دلخوش با انتقاد از افزایش شبانه قیمت بنزین در گفتگو با دیارمیرزا

از تصمیم سران قوا شوکه شده‌ایم | مجلس شدیداً با افزایش قیمت بنزین مخالف بود

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با انتقاد از اجرای شبانه افزایش و سهمیه‌بندی بنزین و بدون اطلاع مجلس گفت: مجلس شدیداً با افزایش قیمت بنزین مخالف بود و چند نرخی شدن بنزین قطعاً مشکل ساز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بامداد امروز با صدور اطلاعیه ای از اصلاح قیمت بنزین و آغاز سهمیه بندی از امروز خبر داد. براساس این اطلاعیه، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

کاظم دلخوش در گفتگو با دیارمیرزا با اعلام اینکه از تصمیم سران قوا شوکه شده ایم، گفت: در شرایط فعلی این کار درستی است یا نه؟ درست است که کشور مشکلاتی دارد، ولی قوا باید این مسئله را بررسی می‌کردند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کار در ایام تعطیل مجلس اتفاق افتاد، اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که دولت باید آنقدر قوی باشد که افزایش قیمت کالاها را کنترل کرده تا این قضیه تاثیر بدی روی وضعیت معیشت مردم نداشته باشد که بعید می دانم این کار از عهده دولت بر بیاید و متاسفانه اقشار ضعیف جامعه از این قضیه آسیب می بینند.

وی با اشاره به تخصیص مابه‌التفاوت این قضیه به مردم نیازمند گفت: این حرکت نیز خودش مشکلی را حل نمی‌کند، چون این شوک اقتصادی در اثر افزایش قیمت بنزین باعث افزایش قیمت‌ها شده و هیچ گره‌ای از مشکلات مردم را باز نمی‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ایجاد فساد در اثر وجود کالاهای ۲ و ۳ قیمتی در کشور با توجه به موارد مشابه پس از انقلاب اسلامی  به دیارمیرزا گفت: افراد فرصت‌طلب، قاچاقچی، صاحبان خودروهای فرسوده و افراد صرفاً فقط دارای کارت سوخت بدون خودرو از این قضیه سوء استفاده کرده و فرصت‌طلبی می‌کنند، همچنین افراد متمول و متمکن خودروهای اوراق را خریداری کرده و به خصوص از سهمیه خودروهای عمومی استفاده می‌کنند و اینها مشکلاتی برای مملکت دارد.

دلخوش ادامه داد: در چنین شرایطی این به نظر من کار درستی نبود و البته مردم خیال می‌کنند که مجلس این کار را انجام داده و باید پخته تر انجام می شد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با انتقاد از اجرای شبانه افزایش و سهمیه‌بندی بنزین و بدون اطلاع مجلس گفت: هفته گذشته مجلس جلسه غیر علنی در این زمینه داشت ولی در خصوص تغییر و افزایش قیمت بنزین اصلاً بحث نشد، در این جلسه در خصوص بودجه و مشکلات اقتصادی صحبتهای شد و این افزایش قیمت به هیچ عنوان به صلاح نیست.

وی با اشاره به اظهارات دو روز گذشته زنگنه در رابطه با عدم افزایش قیمت بنزین گفت: بنده از آن صحبت و این کار تعجب می‌کنم و قطعاً باید با بررسی های بیشتر این کار انجام می‌گرفت و این به صلاح مملکت نیست، دولت، مجلس و قوه قضائیه باید مسائل را با مردم در میان بگذارند.

دلخوش با اشاره به اینکه این مسئله مشکلی را از مردم در شرایط فعلی حل نخواهد کرد، گفت: امروز نمایندگان هم نگرانند، اگر بنا به تصویب آن توسط نمایندگان بود این طرح که ۴،۳ ماه پیش مطرح شده بود تصویب می‌شد، مجلس شدیداً با افزایش قیمت بنزین مخالف بود و چند نرخی شدن بنزین قطعاً مشکل ساز خواهد شد.

دلخوش با اشاره به اینکه دولت اگر کسری بودجه دارد برخی از هزینه‌های اداری خود را کم کند به دیارمیرزا گفت: دولت خودش بزرگ شده است و باید کوچک تر شدن خود را دنبال کند و از خودش هزینه کند نه از مردم! باید برخی از مسائل با مردم در میان گذاشته شود و اگر مشکلی در این بحث‌ها داریم باید از نظرات مردم استفاده کنیم.

وی با اظهار اینکه این کار ناپخته و عجولانه است، اضافه کرد: باید با استفاده از نظرات مردم، کارشناسان، دانشگاهیان و صاحب نظران مراکز پژوهشی و تحقیقات این کار را انجام می دادند.

Share