فرماندار رشت در جلسه شورای اجتماعی و امور بانوان مطرح کرد:

باید شورای فرهنگ عمومی را فعال کنیم | در جلسات نباید فقط شنونده باشیم

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت در جلسه شورای اجتماعی و امور بانوان فرمانداری اظهار داشت: باید شورای فرهنگ عمومی را فعال کنیم زیرا در شناسایی آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه شورای اجتماعی و امور بانوان فرمانداری شهرستان رشت به ریاست فرماندار این شهرستان و با حضور جمعی از بانوان و مدیران اجرایی برگزار شد.

در ابتدای جلسه علیرضا انصاری، معاون سیاسی فرمانداری رشت با توجه به اینکه مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را از وظایف شورای اجتماعی دانست گفت: آسیب‌های اجتماعی به مسائلی گفته می‌شود که با موازین قانونی، عرفی و اجتماعی یک جامعه در تعارض باشد.

وی ادامه داد: اگر مسئله‌ای به منابع انسانی و میراث معنوی جامعه ضرر بزند باید برای جلوگیری از این آسیب‌ها کارهای جدی انجام گردد.

باید آسیب‌های اجتماعی را ریشه‌یابی کنیم

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه متأسفانه جامعه ما دچار چنین آسیب‌هایی است و شورا اجتماعی برای همین تشکیل می‌شود، اظهار کرد: باید به ریشه یابی مشکلات بپردازیم و راهکارها را مشخص کنیم تا سهم دستگاه‌ها نیز معلوم گردد.

وی گفت: باید از دستور کارهای جلسه، نقاط آسیب پذیر شناخته شود و آسیب‌های غالب را پیدا کنیم تا بتوانیم راهکارهای درست و مناسبی را ارائه کنیم.

یکی از راهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت باورهای دینی است

انصاری با بیان اینکه یکی از راهای مقابله با آسیب های اجتماعی تقویت باورهای دینی است گفت: با برگزاری برنامه های مختلف در مناسبهای دینی و اجتماعی مانند هفته عفاف و حجاب، روز دختر و دهه کرامت، میتوانیم کارهای موثری را برای تقویت باورهای دینی در جامعه انجام دهیم.

۱۰ منطقه آسیب‌پذیر در مناطق مختلف شهرستان رشت شناسایی شد

در ادامه جلسه رئیس اداره بهزیستی شهرستان رشت با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی شناسایی این آسیب‌ها است گفت: هدف از تدوین اطلس آسیب اجتماعی در شهرستان رشت این است تا مناطق آسیب‌‌پذیر و آسیب‌های قالب در آنها را به صورت دقیق و با جزئیات شناسایی کنیم.

انساندوست افزود: در گذشته ۱۰ منطقه آسیب‌پذیر در مناطق مختلف شهرستان رشت شناسایی شد و همچنان بررسی و تحقیقات در این مناطق انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی منطقه «صف‌سر» شهرستان رشت مصرف مشربات الکلی، اعتیاد، طلاق، خشونت‌های خانوادگی، بیکاری، فقر انحرافات اخلاقی، خودکشی و عدم امکانات رفاهی است گفت: طرح شناسایی آسیب‌های اجتماعی در منطقه «صف‌سر» رشت به مدت ۵ سال انجام شد.

موضوعاتی در جامعه ها هستند که برای اجتماع، تهدید و خطر آفرینند

به گزارش دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت در جلسه امور اجتماعی و بانوان شهرستان رشت با بیان اینکه این جلسه با کمی تاخیر شروع شده است گفت: در شهرستان‌هایی که بنده قبلا فرماندار بودم این جلسات هر فصل برگزار می شد.

سید محمد احمدی با اشاره به جمله رهبر، که بزرگترین خطر امروز جامعه ما را  آسیب اجتماعی می‌دانند گفت: موضوعاتی در جامعه ها هستند که برای اجتماع، تهدید و خطر آفرینند.

وی با بیان اینکه در توسعه اجتماعی کارهای متوازن نداشتیم، گفت: متاسفانه در این مورد تاخیر چشمگیری داشتیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین در کشور است گفت: در رشت ۱۲ نقطه آلوده داریم که نیاز به رسیدگی دارد و این جلسات برای بررسی کمبودهای مادی و معنوی این مناطق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

احمدی گفت: ارتقا و کیفت نحوه مدیریت و حکمرانی، امری اساسی در همه موضوعات به ویژه شناسایی و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی است.

 شورای فرهنگ عمومی را باید فعال کنیم

وی با اشاره به اینکه برای همه موضوعات بر اساس اطلسی که مورد تایید است باید منسجم باشیم گفت: اطلس آسیب اجتماعی سبب می‌شود که روش بروزی را در مورد مسائل و مشکلات اجتماعی داشته باشیم و در این زمینه باید همه پای کار باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت گفت: باید شورای فرهنگ عمومی را فعال کنیم زیرا در شناسایی آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

فرماندار رشت در مورد طلاق اذعان کرد:  باید ازدواج های موفقی داشته باشیم و بدانیم که در کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری بسیار کمک حال خواهد بود.

در جلسات نباید فقط شنونده باشیم

وی با بیان اینکه در شهرستان رشت هنوز آماری از لحاظ اولویت بندی آسیب‌های اجتماعی به دست ما نرسیده است، گفت: در جلسات نباید فقط شنونده باشیم و باید خروجی ها مناسبی داشته باشد.

احمدی ادامه داد: آسیب های نو پدید در جامعه وجود دارد مانند فضای مجازی که باید به صورت ویژه کار شود.

وی در مورد صداوسیما گفت: انتظار داشتیم در این جلسه مهم مدیرکل یا معاونین صداوسیما مرکز گیلان حضور پیدا می‌کردند.

فرماندار شهرستان رشت در پایان گفت: کارهای پژوهشی بسیاری در امر جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌توانند کمک کنند زیرا با شیوه های علمی می توانیم معضلات را ریشه یابی کنیم.

Share