مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان:

شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان از شهروندان و مسافران خواست تا با توجه به وضعیت جوی پیش بینی شده طی روزهای پیش رو، از استقرار در حاشیه رودخانه ها و ترددهای غیر ضروری در مناطق کوهستانی استان بپرهیزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رضا اسلامی با اشاره به بارش باران شدید در برخی نقاط استان از شب گذشته تا کنون افزود: تا زمان حاضر، مشکل یا خسارتی ناشی از بارش باران و برف در استان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر بدلیل بارش باران و در برخی ارتفاعات استان بارش برف ، اختلال تردد در مناطق کوهستانی بوجود آمده و بر این مبنا رانندگان و تردد کنندگان در این مسیرها بایستی پیش بینی های لازم را برای این مسئله داشته باشند.

اسلامی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف و کاهش دما طی روزهای پیش رو تصریح کرد: برای روزهای آتی کاهش شش تا ۱۰ درجه ای دمای هوا در استان پیش بینی شده و لازم است تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز گفت: در حال حاضر در ارتفاعات کوهستانی شهرستان های رودبار، سیاهکل، رودسر و املش بارش برف را داریم و در محورهای اسالم – خلخال و پونل – خلخال ارتفاع برف به ۱۰ سانتیمتر رسیده است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی گیلان با شمالی شدن جریانات از روز گذشته، شرایط برای ابرناکی، مه آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد (پاره ای نقاط گاهی شدید)، روند کاهش دما و احتمال رعد و برق تا فردا (دوشنبه) فراهم شده و طی امروز (یکشنبه) با توجه به تقویت ناپایداری ها، بارش ها در برخی نقاط استان از شدت بیشتری برخوردار است

Share