در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار مطرح شد:

علوی: فرهنگ نقدپذیری را در خودمان تقویت کنیم | بهارمست: رسانه‌ها محرک توسعه هستند

سرپرست شهرداری رشت با بیان این مطلب که رسانه‌ها محرک توسعه هستند افزود: در استان گیلان جوانان تحصیل کرده فراوانی در کنار پیشکسوتان حوزه رسانه فعالیت می‌کنند و این استان به لحاظ کمیت و کیفیت رسانه در سطح کشور از شرایط خوبی برخوردار است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شورای شهر رشت در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با تبریک روز خبرنگاران گفت: این روزها پاسداشت انسان هایی هستند که جانشان را نثار کردند تا در امنیت و ارامش زندگی کنیم.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه کارها و عملکردها مسئولان به واسطه خبرنگاران عنوان می‌شود گفت: در مجموعه شورای اسلامی شهر رشت ۵۰ برنامه خدمت آماده کردیم که یک بسته خدمت برای رسانه ها است و هدف از این بسته تعامل بیشتر با خبرنگاران و اصحاب رسانه می باشد.

باید فرهنگ نقدپذیری را در خودمان تقویت کنیم

وی با بیان اینکه باید ابتدا فرهنگ نقدپذیری را در خودمان تقویت کنیم افزود: این موضوع سبب می‌شود که تعامل و ارتباط بیشتری با رسانه داشته باشیم.

علوی همچنین ادامه داد: هدف دیگر این بسته کمک و حمایت شورای شهر رشت در برگزاری جشنواره های مطبوعات است.

رییس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه خبرنگاران مشکلات زیادی دارند تصریح کرد: این قشر در همه شرایط سخت و طاقت فرسا کار می‌کنند تا عملکردها را بیان کنند.

وی گفت: بسته حمایتی خبرنگاران در حال بررسی در شورا است تا بتوانیم از برخوردهای سلیقه‌ای با اصحاب رسانه جلوگیری کنیم.

علوی همچنین اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که در اطلاع رسانی به شفاف سازی کامل عملکردهای شورا برسیم.

وی در پایان افزود: از حوزه مدیریت شهری می‌خواهم که جدا از این مراسم به ۱۴ خبرنگاران نخبه و ویژه شهر رشت سفر مشهد اهدا کنند.

رسانه‌ها محرک توسعه هستند | تا کنون برنامه مدونی در حوزه رفع مشکلات خبرنگاران مطرح نشده است

به گزارش دیارمیرزا در ادامه سرپرست شهرداری رشت با بیان این مطلب که رسانه‌ها محرک توسعه هستند افزود: در استان گیلان جوانان تحصیل کرده فراوانی در کنار پیشکسوتان حوزه رسانه فعالیت می‌کنند و این استان به لحاظ کمیت و کیفیت رسانه در سطح کشور از شرایط خوبی برخوردار است.

علی بهارمست گفت: همیشه درباره مشکلات حوزه رسانه صحبت میشود اما متاسفانه تا کنون برنامه مدونی در راستای رفع آن مطرح نشده است.

وی افزود: رسانه جدا از اطلاع رسانی می تواند نقش موثری در ایجاد تعامل اجتماعی، رفع مشکلات و توسعه همه جانبه شهر ایفا کند.

مدیریت شهری باید پذیرای انتقادات و پیشنهادها توسط رسانه‌ها باشد

سرپرست شهرداری رشت در پایان گفت: مدیریت شهری باید پذیرای انتقادات و پیشنهادها توسط رسانه‌ها باشد زیرا را مطالبی را که رسانه‌ها عنوان می‌کنند، مطالبات و خواسته‌های مردمی است و این بهترین فرصت برای مدیران است که از خواسته های مردم آگاهی پیدا کنند.

Share