عضو فراکسیون امید مجلس خبر داد:

جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر کشور به علت ناآرامی‌های اخیر

قاسم میرزایی‌نیکو از جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر کشور و برگزاری جلسه غیرعلنی صبح فردا، دوشنبه، با مسئولان وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات، وزارت کشور و نماینده سپاه با نمایندگان درباره تشریح وضعیت ناآرامی‌های اخیر در مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتمادآنلاین، قاسم میرزایی‌نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس، با اشاره به جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر کشور و برگزاری جلسه غیرعلنی صبح فردا، دوشنبه، با مسئولان وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات، وزارت کشور و نماینده سپاه با نمایندگان درباره تشریح وضعیت ناآرامی‌های اخیر در مجلس گفت: اجرای مصوبه اخیر درباره افزایش قیمت بنزین، دستور شورای امنیت کشور بود که به وزارت کشور داده شد ولی درباره اینکه چگونه این دستور باید اجرا می‌شد، یا چگونه وزارت کشور در این‌باره اطلاع‌رسانی می کرد، اینکه زمان اجرای آن کی باشد، آرایش نیروها چگونه باشد و با چه فرایندی مقابله کنند لازم بود پیش‌بینی‌ها در این باره صورت گیرد که هیچ‌یک از این موارد قبل از اجرای این مصوبه و تصمیم لحاظ نشد.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته منتظریم فردا جلسه غیرعلنی مجلس با مسئولان مربوطه برگزار شود و درباره این موضوعات توضیحات لازم داده شود.

او تاکید کرد: حتی بیانیه‌های روشن امنیتی و اطلاعاتی می‌توانست در این‌باره کمک‌کننده و راهگشا باشد که جای آن خالی بود. حالا منتظر هستیم نیروهای امنیتی در جلسه فردا صبح توضیحاتی در این‌باره بدهند که چرا کوتاهی کرده‌اند. در عین حال سوال ما این است که چرا این موضوع شب عید اجرایی شده و چرا به مردم اطلاع‌رسانی نشد.

میرزایی‌نیکو تصریح کرد: احمدی‌نژاد یک ماه قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها از طریق صداوسیما به مردم اطلاع رسانی کرد. البته ممکن است دولت بگوید صداوسیما در این باره همکاری نکرده است. ولی سوال اینجاست که چرا زنگنه دو روز قبل از اجرای آزادسازی قیمت بنزین گفت: قرار نیست بنزین گران شود و چرا سخنگوی دولت با شیوه‌ای دیگر حرف زد؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد: این موارد تناقضاتی است که سوال در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند و امیدواریم در جلسه صبح روز دوشنبه درباره این ابهامات شفاف‌سازی شود.

Share