دیارمیرزا گزارش می‌دهد

معرفی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه آستارا و لوندویل

در شهرستان آستارا برخی چهره‌های سیاسی فعالیت خود را برای حضور قدرتمند در انتخابات مجلس یازدهم به طور غیر رسمی آغاز کرده اند که در این گزارش اسامی برخی آنها می آید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کمتر از ۵ ماه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ دوم اسفندماه سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد، زمان باقی مانده است.

در این گزارش دیارمیرزا تلاش دارد اشاره‌ای کوتاه به کاندیداهای احتمالی انتخابات ۹۸ و چگونگی فعالیتشان در شهرستان آستارا داشته باشد.

چه کسانی در انتخابات پیش رو کاندیدای نشستن بر صندلی سبز بهارستان هستند؟!

۱. ولی داداشی

نماینده فعلی شهرستان آستارا در مجلس، چهره‌ای که با شعار مستقل وارد عرصه سیاسی کشور شده اما نزدیکی بیشتری به طیف اصولگرایان دارد.

داداشی البته همواره ارتباط خوبی با طیف‌های مختلف سیاسی و اجتماعی داشته و با افرادی که در جناح اصلاح طلب و اعتدال نیز قرار دارند روابط صمیمانه ای دارد و در واقع می شود در یک نگاه او را اصولگرایی معتدل نام برد.

داداشی با کسب بیش از ۱۴ هزار رای توانست غلامرضا مرحبا نامزد مورد حمایت ائتلاف بزرگ اصولگرایان را شکست دهد و به مجلس راه یابد.

۲. غلامرضا مرحبا

وی در دوره قبلی هم کاندیدای حضور در مجلس بوده و این بار هم شانس خود را برای نشستن بر روی صندلی مجلس امتحان می‌کند.

به لحاظ سیاسی باید او را نیز چهره های اصولگرا دانست هرچند سعی کرده در ایام انتخابات نظر و حمایت سایر گروه‌ها را هم به خود جلب کند با توجه به سال آخر دوره نمایندگی مجلس فعلی مرحبا سعی می‌کند بیشتر در آستارا دیده شود.

غلامرضا مرحبا در انتخابات مجلس دهم بیش از ۱۰ هزار رای کسب کرده بود.

۳. بختیار حیدرنیا

دکتر حیدرنیا در دوره گذشته نیز کاندیدای حضور در مجلس بود، پزشکی که وارد عرصه سیاست شده و به لحاظ سیاسی در حزب اعتدالیون بود که در ماه‌ها و هفته‌های آخر تغییر رویه داد و تعامل او با جریان اصولگرا موجب تفاوت دیدگاه میان هوادارانش نیز شد. او را به لحاظ سیاسی باید چهره ای اصولگرا دانست، البته به نظر می‌رسد برای این امر راه طولانی، سخت و دشواری را در پیش رو داشته باشد.

حیدرنیا در انتخابات گذشته کمتر از ۶ هزار رای به دست آورده بود.

۴. احد نجار

نجار که سابقه حضور در یک دوره عضویت در شورای شهر آستارا را در کارنامه خود دارد نیز از کاندیداهای سر و زبان دار است. او نیز از حمایت خوبی در میان مردم برخوردار بوده و به نوعی احتمالاً تنور انتخابات را بسیار گرم کند.

۵. میر آرمان واعظی

واعظی در حال حاضر مدیر کل شیلات استان اردبیل است و از سال ۹۲ در این مسئولیت قرار داشته تا به حال نگاه سیاسی او مورد سوال قرار نگرفته و در آینده به نظر می رسد حرفهای بسیاری برای گفتن داشته باشد. شخصیت آرامی داشته و برخی از شخصیت‌های سیاسی و انتخاباتی آستارا نیز او را همراهی می‌کنند و به تجربه بالای مدیریتی او اعتقاد دارند. باید منتظر ماند تا درماه‌های آتی شرایط را برای او سنجید.واعظی همچنین دارای سابقه تدریس در دانشگاه های دولتی محقق اردبیلی، علمی کاربردی، آزاد و غیر انتفاعی سبلان در رشته های شیلات، محیط زیست،دامپروری و صنایع چوب است.

۶. یوسف‌ پورواجد

پورواجد سابقه حضور یک دوره در انتخابات شوراهای اسلامی آستارا برعهده داشت و آرای قابل توجهی را هم کسب کرد. پس از آن در صندوق کارآفرینی امید توانست به لحاظ مدیریتی خود را در عرصه های بالا نشان بدهد و امروز مدیر صندوق کارآفرینی استان کرمان است.

وی به لحاظ سیاسی جزو حزب اعتدالیون قرار گرفته و در میان کاندیداهای جزو جوانترین ها است و شانس بالایی برای حضور در این عرصه دارد.

۷. فرزام ساسانیان

مردی که با حضور فوق العاده سریع و به موقع خود در مراسم‌ها نقل قول محافل است، حال فرقی نمی کند این مراسم در حوزه انتخابی شهرستان آستارا باشد یا فراتر از آن!

فرزام ساسانیان در همه جا حاضر بوده و با اطمینان از نشستن خود بر روی صندلی سبز مجلس سخن می‌گوید! بسیار پر انرژی و خستگی ناپذیر بوده و به لحاظ سیاسی چپ و راست نمی شناسد و همواره از ولایتمداری خود سخن گفته و با روحانیون و هیات مذهبی ارتباط خوبی دارد.

هر مسئولی که در سالهای آتی به این شهرستان آمده فرزام ساسانیان هم سریعا در آنجا حاضر بوده و در اکثر تصاویر به همراه مسئولین رده بالای شهرستان در مجالس مشاهده می شود، باید صبر کرده و ببینیم آیا ساسانیان می تواند حمایت و رای اکثریت مردم این شهرستان را به خود جلب کند؟

۸. فرشاد پورافقی

پورافقی نیز به مانند احد نجار سابقه یک دوره حضور در شورای شهر آستارا داشته و این بار او برای رقابت در عرصه انتخابات مجلس حاضر می‌شود. پورافقی پس از کنار رفتن از ریاست بهزیستی شهرستان با نزدیکی به طیف اصولگرا و ارتباط مداوم با آنها سعی در رقابت با نماینده فعلی شهرستان داشته و او نیز در این مسیر رقابت سختی خواهد داشت.

۹. حسین دهزادگان

دهزادگان نیز در دوره گذشته کاندیدای حضور در مجلس از حوزه آستارا بود، مرد آرام و کم تنشی است و مانند فرزام ساسانیان در تمامی مراسم‌ها حاضر است.

۱۰. عظیم تقوی

از حضور احتمالی او در انتخابات نیز نام برده می شود ولی در صورت حضور کار سختی خواهد داشت. تقوی به لحاظ سیاسی اصولگرا بوده و رئیس دفتر صفر نعیمی نماینده سابق آستارا در مجلس بود.

۱۱. عباس زراعتکاری

جوان با استعداد و متخصص آستارایی که سابقه حضور در انتخابات شورای شهر آستارا نیز داشت. او جزو جوانان تحصیل کرده و متخصص شهرستان است.

۱۲.جلیل کریمی نژاد

چهره ای اصولگرا که در دوره گذشته نیز از کاندیداهای پرطرفدار با رای قابل توجه بود، کریمی نژاد با دیگر افکار نیز رابطه گرم و صمیمانه ای داشته و در صورت قطعی شدن حضورش از رقبای سرسخت کاندیداهای مجلس خواهد بود.

۱۳. صفر نعیمی رز

یکی دیگر از چهره‌های اصولگرای شناخته شده آستارا بوده و کماکان از عزم خود برای حضور در انتخابات مجلس سخن می گوید، نماینده اسبق مجلس آستارا که در گذشته عدم صلاحیت شده بود در صورت اعلام رسمی حضورش رقابت را جذاب خواهد کرد. او بهترین اتفاق سال ۹۴ را لحظه شنیدن خبر رد صلاحیتش برای حضور در مجلس دهم بنابر بند ۱ ماده ۲۸ قانون اساسی که اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است بیان کرده و افزود: سنگینی باری که در طول نمایندگی از سوی مردم بر دوش هایم گزارده شده بود، به واسطه شنیدن این خبر از من برداشته شد». نعیمی رز در انتخابات مجلس نهم با کسب بیش از ۲۴ هزار رای مردم آستارا وارد بهارستان شده بود.

۱۴. غلامحسین فهیم زاد

فهیم زاد از چهره های فرهنگی، سیاسی و ورزشی منطقه لوندویل بوده و همچنین رئیس ستاد روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در حوزه لوندویل بود و در صورت حمایت مردم لوندویل که همواره در انتخابات بسیار تاثیرگذار هستند می تواند رقیب سرسختی برای نامزد های دیگر باشد.

۱۵. داریوش حشمت

حشمت نیز از دیار لوندویل بوده و سابقه مدیریت اجرایی در نقاط مختلف کشور به عنوان نماینده تام الاختیار بنیاد برکت را در کارنامه دارد. او در صورت حمایت مردم لوندویل از کاندیداهای سرسخت به نظر می آید.

۱۶. رامین حاجی امیری

یکی از جوان‌ترین کاندیداهای احتمالی مجلس در آستارا بوده و فرزند مالک حاج امیری مدیرکل اسبق ثبت احوال گیلان است. حاجی امیری نیز این روزها در محافل مختلف حضور پیدا می کند و به دلیل تدریس در دانشگاه‌های آستارا و اردبیل حمایت از قشر جوان را برای خود بسیار با اهمیت می‌داند.

۱۷. اسد معانی

معانی از آستارایی‌های صاحب منصب در دیوان محاسبات کشور است و با توجه به سابقه بیش از دو دهه او در مناصب مدیریتی و گذاشتن نام خوش در افکار عمومی، شانس بالایی برای رقابت تصدی کرسی مجلس دارد، همچنین برخی از حمایت ضمنی فرهاد دلق پوش نماینده اسبق آستارا در مجلس و رئیس فعلی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از او نام می برند  که در صورت این حمایت معانی را باید جزو نام های مهم در انتخابات پیش رو دانست.

گفتنی است در این گزارش اسامی تمامی کاندیداهای احتمالی مجلس شهرستان مرزی بندر آستارا نیست.

Share