شهردار رشت در آیین ویژه «روز رشت» در تالار مرکزی:

تلاش می‌کنیم «روز رشت» در تقویم رسمی کشور ثبت شود

شهردار رشت گفت: امیدواریم بتوانیم یک مقوله دیگر از اولین ها را برای شهر رشت رقم بزنیم و «روز رشت» اولین شهری در کشور باشد که روز آن در تقویم رسمی کشور ثبت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ناصر حاج محمدی در آیین ویژه «روز رشت» در تالار مرکزی شهر واقع در «بوستان ملت» با بیان این پیشنهاد، خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم یک مقوله دیگر از اولین ها را برای شهر رشت رقم بزنیم و «روز رشت» اولین شهری در کشور باشد که روز آن در تقویم رسمی کشور ثبت می شود.

وی سپس از دکتر حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران که میهمان ویژه این آیین بود خواست تا در انجام این کار مهم دست مدیریت شهری را بگیرد.

شهردار رشت گفت: شهر رشت آلان به برکت برند شهر خلاق خوراک شناسی یکی از شهرهای بین المللی است. در کل جهان تعداد اندکی شهر خلاق داریم که رشت افتخار دارد در این جمع قرار گرفته است.

حاج محمدی سپس افزود: برند شهر خلاق باید برای شهر رشت توسعه اقتصادی ایجاد کند و خوشبختانه ما الان داریم به این سمت پیش می رویم.

وی با اشاره به اینکه امروز با حضور دکتر ایوبی پلاک کوبی شهر خلاق خوراک رشت در ساختمان تاریخی شهرداری انجام می شود، گفت: با اقداماتی که در زمینه شهر خلاق خوراک انجام شده و از این پس هم انجام خواهد شد، حالا شهر رشت و خوراکی های آن را در جهان می شناسند و گردشگران با سرچ کردن در اینترنت اطلاعات بسیاری در این زمینه خواهند یافت.

شهردار رشت سپس اثرات بهبود اقتصاد شهری را در زمینه کاهش تعداد بیکاران و ازدواجهای ناموفق عنوان کرد و گفت: وقتی اقتصاد یک شهر پویا باشد آسیبهای اجتماعی یاد شده نیز در آن شهر کاهش می یابند.

وی همچنین به سفر مدیران شهری یوانگجوی چین به رشت و بیان تجارب ارزشمند آنها در زمینه بهره گیری از برند شهر خلاق اشاره کرد و گفت: همانطور که در آغاز این برنامه به شکل نمادین حاج میرزا خلیل رفیع کلید شهر را پس از ۱۵۰ سال به شورای اسلامی دادند و این شورا هم آن را به بنده واگذار کردند، من امیدوار شایسته اعتماد یاد شده باشم.

حاج محمدی به برخی از پروژه های در دست اجرا همچون تصفیه خانه شیرابه زباله های سراوان، پاکسازی آلودگی رودخانه های رشت و جمع آوری و ساماندهی فاضلاب شهری اشاره کرد و گفت: به حاج میرزا خلیل رفیع قول می دهیم شهر رشت را برای مردم رشت شاداب و پرنشاط کنیم.

وی ادامه داد: به حاج میرزا خلیل رفیع قول می دهیم حمل و نقل شهری آسان شود، مسائل و مشکلات شهری مورد توجه قرار گیرد و مسئله گیر کردن شهروندان در ترافیک سنگین با تصویب ایجاد تراموا در شورای عالی ترافیک برای همیشه در شهر رشت حل شود.

حاج محمدی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه استان گیلان و دو استان دیگر شمالی مازندران و گلستان نگین کشور هستند و باید از طبیعت بکر، سرشار و زیبای آنها محافظت کرد، گفت: امیدواریم با برنامه هایی که انجام می شوند، رشت شهری شناخته شده برای همه گردشگران تبدیل گردد.

خادمان مردم در شورا برای توسعه شهر فعالیت می کنند

پس از شهردار رشت، اسماعیل حاجی پور به زبان گیلکی برای حاضران سخنرانی کرد و گفت: خادمان مردم در شورا به فکر توسعه و آبادانی شهر رشت هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت همچنین گفت: ممکن است اعضای شورای شهر تفاوتهایی در سلیقه و نگاه داشته باشند اما هدف همه آنها توسعه و پیشرفت شهر است.

وی به نهایی شدن برخی پروژه ها در شهر رشت اشاره کرد و گفت: ایجاد پارک آبی، پاکسازی رودخانه ها، اجرای تراموا و بسیاری دیگر از پروژه ها به وسیله خادمان شما در شورا و با پیگیری شهردار، دنبال می شود.

وی ادامه داد: شهر رشت به عنوان شهر اولین ها معروف است و حالا هم با هماهنگی های انجام شده اولین خانه سینمای کشور در استانها در رشت ایجاد خواهد شد.

حاجی پور در پایان گفت: خیلی از مواردی که در این جلسه گفته شد حاکی از آن است که ما در گذشته اینها را داشته ایم و من امیدوارم روزی برسد که ما افتخار کنیم حالا چه چیزهایی داریم.

اقدمات خوبی در زمینه شهر خلاق خوراک رشت دارد انجام می شود

فاطمه شیرزاد سومین سخنران این آیین خطاب به حاضران گفت: ان شاءالله ما اعضای شورا بتوانیم با عملکرد مناسب در جهت توسعه و عمران شهری قدمهای محکمتری برداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت سپس خاطر نشان کرد: من به طور ویژه از حضور جناب آقای دکتر ایوبی و همسر محترم ایشان در برنامه “روز رشت” قدردانی می کنم و باید به ایشان عرض کنم که اقدامات خوبی در شهر رشت در زمینه شهر خلاق خوراک شناسی انجام شده است.

وی گفت: ضمن اینکه از آقای دکتر ایوبی برای حضور در برنامه امشب پیاده راه دعوت می کنیم، باید عنوان نماییم که برند شهر خلاق خوراک برندی ارزشمند برای شهر رشت است که مدیریت شهری برای تداوم کار این برند فعالیت می کند و ما می توانیم

با توسعه برنامه ها در این زمینه در ترویج غذای حلال موقعیتی ویژه برای شهر رشت نیز فراهم کنیم.

شیرزاد گفت: شهر خلاق خوراک و برنامه های آن باید به فرصت و امکانی برای توسعه، پیشرفت و همچنین بهبود اقتصاد و معیشت خانوارهای شهری تبدیل شود.

وی در پایان از شهروندان رشت خواست تا از برنامه های مدیریت شهری در “روز رشت” نهایت بهره را ببرند.

گفتنی است این آیین که در تالار مرکزی رشت اجرا شد، با سخنرانی نمادین حاج میرزا خلیل رفیع نخستین شهردار رشت آغاز شد و با اجرای کنسرت موسیقی و آواز سنتی ناصر وحدتی، نمایش، اهدای جایزه به برگزیدگان شهر، رونمایی از تمبر رشت و… همراه بود.

 

Share