فرماندار رشت در جلسه کار گروه اشتغال:

در بحث اشتغال با کسی تعارف نداریم | مدیر شهرستانی ضعیف را نمی‌خواهیم

احمدی خطاب به مدیران شهرستان رشت گفت: در بحث اشتغال با کسی تعارف نداریم زیرا در این زمینه منابعی در نظر گرفته شده است و باید آن را جذب کنیم و نمی‌خواهیم پول پاشی انجام دهیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان رشت در جلسه کار گروه اشتغال با بیان اینکه این کارگروه برای پیگیری رفع موانع و ارایه برنامه های مناسب در اشتغال است گفت: خروجی این جلسات جذب اعتبارات برای اشتغال شهرستان رشت است و متاسفانه هنوز نتوانستیم آمار قابل قبولی را در شهرستان رشت جمع آوری کنیم.

سید محمد احمدی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۶ طرح در ارتباط با اشتغال فراگیر و پایدار روستایی اعلام شده است، افزود: این میزان طرح با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان است که تا کنون ۲۰ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان مصوب گردید.

وی با اشاره به اینکه برای جذب اعتبارات اشتغال تا پایان تیر ماه فرصت است، افزود: طرح‌هایی بزرگ به ویژه طرح های صنعتی می توانند در این راستا کمک کنند.

فرماندار شهرستان رشت بابیان اینکه درخواست‌هایی در مورد پرورش غیر صنعتی از سوی روستاییان داشته ایم، افزود: بسیاری از متقاضیان با این عنوان در سامانه ثبت نام کردند اما نتوانستند از تسهیلات بهره‌مند شودند.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری هایی که انجام شد برای پرداخت تسهیلات در مورد طرح های اشتغال زا مانند پرورش دام سنگین، سبک و سنتی، نیم صنعتی از ظرفیت اعتبارات اشتغال خانگی استفاده خواهیم کرد.

احمدی با بیان اینکه پرونده های که در کمیته شهرستان مورد تایید قرار گرفته اند باید به سرعت به کمیته استانی ارسال شود، اذعان کرد: باید در این مورد مسئولان شهرستانی سرعت عمل بیشتری داشته باشند و از نظر بنده هیچ توجیهی در مورد کندی انتقال به کمیته استانی پذیرفت نیست.

وی خطاب به گردشگری شهرستان رشت گفت: طرح های تلفیقی استخرها و تالاب ها مانند ساخت واحد اقامتی شناور بسیار مناسب است و در این مورد هیچ دستگاهی حق ممانعت با ساخت آن را نخواهد داشت.

احداث بازارچه های محلی در ورودی روستاها و شهرها در اشتغال گردشگری مناسب است

احمدی ادامه داد: احداث بازارچه های محلی در ورودی روستاها و شهرها از طرح‌های است که در اشتغال گردشگری می‌توان بهره‌مند شویم.

مقام عالی دولت همچنین در مورد زمین هایی که در طرح هادی هستند و تعارض کاربری ندارند، گفت: برخی این زمین‌ها مالکیتشان برای منابع طبیعی است باید مشکلش در شهرستان حل و فصل شود.

در بحث اشتغال با کسی تعارف نداریم | منابع در زمینه اشتغال را باید جذب نماییم

احمدی خطاب به مدیران شهرستان رشت گفت: در بحث اشتغال با کسی تعارف نداریم زیرا در این زمینه منابعی در نظر گرفته شده است و باید آن را جذب کنیم و نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم انجام دهیم.

وی با اشاره به ۵ اداره از جمله گردشگری، بنیاد مسکن، منابع طبیعی، محیطزیست و جهادکشاورزی گفت: مسائل در مورد اشتغال را در شهرستان حل کنید و به کمیته استانی نکشانید.

مدیر شهرستانی ضعیف را نمی‌خواهیم

احمدی ادامه داد: مدیر شهرستانی وقتی موضوعی را تایید می کند اما مدیر کلش آن را نمی پذیر ناشی از ضعف مدیر شهرستانی است و ما آن مدیر را نمی خواهیم این دستور شخص استاندار است.

در راستای بوم گردی و اشتغال زایی هیچ کار غیر قانونی از مدیران نمی‌خواهیم

وی با بیان اینکه باید مدیران اطلاعات کافی در مورد پرونده ها داشته باشند، افزود: در راستای بوم گردی و اشتغال زایی هیچ کار غیر قانونی از مدیران نمی‌خواهیم.

احمدی در مورد تغیر کاربری ها گفت: مبحث کاربری ها را بر اساس اختیاراتی که قانون داده است سریعتر حل کنید.

وی خطاب به مدیر بنیاد مسکن شهرستان رشت گفت: در بازدیدها باید سرعت عمل بیشتری صورت گیرد و متقاضیان نباید از جیب خودشان برای کارشناس ها وسیله ایاب و ذهاب تهیه کنند.

اطلاعات و آمار در مسئله بوم گردی باید روزانه شود

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه به مراحل عملیاتی اشتغال زایی و بوم گردی رسیده ایم گفت: اطلاعات و آمار در مسئله بوم گردی باید روزانه شود.

وی در مورد پرداخت تسهیلات به متقاضیان گفت: بانک ها هیچ هزینه اضافی را نباید از متقاضی دریافت کنند.

احمدی در پایان با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال و ارسال پرونده ها به کمیته فنی تعجیل صورت گیرد افزود: از شیلات و صنعت و معدن و گردشکری نیازمند این هستیم که تحرک بیشتری داشته باشند.

Share