عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش فاطمیون آستارا:

احیای فاطمیه، احیای اسلام ناب است | بعد از پیامبر (ص) و علی (ع) ایشان بر دیگر بزرگان برتری داشت

پروایی احیای فاطمیه را احیا کردن اسلام ناب دانست و گفت امروز اهمیت فاطمیه بر کسی پوشیده نیست، ایشان اولین شهیده راه ولایت امام علی (ع) است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش فاطمیون شهرستان مرزی بندر آستارا به مناسبت آغاز ایام فاطمیه در مسجد فاطمه زهرا (س) این شهرستان برگزار شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش فاطمیون شهرستان آستارا لازمه شناخت فاطمه زهرا (س) را توجه به فرمایش خداوند دانست و گفت: هر زمان به یاد خدا و اهل بیت باشید بدانید که خداوند هم به یاد شما است.

حجت الاسلام پروایی با اشاره به نازل شدن سوره کوثر در شان حضرت فاطمه (س) به روایتی گفت: این سوره به روایت برخی علما در وصف و شان بانوی آب و آیینه فاطمه زهرا (س) مطالبی عنوان کرده و باید بدانیم که این بانوی بلند مرتبه اسلام هیچگاه از یاد نخواهند رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ماندگاری را از صفات انسان های بزرگ تاریخ دانست و گفت: چرا امام حسین (ع) ماندگار شد؟ ۱۰ یا ۱۱ بار حرم ایشان تخریب شد ولی ندانستند که نام حسین (ع) در قلب عاشقانش حک شده است و آن علتی ندارد به جز در راه خدا گام برداشتن.

پروایی اجر احسان برای فاطمه زهرا (س) را با پیامبر (ص) دانست و بیان کرد: اگر کسی فاطمه زهرا را خشنود کند و زمین و زمان و خود خداوند هم طبق حدیث «ان الله یغضب لغضبک و یرضی لرضاک» خشنود می شود.

پروایی احیای فاطمیه را احیا کردن اسلام ناب دانست و گفت امروز اهمیت فاطمیه بر کسی پوشیده نیست، ایشان اولین شهیده راه ولایت امام علی (ع) است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری حضرت فاطمه را محدثه دانست و تصریح کرد: یکی از بانوانی که با فرشتگان صحبت می‌کرد ایشان بود و به هنگام وضع حمل فاطمه زهرا (س) مطالعه می‌کنیم که بانوی آب و آینه از ارج و قرب ویژه‌ای در بارگاه الهی برخوردار بودند.

پروایی حضرت فاطمه (س) را سومین موجود برتر عالم دانست و گفت: بعد از پیامبر (ص) و علی (ع) ایشان بر دیگر بزرگان برتری داشته اند و خداوند حضرت فاطمه را به دلیل بسیاری از اعمالش همچنین برپایی نماز شب تا اذان صبح در زمره بزرگان عالم قرار می‌دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری امام حسین (ع) را الگوی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: مگر می شود عاشق اباعبدالله بود و حتی یک مورد امر به معروف و نهی از منکر نکرد؟ کسی که محبت حسین (ع) در قلبش زنده شده، حسینی زندگی کرده و حسینی از دنیا خواهد رفت.

پروایی با اشاره به برخی مشکلات موجود در کشور گفت: در هر کشوری مشکلات وجود دارد و چه بسا کشور اسلامی ایران که گاهی از دشمن و گاهاً از منافقین حمله می‌بیند، بهترین فرزندان ما در هشت سال جنگ تحمیلی شهید شدند، فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و به فرموده مقام معظم رهبری شاید فتنه دیگری هم در راه باشد ولی با همه مشکلات موجود این انقلاب در حال خدمت‌رسانی بوده و حرف اول را در منطقه می‌زند.

پروایی افزود: هر کس می‌خواهد از حق دفاع کند سیلی خواهد خورد، محاصره اقتصادی و آزار و اذیت پیامبر را در طول تاریخ از دشمنان می بینید؟ ما نه چپی هستیم و نه راستی، بهترین صراط صراط اهل بیت و ولایت است و جانشینشان امروز رهبر معظم انقلاب هستند و با رهنمودهای ایشان دشمن در مقابل ما شکست خواهد خورد.

هیئتهای مذهبی ما زمان شناس، دشمن شناس و موقعیت شناس هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا نیز در این همایش تشکل های دینی و مذهبی را یکی از بازوان اصلی نگاه دارنده شور حسینی دانست و گفت: هیات و تشکل‌های مذهبی متشکل از جوانان غیور عاشق اهل بیت همواره با تفکر ارزشی بر فرمایش پیامبر که همان زنده نگه داشتن یاد اهل بیت است پیش می روند.

حجت الاسلام حاتمی با تقدیر از فعالیت مداوم هیئت‌های مذهبی در شهرستان گفت: مجموعاً ۲۶۵ هیئت مذهبی و ۲۱ هیئت هفتگی در شهرستان داریم که همواره به صورت مداوم فعالیت های فرهنگی و مذهبی انجام داده و با برگزاری عزاداری ها بهانه دست دشمن نمی دهند.

حاتمی هدف دشمن را بهره‌ برداری از اختلافات مذهبی دانست و عنوان کرد: هیئتهای مذهبی ما زمان شناس، دشمن شناس و موقعیت شناس هستند و اجازه رسیدن دشمن به اهداف کورشان را نخواهند داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا از امضای تفاهمنامه با اداره آموزش و پرورش شهرستان خبر داد و گفت: با امضای این تفاهم نامه ۴۰ هیئت مذهبی در مدارس با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی گام مثبت و کارآمدی را در پرورش تفکر ارزشی در حوزه دانش آموزی انجام می شود.

به گزارش دیار میرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۸۷ مسجد و ۲۶۵ هیئت مذهبی و ۱۲۰ مداح اهل بیت عصمت و طهارت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share