در جلسه پیگیری پروژه‌های ملی شهرستان رشت مطرح شد:

شهرداری رشت در مورد زباله سوز تعلل کرده است | آمادگی انتقال تصفیه‌خانه به نقطه دیگری را داریم

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری در مورد زباله سوز تعلل کرده است یا زمین را دیر داده یا مکانی داده است که مورد تایید محیط زیست نیست و همین امر موجب شد که پیمانکار بهانه بیاورد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه پیگیری پروژه‌های ملی شهرستان رشت با محوریت سایت سراوان و وضعیت آب شرب مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهر در دفتر فرماندار برگزار شد.

اگر شهرداری برای کارهای غیر از سراوان شن و ماسه برداشت کرد، سند ارائه کنید

رییس شورای شهر رشت در این جلسه در خصوص زباله سوز سروان رشت با اشاره به اینکه زمان زیادی است که مجوز ۲۵ درصد قرارداد گرفته شده گفت: علی‌رغم اینکه چندین ماه از گرفتن مجوز قرارداد گذسته است هنوز پولی پرداخت نشده است.

سید امیرحسین علوی در ادامه با بیان اینکه نیازمند توان ملی در این زمینه هستیم افزود: از نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم که پیگیر این موضوع از دو سازمان شهرداری‌ها و برنامه بودجه باشند.

وی در مورد برداشت‌های شن و ماسه برای سراوان گفت: هرگونه سند و مدرکی وجود دارد که شهرداری برای کارهای غیر از سراوان برداشت سن و ماسه داشته است ارائه دهید تا تخلف شهرداری مشخص گردد.

شهرداری رشت در مورد زباله سوز تعلل کرده است

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری در مورد زباله سوز تعلل کرده است یا زمین را دیر داده یا مکانی داده است که مورد تایید محیط زیست نیست و همین امر موجب شد که پیمانکار بهانه بیاورد.

وی ادامه داد: باید ابتدا برآورد کامل در حال حاضر با نرخ دلار روز محاسبه کنند و بعد ما در برنامه بودجه پیگیر باشیم.

یک ماه تصفیه‌خانه کار کند تا نتیجه‌اش تثبیت گردد

علی بهارمست، سرپرست شهرداری رشت در مورد تصفیه‌خانه شیرابه سراوان گفت: آنچه که در این جا انجام شده است فراتر از حد استاندار مورد نظر است اما شرط شهرداری این است که یک ماه تصفیه‌خانه کار کند تا نتیجه‌اش تثبیت گردد.

آمادگی انتقال تصفیه‌خانه به نقطه دیگری را داریم

مدیر عامل شرکت لوله سبز شمال، مسئول ساخت تصفیه‌خانه شیرابه سراوان گفت: زمینی که در اختیار ما قرار داده شده است اصلا قابل تضمین نیست.

گلریز در ادامه با بیان اینکه ما آمادگی انتقال تصفیه‌خانه به نقطه دیگری را داریم و هرچقدر زودتر این انتقال صورت گیرد به نفع شهرستان خواهد بود اظهار داشت: روزانه ۳ لیتر در ثانیه را می‌توانیم تصفیه‌ کنیم.

 شن و ماسه توسط شهرداری به کارخانه‌های آسفالت می‌رود

در ادامه جلسه فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در خصوص پوشش دادن زباله به وسیله شن و ماسه گفت: سال گذشته ۸۸ هزار و ۷۱۸ برداشت شن و ماسه فقط برای سروان به شهرداری دادیم.

وی با بیان اینکه در گیلان مجوز کوهی صادر نمی‌شود گفت: باید یک معدن بلامانع را مشخص کنند و ما نیز کمک خواهیم کرد.

دلق پوش ادامه داد: در کوتاه ترین زمان مجوز برای برداشت از حاشیه رودخانه برای پوشش دادن زباله‌ها با استعلام از محیط زیست را صادر خواهیم کرد.

وی افزود: یک عضو شورای شهر با فرافکنی خود همه تقصیرها را به گردن صنعت و معدن انداخت در حالی که این گونه نیست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اظهار داشت: عمده برداشت‌های که صورت می‌گیرد از سوی شهرداری برای سراوان نمی‌رود و به کارخانه‌های آسفالت می‌رود.

وی در پایان گفت: ۱۰ مورد مجوز جهت برداشت شن و ماسه برای سراوان را به شهرداری صادر کردیم و دو مورد برای پیمانکار شهرداری داده شده داست.

Share