فرماندار آستارا خبر داد:

ساحل صدف را به بهترین ساحل ساماندهی شده ایران تبدیل می‌کنیم | تقدیر از اکبر کسیر

حسن رستم زاد، فرماندار شهرستان آستارا اظهار داشت: ساحل صدف را با کمک بخش خصوصی قدرتمند انشاالله به بهترین ساحل ساماندهی شده ایران برای حضور گردشگر تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان آستارا در نشست روز چهارشنبه، هفدهم مهرماه سال جاری با فعالین اجتماعی و اقتصادی شهرستان که در محل فرمانداری برگزار گردیدبرخی از فعالیت هایی را که ظرف این مدت، دولت در شهرستان آستارا به انجام رسانده را تشریح کرد.

در این گردهمایی دو و نیم ساعته، نخست مدعوین به بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل شهر پرداختند و حول محور هایی مانند نقش زنان در توسعه شهرستان، لزوم آگاهی بخشی به مردم در مورد پیاده سازی ارکان توسعه، مشکلات حوزه سالمندان، اشتغال جوانان، تامین امنیت گردشگران خارجی، مشکلات و موانع موجود در بازار و خصوصا بازار ساحلی، مبحث ترافیک شهر، زباله، سد معبرو مواردی از این دست گفتگو نمودند و با ارائه راهکارها و نقطه نظرات خویش، فرماندار و رسانه های حاضر در جلسه را از مواضع خود مطلع کردند.

در ادامه فرماندار آستارا ضمن تقدیر و تشکر از مدعوین همچنین ابراز خوشوقتی از فرصت مغتنمی که فراهم گردیده تا بتواند با حضور در بین سرمایه های انسانی شهرستان از مواضع و تجارب آنان مطلع گردد ابراز خرسندی کرد.

حسن رستم زاد اظهار داشت: ظرف هشت ماه گذشته اقدامات خوب و موثری در شهرستان صورت گرفته از جمله برقراری حق نوار مرزی برای کارکنان دولت شاغل در شهرستان که این امر پس از چهل سال محقق شده است.

وی از دیگر اقدامات دولت در ماههای اخیر را انجام عملیات پوشش چمن مصنوعی برای زمین وزشی فوتبال دانست و گفت: این پروژه برای مردم آستارا تکمیل و تقدیم جامعه ورزشی گردیده و نتیجه پیگیری های ملی در سطح وزارتخانه متبوع بوده است که در این خصوص و موارد دیگر از پیگیری ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین استان و شهرستان تشکر کرد.

رستم زاد ادامه داد: اخذ ۶۳ میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان گیلان از مواهبی بوده است که نتایج آن را در بخش هایی مانند تامین آب شرب شهرستان و معضل فاضلاب خواهیم دید.

وی با گریزی به کم نور بودن سطح شهر در ساعات شبانگاهی اظهار کرد: پیگیری های ویژه ای را در سطح استان آغاز نموده و هماهنگی های لازم جهت رفع این مشکل نیز در دستور کار وجود دارد.

 مسئله مشکلات رایج در تنها بیمارستان شهرستان نیز از دیگر موارد مطروحه بود که فرماندار آستارا در این رابطه گفت: با ورود معاون وزیر بهداشت به شهرستان، تصمیمات امیدوار کننده ای در این خصوص اتخاذ گردیده که به زودی عملیاتی شدن آن موجب مرتفع شدن معضلات موجود در آن مرکز درمانی خواهد شد.

وی همچنین از انجام هماهنگی های لازم جهت ساخت فیلم مستند از توانمندی های متنوع شهرستان خبرداد و گفت: بدون هیچگونه هزینه ای این مستند ساخته خواهد شد و از سیمای کشوری پخش خواهد گردید.

فرماندار آستارا از اجرای طرح ساماندهی مقابل گمرک خبرداد و افزود: با کمک دستگاههای مسئول تمام مشکلات آن بخش نیز به پایان خواهد رسید و فعلا ساماندهی فیزیکی آن صورت در دست اقدام است که ظرف چند هفته آینده انجام خواهد شد و همچنین در تالاب استیل اقدامات بسیار خوبی در دست اقدام است و با تکمیل آن منطقه توریستی بسیار زیبایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ساحل صدف را با کمک بخش خصوصی قدرتمند انشاالله به بهترین ساحل ساماندهی شده ایران برای حضور گردشگر تبدیل کنیم.

فرماندار آستارا افزود: لایروبی رودخانه ها و تالاب ها و نقاط نقاط حادثه خیز را بر اساس شیوه نامه ساماندهی اکثرا انجام داده که هم برای بارش های سیل آسا رفع خطر شود و هم از مصالح آن برای پروژه های عمرانی شهرستان استفاده کردیم و هم به مکان های گردشگری و پرورش ماهی و مرغان آبی تبدیل شده است.

در بخش دیگری از سخنان فرماندار آستارا گفت: هیچ دولتی قادر به توسعه صد در صدی یک کشور نیست مگر آنکه ملت و شهروندانش و بخش خصوصی قدرتمند تمام قد ورود کند و خود را در رسیدن به توسعه ای پایدار سهیم بدانند و جای آنکه بپرسند دولت برای ما چه کرد، بگویند ما برای کشورمان چه کرده ایم.

در پایان نشست، فرماندار از خدمات استاد اکبر اکسیر در حوزه علم و ادب شهرستان آستارا تقدیر به عمل آورد و جدید ترین دستاورد ایشان یعنی کسب “گواهی نامه درجه یک هنری از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی” را تبریک و با اهدای لوح سپاس مراتب قدردانی خود را جهت تحصیل این افتخار برای شهرستان مرزی بندر آستارا و استان گیلان اعلام نمود.

Share