لاهوتی با انتقاد شدید از افزایش قیمت بنزین در گفتگو با دیارمیرزا

روحانی دست به انتحار زده است | اقدام شورای اقتصادی سران قوا توهین به مجلس است

لاهوتی با بیان اینکه دولت راحت ترین راه را انتخاب کرده است، گفت: اگر واقعاً هدف دولت صرفه‌جویی در مصرف سوخت است، چرا خودروهای پرمصرف تولید می‌کند؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بامداد امروز با صدور اطلاعیه ای از اصلاح قیمت بنزین و آغاز سهمیه بندی از امروز خبر داد. براساس این اطلاعیه، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان و همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با دیارمیرزا با اعلام مخالفت با این اقدام گفت: تجربه قانون هدفمندی یارانه‌ها یادآور خوبی در این‌گونه تصمیمات است، دولت مگر هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرده که امروز این کار را انجام می‌دهد؟

نماینده لنگرود در مجلس با اشاره به اینکه در دولت احمدی نژاد نیز تاکید ما بر واقعی کردن قیمت‌ها در کنار ایجاد تعهدات برای دولت بود، اضافه کرد: دولت از همه بندهای قانونی تخطی کرد، از جمله همین سوخت و امروز به چه دلیل یک مرتبه می‌خواهد این کار را انجام بدهد؟

وی با اشاره به اینکه دولت در قانون هدفمندی یارانه‌ها به تدریج می‌توانست قیمت را افزایش دهد، گفت: دولت چند سال به تدریج این قیمت‌ها را افزایش نداده و اکنون این یک ظلم به مردم است.

لاهوتی با اشاره به مشاهده درآمد و هزینه‌های زندگی مردم بیان کرد: اگر می‌گویم در کشوری مثل آلمان قیمت سوخت چه مقدار است باید میزان درآمدهای مردم آن را هم ببینیم.

وی ادامه داد: بنده با غلط و درست این کار کاری ندارم، واقعاً شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا یک توهین برای مجلس شده است، یعنی مجلس از تصمیمات گرفته شده توسط این شورا اصلا خبر ندارد، مجلس خلاصه ای از مردم است، اگر تصمیم افزایش قیمت سوخت توسط نمایندگان گرفته می شد باید به مردم پاسخ می دادند، شورای هماهنگی قوا دیگر چه صیغه‌ای است؟

لاهوتی با انتقاد از تصمیمات شورای عالی هماهنگی قوا بدون اطلاع مجلس گفت: اگر مجلس خبر نداشته باشد یعنی مردم خبر ندارند، مردم نمایندگان را انتخاب کرده‌اند که با واسطه در تصمیمات نقش داشته باشند و تصمیمات شورای عالی هماهنگی قوا خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه دولت راحت ترین راه را انتخاب کرده است، گفت: اگر واقعاً هدف دولت صرفه‌جویی در مصرف سوخت است، چرا خودروهای پرمصرف تولید می‌کند؟ چرا تقویت خودروهای (هیبریدی) برقی در دستور کار قرار ندارد؟ چرا به وضعیت خودرو های فرسوده سر و سامان نمی دهد؟

نماینده مردم لنگرود از خود به عنوان شخصی که از روحانی در انتخابات حمایت کرد ‌نام برد و عنوان کرد: من همیشه منتقد ایشان هستم و آقای روحانی دست به انتحار زده و هر روز یک التهابی مانند دو سال آخر دولت احمدی‌نژاد با یک ادا و اطوار مشخص انجام می‌دهد و در کشور یک التهاب را به وجود می‌آورد.

لاهوتی با اشاره به نزدیک بودن به زمان انتخابات مجلس و عید نوروز و نیاز مردم به داشتن آرامش گفت: دولت باید مسائل را طوری مدیریت کند که مردم پایان سال خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به وعده دولت در بازگرداندن تمام این پول به مردم به دیارمیرزا گفت: ما نمونه آن را در بازگشت ۴۵ هزار تومان در هدفمندی یارانه ها دیدیم، این مبلغ توهین به مردم است، دادن این همه پول به مردم دروغ است و به مردم می‌گویم همه این پول به آنها بر نمی گردد.

لاهوتی ادامه داد: شما می‌خواهید ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به مردم برگردانید و یک میلیون تومان تورم را به آنها تحمیل کنید؟ شما تورم را مهار کنید نه اینکه به مردم فشار وارد کنید، این حرکت در این مقطع به خاطر دلیل محکمی به نام شرایط سخت اقتصادی مردم به صلاح نیست.

وی با اشاره به اینکه آقای روحانی همیشه بحث پرسش از مردم را مطرح می‌کند، گفت: امروز تکنولوژی در اختیار است، بیایید از مردم سوال کنید، این توهین به مردم است که در ایام تعطیلی مجلس بدون اطلاع و نظر نمایندگان مردم این حرکت غلط را انجام داد.

Share