بهرام پارسایی: بنزین3 هزار تومانی و کمک‌ معیشتی باهم حذف شوند

طرح دو فوریتی برای تک نرخی شدن قیمت بنزین سیاسی نیست

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس با اشاره به تدوین طرحی دو فوریتی برای تک نرخی شدن قیمت بنزین گفت: این طرح سیاسی نیست و نمایندگان از فراکسیون‌های مختلف پای آن را امضاء کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تدوین طرحی دو فوریتی برای تک نرخی شدن قیمت بنزین، گفت: تصمیم افزایش ناگهانی قیمت بنزین ایرادات و مشکلات بسیاری به دنبال داشت که عدم تحقق وعده‌هایی همچون کنترل بازار یکی از این مشکلات است بنابراین به منظور جلب اعتماد مردمی و اصلاح قیمت بنزین طرحی دوفوریتی پیشنهاد کردیم که قیمت بنزین با قیمت۱۵۰۰ تومان تک‌نرخی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت اجرایی شدن این طرح، بنزین ۱۵۰۰تومانی، سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی خواهد داشت همچنین در این طرح پیشنهاد دادیم که به موازات حذف بنزین۳ هزار تومانی، کمک‌ معیشتی بنزین نیز حذف شود، چراکه این کمک‌ها در قانون نیز تعریف نشده است، ضمن آنکه مردم می‌گویند؛ نه کمک معیشتی می‌خواهیم نه بنزین گران.

وی با تاکید براهمیت در اولویت قرار گرفتن بررسی این طرح و قبول دوفوریت آن ازسوی مجلس، افزود: طرح دو فوریتی برای تک نرخی شدن قیمت بنزین سیاسی نیست و نمایندگان از فراکسیون‌های مختلف پای آن را امضاء کردند.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد رئیس مجلس طرح دو فوریتی برای تک نرخی شدن قیمت بنزین را دراولویت دستور کارمجلس قرار دهند

پارسایی معتقد است طرح فوق مورد حمایت و استقبال جامعه قرار خواهد گرفت و دو نرخی بودن آن منشاء فساد است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس با اشاره به نارضایتی‌ها از عدم واریز کمک معیشتی بنزین، اظهار کرد: در پی اجرای این طرح کمک معیشتی بنزین حذف اما یارانه افراد مشمول همچون روال قبل واریز می‌شود.

Share