ولی داداشی:

نباید در برجام گول اروپا را خورد | اجرای تعهدات FATF مشکلات روابط بانکی ما را حل نمی‌کند

داداشی با ذکر اینکه نباید ساده‌لوحانه به قضیه FATF نگاه کرده گفت: اجرای تعهدات FATF مشکلات روابط بانکی ما را حل نمی‌کند و شاهد این مدعا این که در دو سال همکاری‌مان با FATF، وضعیت ما از لیست سیاه، به‌حالت تعلیق درآمده، در این دو سال، روابط بانکی ما بهتر که نشده هیچ، بلکه بدتر هم شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته آستارا با اشاره به روزهای حساس برای کشورمان و منطقه گفت: خروج آمریکا از برجام دور از انتظار نبود و از ماه‌ها قبل این را پیش‌بینی کرده و آمریکا به ذات سیاسی خود عمل کرد.

ولی داداشی با اشاره به اینکه اکنون نیازمند اتحاد و همدلی ملی بین دستگاه‌ها و مردم هستیم، اظهار کرد: دولت در قضیه برجام هدف داشت آن را بدون مشورت و به هر طریق ممکن به فرجام برساند.

نباید در برجام گول اروپا را خورد

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم استقلال اروپا تصریح کرد: در معاهدات سابق مشاهده کردیم که اروپایی ها از آمریکا حمایت کردند بنابراین دولتمردان ما نباید گول آنها را بخورند.

نماینده مردم آستارا با ذکر این که منتقد دولت نبوده و دلمان برای انقلاب می‌سوزد گفت: باید تضمین های لازم از اروپا اخذ شود زیرا آنها ۱۸ هزار میلیارد دلار با آمریکا تبادلات اقتصادی دارند.

اجرای تعهدات FATF مشکلات روابط بانکی ما را حل نمی‌کند

داداشی با ذکر اینکه نباید ساده‌لوحانه به قضیه FATF نگاه کرده گفت: اجرای تعهدات FATF مشکلات روابط بانکی ما را حل نمی‌کند و شاهد این مدعا این که در دو سال همکاری‌مان با FATF، وضعیت ما از لیست سیاه، به‌حالت تعلیق درآمده، در این دو سال، روابط بانکی ما بهتر که نشده هیچ، بلکه بدتر هم شده است. این نشان می‌دهد که مسئله اصلی، اصلاً FATF نیست، بلکه مسئله اصلی، تحریم‌های ثانویه آمریکاست؛ لذا نباید خود را با FATF گول بزنیم.

اگر اصلاحیه کمیسیون امنیت ملی بر طبق سیاست‌های نظام نباشد به آن رای نمی‌دهم

داداشی با اشاره به این که بوکوحرام و داعش را آمریکا به وجود آورده و تأمین مالی می‌کند گفت: این قول را می‌دهم که اگر اصلاحیه کمیسیون امنیت ملی بر طبق سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نباشد به آن رای نمی‌دهم.

دریافت دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای آستارا

نماینده آستارا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث بهداشت و درمان و توجه ویژه مجلس به آن گفت: با دریافت دستگاه رادیولوژی دیجیتال با اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی در این هفته و دستگاه سی تی اسکن با دریافت اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی به زودی انجام شده و همچنین یک بیمارستان (مرکز بیمار بستر) با اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی در شهر لوندویل با کمک بنیاد علوی تا اواخر این ماه پروسه ساخت آن آغاز و عملیات احداث یک مرکز بهداشتی درمانی در شیخ محله عنبران در دستور کار قرار دارد.

نماینده آستارا در ادامه به آسفالت راه‌های روستایی با ظرفیت هزار و ۵۰ تن قیر آماده اشاره و گفت: در ادامه تعریض جاده کمربندی با اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی در دست اقدام قرار داشته و هموارسازی راه آبشار لاتون لوند ویل به زودی انجام خواهد شد.

دکتر ظریف باید با رایزنی های مکرر مشکل لغو ویزای جمهوری آذربایجان را حل کند

داداشی با اشاره به تذکرات مکرر به وزیر امور خارجه در بحث گذر مرزی و لغو ویزای جمهوری آذربایجان برای مردم ایران گفت: وزارت امور خارجه در این قضیه منفعلانه عمل کرده و این برای مرزنشینان آستارا که مبادلات تجاری با این کشور دارند مشکل بزرگی بوده و دکتر ظریف باید با رایزنی های مکرر این مشکل را پیگیری و حل کند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share