مدیرکل امور شهری و‌ شوراهای استانداری گیلان:

ضعف عملکرد در بحث زباله مشهود است | امسال سال پرباری در حوزه گردشگری گیلان خواهد بود

هوشنگ عباسقلی زاده با اشاره به اینکه ضعف عملکرد ما در بحث زباله مشهود بوده و مدیریت درستی در این زمینه دیده نشده است، گفت: باید با یک برنامه مدون این مهم مدیریت شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هوشنگ عباسقلی زاده، مدیرکل امور شهری و‌ شوراهای استانداری گیلان در حاشیه سمینار تخصصی شهرداران گیلان با بیان اینکه این نشست یک نشست تخصصی در بحث شهرداری های شهرهای استان بود، گفت: سالها سمینار تخصصی باحضور گسترده شهرداران در این حوزه نداشتیم

عباسقلی زاده در ادامه افزود: این سمینار به منظور تبیین سیاست‌های اجرایی که با دستور استاندار تهیه شده و به شهرهای استان ابلاغ شد، انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه ضعف عملکرد ما در بحث زباله مشهود بوده و مدیریت درستی در این زمینه دیده نشده است، گفت: باید با یک برنامه مدون این مهم مدیریت شود.

مدیرکل امور شهری و‌ شوراهای استانداری گیلان گفت: ما با پاک کردن شهرمان و با بازیافت پسماندها به آینده شهر کمک خواهیم کرد اما برای این بحث نیازمند طرح های عملیاتی و برنامه ریزی توسط کمیته هایمان هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع مهمی که همواره در این بحث مورد تاکید است، مشارکت مردم در مدیریت شهری و طرح‌هایی همچون محله محوری است که در مدیریت شهری جایگاه مهمی داشته و می توان بخشی از تصمیمات و اختیارات و کارهای اجرایی به محلات سپرد، است، تصریح کرد: این موضوع باعث افزایش مشارکت مردم در بحث مدیریت شهری خواهد شد.

عباسقلی زاده افزود: هدف از این سمینار رسیدن به درجه ارتقاء خدمات شهری بوده که باعث نشاط اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه استاندار گیلان در بحث گردشگری و بوم‌گردی عملیاتی است، اظهار کرد: همچنین دستور توجه به خدمات بین راهی داده شده است که با توجه به حضور ۴۰۰ واحد خدماتی بین راهی این موضوع می‌تواند تحول جدی را در بحث گردشگری ایجاد کند و دسترسی اولیه مسافران را به امکانات ضروری مورد نیاز را آسان تر می‌کند.

عباسقلی زاده در ادامه گفت: در بخش بوم گردی و گردشگری اعتبارات بسیار وسیعی را برای بوم گردی روستایی اختصاص داده ایم و با پرداخت آسان تسهیلات با سود گاها صفر درصد گام بزرگی در این بخش خواهیم برداشت.

مدیرکل امور شهری و‌ شوراهای استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  اینکه تاسیس شناگاه با اعتبار بالای ۴۰ میلیارد ریال آغاز شده، گفت: با افزایش فعالیت ها در این بخش زمینه و بستر در شهرداری ها برای راه اندازی امکانات مختلف گردشگری فراهم شده است.

وی با اشاره به طراحی و مشاوره برای طرح گیسوم با ۱۸۰۰ هکتار و پارک جنگلی بی بی یانلو نوید داد که امسال سال بسیار پرکار و پرباری برای بحث گردشگری در استان گیلان خواهد بود.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share