ناشی از عدم آگاهی از قوانین و مصداق نشر اکاذیب است

واکنش روابط عمومی شهرداری به حقوق و مزایای شهردار رشت

حقوق شهردار بر اساس آئین نامه نحوه محاسبه حقوق و مزایای شهرداران و طبق حکم حقوقی که توسط استاندار محترم صادر و ابلاغ می‌شود، پرداخت می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا قانع سرپرست ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت نسبت به خبر منتشر شده درباره حقوق و مزایای شهردار رشت واکنش نشان داد.

در جوابیه

 با عنایت به درج خبری به نقل از گیل خبر با عنوان ” نوبت ورود نهادهای نظارتی نیست؟ حقوق و مزایای شهردار رشت!” مقتضی است طبق قانون مطبوعات توضیحات زیر به منظور تنویر افکار عمومی در صفحه اول سایت درج گردد.

۱ ـ حقوق شهردار بر اساس آئین نامه نحوه محاسبه حقوق و مزایای شهرداران و طبق حکم حقوقی که توسط استاندار محترم صادر و ابلاغ می‌شود، پرداخت می‌گردد در خصوص شهردار فعلی رشت نیز با احتساب کلیه مزایای متعلقه، اضافه کار و غیره دریافتی ماهیانه ایشان در حدود ” دوازده میلیون تومان ” طبق آخرین فیش حقوقی می‌باشد و این موضوع در اجرای شفاف سازی و پایش حقوق و مزایای مدیران دستگاههای اجرایی طی نامه شماره ۱۲۷۹۴۳ مورخ ۱۸/۷/۹۸ به دیوان محترم محاسبات استان گیلان اظهار گردیده و جدول پیوست نامه ارسالی فوق الذکر نیز مورد استفاده آن پایگاه خبری قرار گرفته است.

۲- در خصوص اعلام دریافتی ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان از سازمانهای تابعه به شهردار رشت به اطلاع می‌رساند: طبق آخرین ساختار تفصیلی سازمانی شهرداری رشت دارای ده سازمان می‌باشد که طبق اساسنامه‌های سازمانها مصوب وزارت کشور و بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان شهرداریها از سال ۹۵ تا کنون شهردار، اعضای شورای سازمان‌ها و هیئت مدیره آنان حق دریافت هیچ گونه وجهی بابت حق الجلسه، پاداش و غیره را ندارند و شهردار رشت از این بابت تاکنون هیچ وجهی از سازمان‌های تابعه دریافت ننموده است. لذا خبر درج شده در آن پایگاه خبری” ناشی از عدم آگاهی از قوانین موضوعه و یا مصداق نشر اکاذیب می‌باشد.”

۳- درخصوص اجاره منزل مسکونی برای شهردار بر اساس تبصره ذیل ماده ۳ دستورالعمل ماده ۵ آئین نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار، مقرر گردید؛ پنجاه درصد هزینه اجاره ماهیانه منزل استیجاری شهردار از محل بودجه شهرداری پرداخت گردد، در صورتیکه بابت ترهین منزل استیجاری مزبور هیچ گونه هزینه‌ای توسط شهرداری به صورت ماهیانه پرداخت نمی‌گردد و مبلغ ودیعه پرداخت شده نیز از محل موجودی سپرده بانک شهرداری صورت گرفته که اولاً امکان هزینه آن برای سایر موضوعات و یا تسویه بدهی‌ها از محل حساب سپرده و یا هرنوع اعمال هزینه وجود نداشت. ثانیاً به موجودی سپرده‌های موجود در بانک‌ها هیچ گونه سودی تعلق نمی‌گیرد و برداشت از آن بعنوان ودیعه ساختمان استیجاری مانع کسب منافع در این خصوص نگردیده است. لذا خبر درج شده در آن پایگاه خبری “ناشی از عدم آگاهی از قوانین موضوعه و یا مصداق نشر اکاذیب می‌باشد”.

۴- در خصوص پرداخت حق عمران شهردار نیز می‌بایست به آئین نامه حقوق و مزایای شهرداران استناد کرد که پایگاه خبری محترم نیم در هزار هزینه‌های عمرانی انجام شده را نیم درصد اعلام نموده است! ضمن اینکه در تبصره ذیل بند ج ماده ۲ آئین نامه فوق الذکر حداکثر سقف حق عمران قابل پرداخت به شهرداران که پس از تصویب تفریغ بودجه تحقق می‌یابد را معادل دو برابر مجموع حقوق مبنا، افزایش سنواتی و فوق العاده شغل سالیانه شهردار تعیین نموده که با توجه به حکم حقوقی شهردار رشت توسط استاندار محترم، مبلغ سالیانه آن درصورت انجام هزینه‌های عمرانی از مبلغ سی میلیون تومان در سال نمی‌تواند تجاوز نماید. لذا چگونگی محاسبه حق عمران شهردار توسط آن پایگاه اطلاع رسانی “ناشی از عدم آگاهی از قوانین موضوعه و یا مصداق نشر اکاذیب می‌باشد”.

۵- با توجه به توضیحات فوق، ضمن تکذیب خبر منتشره، با توجه به تشویش اذهان عمومی و انتشار اخبار غیر واقعی و کذب، حق پی گیری چنین خبرسازی‌هایی از طریق مراجع ذی صلاح از سوی شهرداری رشت محفوظ خواهد بود.

علیرضا قانع

سرپرست ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت

 

Share