استاندار تاکید کرد:

تهدید مهاجرت به گیلان در اولویت کاری پدافند غیرعامل استان است

استاندار گیلان در جلسه شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی گفت: سیل مهاجرت مردم از دیگر استان‌ها به گیلان از تهدیدی قابل توجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه زیستی که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: هر چقدر فرصت‌ها و قابلیت‌های استانی زیاد باشد، با تهدیدات بیشتری مواجه است و استان گیلان از استان‌های با قابلیت بالا است.

وی افزود: قابلیت‌های بالای استان به دلیل برخورداری از جنگل، سواحل و …گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.پس می‌توانیم در ترویج پدافند غیرعامل در کشور موثر عمل کنیم.

سالاری ادامه داد: از سنوات گذشته تاکنون پسماند از تهدیدات زیست محیطی مهم در گیلان بوده است و رفع این تهدید نیاز به اعتبارات و تدابیر ملی دارد.

وی با اشاره به تهدیدات دیگر از جمله افت زیتون که در رودبار خسارت جدی وارد کرده است، اظهار کرد: باید کاری کنیم این آفت هرسال کمتر از سال گذشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به خسارتی که سیل به تاسیسات استان زد، گفت: جنگل های گیلان نیز به دلیل کمبود امکانات در آتش سوزی این مناطق ارزشمند مورد تهدید است.

وی اضافه کرد: سنبل آبی دیگر تهدید مهم زیست محیطی در گیلان است و کارهای زیادی انجام شده است اما تا رفع مشکل همچنان باید انجام شود.

سالاری گفت: سیل مهاجرت هموطنان به گیلان یک تهدید جدی است و قبل از اینکه مهاجرین در استان ما اسکان یابند و باید برنامه ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این امر از رویکردهای مهم پدافند غیرعامل استان باید باشد.

Share