استاندار گیلان تاکید کرد:

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت با کمترین تشریفات و تجملات

استاندار گیلان سادگی و مردمی‌ بودن مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت را متناسب با شخصیت این مرجع تقلید دانست و گفت: معرفی شخصیت آیت‌الله بهجت به جامعه ترویج معنویت را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر مصطفی سالاری صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت آیت‌الله بهجت با بیان اینکه این مراسم در راستای ترویج معنویت در جامعه است افزود: در دوره معاصر ما آیت‌الله بهجت به عنوان یک نماد معنویت محسوب می‌شود و شخصیت وارسته و الهی ایشان محدود به گیلان و ایران نیست.

وی توسل به معنویات و ترویج آن را گام مهمی در جهت هدایت جامعه به سمت تقوامداری عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت با کمترین تشریفات و تجملات با مشی ساده زیستی این مرجع تقلید متناسب است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود مصادیق مختلف درخصوص اثرگذاری شخصیت عرفانی آیت‌الله بهجت بر افراد ایرانی و غیرایرانی گفت: سادگی و مردمی‌بودن مراسم بزرگداشت آیت‌الله بهجت در کنار شکوه و عظمت آن، نقش موثری در ترویج مسائل معنوی در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی صحیح و مشارکت گسترده با تمام توان و ظرفیت‌های موجود تعارضی با سادگی مراسم ندارد افزود: مخاطبان نباید احساس کنند که در برگزاری مراسم اسراف شده است.

استاندار گیلان در خصوص تقاضای درج سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت در تقویم نیز گفت: این موضوع را مطرح و پیگیری می کنم.

وی پیرامون پیشنهاد برگزاری مراسم گرامیداشت مراجع و علمای گیلانی نیز افزود: از برگزاری این مراسم به واسطه شناساندن مفاخر مذهبی گیلان به نسل جوان جامعه استقبال می‌کنیم.

در این دیدار امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان فومن و نیز رئیس ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت(ره) مطالبی در خصوص شخصیت این مرجع تقلید و نیز اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاری باشکوه این مراسم بیان کردند.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی (ره) ساعت ۱۷ روز پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۹۸ در مسجد حضرت ولیعصر (عج) بالامحله شهرستان فومن با سخنرانی آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان برگزار می شود.

Share