

مدیریت شهری آرام نباید تبدیل به سکون شود

رضا رسولی عضو شورای شهر رشت در این جلسه گفت: از فضای نقد دلسوزانه هیچکس نباید هراسی داشته باشد، فضای شهری و مدیریت شهری بسیار آرام است و البته این آرامش تبدیل به سکون می‌شود و باید از این اتفاق جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: تا کنون با هیچ طرح و برنامه شهرداری مخالفت نشده است و خواسته هایی که معقول بوده مورد موافقت و همراهی قرار گرفته است.

رسولی افزود: باید فضای همدلی در شهر رشت برای توسعه شهری بیشتر شود زیرا توسعه گیلان از توسعه رشت آغاز خواهد شد.

المانهای نوروزی شهر در شان مردم رشت نبود

در ادامه جلسه احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورا گفت: همانطور که رهبری امسال را سال حمایت از کالای ایرانی انتخاب کردند باید همه مسئولان دست در دست هم دهند تا اقتصاد کشور را حمایت کنیم.

رمضانپور در مورد اقداماتی که در نوروز انجام شد گله کرد و گفت: عدم استفاده صحیح سیما و منظر از المانهای بومی و استفاده از بنرهای مصنوعی در میادین در شان مردم شهر رشت نبود.

آثار تولید آسفالت را در شهر شاهد نیستیم

وی افزود: شهر رشت در تولید هزار تن آسفالت رکورد دار است اما آثار آن را در شهر شاهد نیستیم.

این عضو شورا یکی از مهمترین مشکلات و معضلات شهر را ترافیک عنوان کرد و گفت: برای کاهش این ترافیک و حل این معضل باید از کارشناس‌ها و مشاورهای مناسب استفاده شود و این را از شورای ترافیک استان و شهرستان رشت می‌خواهیم.

شهر رشت دارای نخبگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است اما متاسفانه هیچ نمادی در شهر نداریم

رمضانپور افزود: شهر رشت دارای نخبگان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است اما متاسفانه هیچ نمادی در شهر نداریم و اگر نمادی در این شهر است به زمانهای گذشته برمی‌گردد و باید نماد سازی کنیم.

وی افزود: فرمانداری باید مصوبات شورای شهر رشت را با نگاه تخصصی بازنگری و همراهی کند زیرا باعث توسعه شهر رشت میشود.

رمضانپور همچنین با تبریک به انتصاب حجت الاسلام قای فلاحتی نماینده جدید ولی فقیه در گیلان گفت: همه ما به تذکرهای ایشان باید دقت کنیم زیرا امروز آقای فلاحتی پدر جامعه است و اگر نگاه باندی و جناحی باشد، کاری پیش نمیرود و امیدوارم با نگاه ویژه ایشان که به حق نگاهی پدرانه و دلسوزانه است، سبب شود که جوانان را از دین گریزی به سوی دین و ارزشهای اسلامی برگردانند.

در ادامه دستور جلسه تمدید تسهیلات انتشار برگه های پیش فروش خدمات شهری بررسی شد که با اجرای این دستور موافقت شد.

دستور میزان تعرفه بهای خدمات سازمان سرمایه گذاری شهرداری در سال ۹۷ مورد بررسی قرار گرفت و با نظر کمیسیون بودجه موافقت شد.

Share