فرماندار رشت:

روسای ادارات حق برگزاری جلسات در ساعات اداری را ندارند

مقام عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه رییس ادارات باید در خدمت ارباب رجوع باشند افزود: هیچ رییس اداره ای حق ندارد در ساعات اداری جلسه بگذارد، باید نسبت به ارباب رجوع با سعه صدر رفتار کند و آنها را با کارشناس رها نکند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کارگروه اشتغال عصر امروز در فرمانداری رشت برگزار شد.

در این جلسه فرماندار رشت با بیان اینکه اشتغال از مسائل مهم و اساسی جامعه است افزود: این جلسات به منظور رفع موانع اشتغال در بخش روستایی و شهری برگزار می‌شود.

سیدمحمد احمدی با بیان اینکه همه روسا و مدیران باید در پیشبرد اشتغال اهتمام لازم را داشته باشند، گفت: در کمیته فنی استان خواستیم که در مورد پرونده‌ها هم دقت و هم تسریع داشته باشند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه اشتغال مسئولیت سنگینی را برعهده دارد گفت: افرادی که در این واحد هستند باید چالاک و چابک و جنگنده کار کنند و همت بیشتری داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه نگاه دولت در پرداخت تسهیلات پول پاشی نیست افزود: آنچه که دولت در این امر بسیار دنبال می‌کند رفع موانع اشتغال و تحقق وعده هایی است که به مردم داده شده بود.

وی با بیان اینکه استفاده از دو ظرفیت در شهرستان رشت در تاکنون مغفول مانده است گفت: منطقه آزاد و صنعت و معدن و تجارت از ظرفیت هایی است که باید بخشداران از آنها در امر اشتغال بهره بگیرند.

مقام عالی دولت در شهرستان رشت با بیان اینکه رییس ادارات باید در خدمت ارباب رجوع باشند افزود: هیچ رییس اداره ای حق ندارد در ساعات اداری جلسه بگذارد، باید نسبت به ارباب رجوع با سعه صدر رفتار کند و آنها را با کارشناس رها نکند.

احمدی با اشاره به اینکه دهیاران و شورای شهرها میتوانند در اطلاع رسانی از استفاده تسهیلات اشتغال زایی موثر باشند گفت: باید شهرداران نیز در این جلسات حضور پیدا کنند تا از نظرات آنها نیز بهرمند شویم.

وی ضمن تشکر از بانکها در ارائه تسهیلات گفت: انتظار داریم که بانک‌ها تعامل بیشتری با فرمانداری داشته باشند و در آینده شورای بانکها را نیز تشکیل خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تاکنون، ۹۷۳ نفر متقاضی در شهرستان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی با ارائه طرح در زمینه های مختلف در سامانه کارا ثبت نام کرده اند گفت: از این تعداد، ۸۲۳ نفر در بخش اشتغال روستایی و ۱۵۰ نفر در اشتغال فراگیر ثبت نام کرده اند.

احمدی با بیان این که تاکنون ۹۷ طرح متقاضیان در کمیته فنی مصوب شده، اظهار کرد: از این تعداد، ۳۳ طرح مربوط به صنعت، معدن و تجارت، ۲۲ مورد در حوزه شیلات، ۲۱ طرح مربوط به جهادکشاورزی، ۱۵ طرح میراث فرهنگی، پنج مورد ورزش و جوانان و یک طرح مربوط به نفت است.

فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: این طرح ها به مبلغ ۷۳ میلیارد و ۶۲ میلیون تومان در ۲بخش اشتغال روستایی و فراگیر مصوب شده که با توجه به تعهدات متقاضیان برای یک هزار و ۱۴۰ نفر شغل ایجاد می شود.

Share