در جلسه مشترک کمیسیون‌های عمران و بودجه شورای شهر رشت مطرح شد؛

پرداخت ۱۴ میلیارد تومان برای حفظ و نگهداری فضای سبز رشت طی یک سال

به دنبال بررسی فشرده کارشناسی در چندین نشست درباره لایحه افزایش اعتبار حفظ و نگهداری فضای سبز بالاخره اعضای دو کمیسیون این لایحه را تصویب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست مشترک کمیسیونهای “توسعه و عمران” و “برنامه و بودجه و حقوقی” شورای اسلامی شهر رشت با حضور اعضا، مشاوران و میهمان این برنامه غروب یکشنبه پانزدهم دی ماه ۹۸ برگزار شد.

در ابتدای این نشست رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری با تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به همه آحاد جامعه ابراز داشت: امیدوارم به برکت خون شهدا بتوانیم معضلات و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی و مردان بزرگ آن همواره در معرض ترور دشمنان بوده اند، به واقعه هفتم تیر و هشتم شهریور انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در فاصله بسیار اندک ابتدا شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و سپس ریاست جمهوری و نخست وزیر ما به شهادت می رسند.

رمضانپور سپس گفت: پس از آن در دوران دفاع مقدس در جبهه و جنگ سرداران بزرگی همچون شهیدان چمران، همت، خرازی و … و حالا هم سردار سلیمانی.

وی ادامه داد: این نشان می دهد که هیچوقت پرچم نظام و اسلام پایین نبوده و اگر بزرگمردی رفته، بزرگی دیگر جای او را گرفته است.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران با اشاره به اینکه احساس می شد این اواخر اختلاف نظرها داشته سبب انشقاق جامعه می شده، گفت: مرگ انسانهای بزرگ نیز همواره وحدت آفرین بوده و شهید سلیمانی که هیچگاه در طول حیات سخنان نفاق افکن نمی زد و وحدت بخش بود، حالا شهادتش هم سبب همگرایی و وحدت در جامعه شده است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم حاکمان، دولتمردان و مسئولان در جهت حکمرانی خوب تدبیر کنند و در راستای سه واژه خوب “استقلال”، “آزادی” و”جمهوری اسلامی” بکوشند.

در این نشست مشترک به دنبال بررسی فشرده کارشناسی در چندین نشست درباره لایحه افزایش اعتبار حفظ و نگهداری فضای سبز بالاخره اعضای دو کمیسیون این لایحه را تصویب کردند.

پرداخت ۱۴ میلیارد تومان در زمینه حفظ و نگهداری فضای سبز

فرهام زاهد گفت: بحثهای پیچیده روی این لایحه را قبول دارم و در جای خود ارزشمند و قابل دفاع است. اما آیا ما در زمینه تصویب این لایحه مگر چاره ای دیگر داریم؟ اصلاً حوزه نفوذ ما در این لایحه چقدر است؟

وی ادامه داد: در زمینه پرداختی به کارگران فضای سبز با کمبود اعتبار مواجه شده اید، از ردیف های دیگر کم کرده اید و به ردیف اعتباری حفظ و نگهداری فضای سبز افزوده اید. خب تا اینجای بحث را من قبول دارم. اگر می خواهیم برای سال آینده حواسمان را جمع کنیم تا این اتفاق رخ ندهد، این خوب است باید در جای خود بحث و بررسی شود اما آلان پیشنهاد می کنم این لایحه را با وضعیت موجود بپذیریم و بحثهای مرتبط با این موضوع را بگذاریم برای بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ که باید به زودی به آن پرداخته شود.

احمد رمضانپور نیز با اشاره به اینکه از ۹۷/۳/۱ تا ۹۸/۳/۱ حدود ۱۴ میلیارد تومان در زمینه حفظ و نگهداری فضای سبز پرداخت شده و یک دوره دوماهه و یک دوره چهار ماهه هم تمدید قرارداد صورت گرفته از کارشناسان شرکت کننده در این جلسه خواست میزان دو مبلغ یکی پرداختی در دوره های تمدید قرارداد شده و دیگری مبلغ مورد نیاز تا پایان سال را مشخص کنند و سپس گفت: ما این لایحه را به همین شکل با توضیح اینکه این دو مبالغ مشخص شوند، می پذیریم.

موضوع دیگری که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت پیشنهاد سازمان حمل و نقل بار و مسافر در زمینه استفاده از بدنه مینی بوس‌ها برای تبلیغات بود که پس از توضیحات خانم تجددی از سازمان مربوطه، مقرر شد بررسی حقوقی کاملی را رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا در زمینه لزوم یا عدم لزوم کسب نظر شورا در این لایحه با توجه به اینکه مینی بوس ها مربوط به بخش خصوصی هستند، انجام دهد.

اعضا کمیسیون با این لایحه موافق بودند اما اعلام نظر خود را منوط به بررسی بیشتر دانسته و گفتند این ابتکار خوب است پس از بررسی می تواند به صورت طرح در هیات مدیره سازمان مربوطه دنبال شود.

موضوع آخر مطرح شده هم که مربوط به کسری اعتبارات می شد و سبب نگرانی اعضای کمیسیون شده بود، قرار شد در جلسه آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نگران این موضوع بود که نسبت اعتبارات عمرانی به جاری با این جابه‌جایی‌ ها تغییرات زیادی پیدا می کند.

حجت جذب گفت: باید در این جابه جایی ها عدد ۴۰ به ۶۰ رعایت گردد و اینطور نباشد که درصد اعتبارات عمرانی به ۱۵ و ۲۰ برسد.

وی افزود: وقتی درآمدهای پیش بینی شده در بودجه محقق نمی شود و هزینه کردن در بخش جاری هم ضروری است و دائماً از اعتبارات عمرانی برای بخش جاری استفاده می گردد، نسبت اعتبارات عمرانی به جاری بسیار کم می شود که این موضوع نگران کننده است.

Share