مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان خبر داد:

در همه عرصه‎ها باید قوی شویم | تولید و پخش ۳۰ هزار دقیقه برنامه برای دهه فجر و انتخابات در گیلان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان از تولید و پخش ۳۰ هزار دقیقه برنامه برای دهه فجر و انتخابات مجلس خبر داد و گفت: بیان دستاوردهای انقلاب و جلب مشارکت حداکثری هدف اصلی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: چهل و یک سال از اراده و آرمان مردم برای داشتن استقلال و آزادی می‌گذرد و مردم همچنان بر آن پایبند هستند.

باقرزاده با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بر دو بال مردم سالاری و دین سالاری استوار است، تصریح کرد: دهه فجر طلوع ارزش‌های اسلامی و رهایی ملت از استکبار است و به یمن خون شهدای انقلاب این ایام باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای میثاق دوباره مردم با رهبری و نظام است، افزود: جمهوری اسلامی تا به این نقطه برسد هزینه‌های زیادی داده است و هنوز هم برای اقتدار نظام شهدایی را تقدیم می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: دشمنان تمام سعی خود را می‌کردند که جمهوری اسلامی چهل سالگی خود را نبیند اما با اقتدار در حال طی کردن این مسیر هستیم.

باقرزاده با بیان این مطلب که برنامه گام دوم انقلاب فصل جدید حیات جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در نماز جمعه‎ای که به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد، ایشان در یک کلام فرمودند که ما باید قوی بشویم و این کلام در برنامه گام دوم انقلاب نیز آمده است.

وی با اشاره به اینکه قوی شدن در همه عرصه‌ها باید صورت گیرد، افزود: اساس قوی شدن فرهنگ است، اصحاب رسانه می‌توانند با هم‌افزایی برای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار سریعتر و بهتر نتیجه بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه اصحاب رسانه می‎توانند از ایده‌ها و سوژه‌های یکدیگر استفاده کنند و این نشست‌ها باید تداوم داشته باشد، گفت: بنده معتقد هستم که همه اصحاب رسانه به دنبال اقتدار ایران اسلامی و در بعد استانی به دنبال توسعه و ارتقای گیلان هستند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با تشریح سیاست‌های رسانه ملی برای انتخابات گفت: تبیین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تبیین تأثیر مجلسی قوی و کارآمد، داشتن مجلس قوی و انقلابی با افراد سالم که در رفع مشکلات مردم تاثیر بسزایی داشته باشند از اهداف ما است.

باقرزاده یادآور شد: رسانه ملی با ارائه ملاک‌های درست که در اختیار مردم قرار می‌دهد این زمینه را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: تببین سلامت انتخابات موضوع مهمی است که باید بر آن تاکید شود؛ برجسته‌سازی آرای مردم در شکل‌گیری مجلس قوی، تببین مولفه‌های مجلس انقلابی و بیان کارآمدی تفکر انقلابی در عرصه‌های مختلف کشور، موضوع وحدت و انسجام ملی در انتخابات از جمله اهداف رسانه ملی در امر انتخابات است.

تولید و پخش ۳۰ هزار دقیقه برنامه برای دهه فجر و انتخابات در گیلان

به گزارش دیارمیرزا؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در ادامه به برنامه‌های دهه فجر صدا و سیمای مرکز گیلان اشاره کرد و گفت: ۳۰ هزار دقیقه برنامه سازی شده است که از میزان ۱۵ هزار دقیقه تولید برای دهه فجر و ۱۴ هزار دقیقه برای انتخابات است.

باقرزاده به برخی از برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: میکروفن، عصرگاهی گیلان، خانواده آیین زندگی، ساعت جوانی، صبح بخیر گیلان، برنامه طلوع، قطار شماره ۱۱ از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: در بخش معاونت خبر در حوزه‌های انتخابات نیز با هدف پالایش انتخاباتی، ۱۰۰ بسته اخبار محرمانه، ۱۶ تحلیل و ۸ گفتگو ویژه خبری انتخاباتی مجزا از گفتگوهای مردمی از مسئولین و اساتید دانشگاه، تولید بسته های انتخاباتی و… خواهیم داشت.

مدیرکل صداو سیمای مرکز گیلان یادآور شد: در حوزه معاونت فضای مجازی نیز تولید ویدئو طنز باران، عکس نوشته، رایزنی با گروه‎های فضای مجازی و… در حوزه سیما، برنامه امی انتخابات، سریال جایزه، برنامه‌های روتین مانند خانواده، شبانگاهی، ویژه برنامه روز انتخابات و حماسه مردم و… است.

وی در ادامه به برنامه‌های تهیه شده در دهه فجر پرداخت و گفت: روز خوب پیروزی، پرچمداران عشق که در مورد ۶۳ شهید گیلان در دوران انقلاب اسلامی است، برنامه شبانه ویژه کتاب و سینما و تئاتر، برنامه دریچه و شهر ما، برنامه‌های روستا، تالشی، پوشش زنده راهپیمایی و… از جمله برنامه‌های مربوط به دهه فجر است.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با بیان این مطلب که صداوسیمای مرکز گیلان در حال حاضر جایگاه خوبی در سطح کشور دارد، اظهار کرد: سازمان صدا و سیما توانست به مدت ۴ سال متداوم در حوزه درام و نمایش در جشنواره‌ی بی یو آسیا و اقیانوسیه حائز رتبه برتر، تندیس و لوح تقدیر شود.

Share