گفتگوی دیارمیرزا با نمایندگان در پی افزایش قیمت بنزین

آقای روحانی افزایش قیمت بنزین را به رفراندوم می‌گذاشت | روز یکشنبه صدای نمایندگان را خواهید شنید

قربانی گفت: رفراندوم در مواقعی باید باشد که جزو شاکله‌های انتظارات عامه مردم باشد نه اینکه یک بحث سیاسی یا مسئله ای که از مطالبات عمده افکار عمومی نباشد، امروز بیشتر این مسئله که نیاز به رفراندوم داشت همین افزایش قیمت بنزین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بامداد امروز با صدور اطلاعیه ای از اصلاح قیمت بنزین و آغاز سهمیه بندی از امروز خبر داد. براساس این اطلاعیه، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

محمد حسین قربانی در گفتگو با دیارمیرزا با ابراز این که به شدت با افزایش هرگونه قیمت بنزین در شرایط بحرانی اقتصادی برای مردم مخالفم، اضافه کرد: متاسفانه هیچ مشورتی در این خصوص با مجلس شورای اسلامی انجام نشد و این یک تصمیم گرفته شده در جمع سران قوا بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به لزوم توجه بیشتر به مردم در این خصوص گفت: این موضوع باید با مشورت از نمایندگان مجلس و از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی میان دولت و مردم و نماز جمعه به مردم بیان می شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس ادامه داد: درست است که دولت در شرایط اقتصادی بسیار سختی است، ولی مهمتر از آن مردم هستند که در یک شرایط اقتصادی سخت تر از دولت قرار دارند، من نگران عواقب و اثرات این افزایش قیمت در کالاهای اساسی سبد خانوار برای مردم هستم و این قضیه باعث فشار مضاعف بر روی مردم نیازمند جامعه می شود.

قربانی با اشاره به افزایش میزان یارانه‌های پرداختی به مردم گفت: در کنار قضیه بنزین یک تصمیم خوب گرفته شد و آن صرف همه منابع برای نیازمندان است و امروز یک حساب جداگانه در خزانه برای همین موضوع ایجاد شده و همه منابع برای دهه های اول دوم و سوم که حدود ۱۸ میلیون خانوار را شامل می‌شود را در اختیار قرار خواهد داد، البته باید به افزایش نرخ تورم نیز در این قضیه دقت کنیم و شما در روز یکشنبه با باز شدن مجلس صدای نمایندگان را خواهید شنید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارمیرزا بر برگزاری رفراندوم در افزایش قیمت بنزین با توجه به علاقه رئیس جمهور به برگزاری رفراندوم گفت: این قطعاً حرف درستی است! البته رفراندوم یکی از راهکارهای تعیین شده در قانون اساسی است و ما نمی‌توانیم مخالفان باشیم، ولی رفراندوم در مواقعی باید باشد که جزو شاکله‌های انتظارات عامه مردم باشد نه اینکه یک بحث سیاسی یا مسئله ای که از مطالبات عمده افکار عمومی نباشد؛ امروز بیشتر این مسئله که نیاز به رفراندوم داشت همین افزایش قیمت بنزین است.

Share