رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت خبرداد

اقامه دعوی علیه فرد حیوان آزار در شفت | محیط زیست پیگیر ماجرا است

زمانی با اشاره به انتشار فیلم آزار یک قلاده سگ، از اقامه دعوی علیه وی خبرداد و گفت: محیط زیست تا برخورد قاطع با این فرد پیگیر ماجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از چند روز گذشته که فیلم حیوان آزاری یک قلاده سگ توسط فردی در شهرستان شفت در شبکه های مجازی انتشار یافت اذهان عمومی و بسیاری از دوستداران حیوانات و حامیان محیط زیست نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده وخواستار برخورد قاطع با این فرد از سوی دستگاه های مسئول شدند.

در این باره رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت به مهر، گفت: در پی انتشار فیلم آزار یک قلاده سگ به وسیله فردی در یکی از مناطق شفت اداره حفاظت از محیط زیست این شهرستان پیگیری و رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

 رضا زمانی با بیان اینکه به محض دریافت این خبر اقدامات لازم برای شناسایی فرد خاطی از سوی مأموران یگان حفاظت از محیط زیست شهرستان شفت انجام شد، افزود: در فیلم انتشار یافته نشان می دهد که این فرد اقدام به بستن یک قلاده سگ به وسلیه طناب به پشت خودروی خود کرده و سپس با حرکت در خیابان ها این حیوان را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

 وی خاطرنشان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست با تحقیقات محلی و از طریق شماره پلاک خودرو که در فیلم مشخص بوده اقدام به شناسایی و سپس طرح اقامه دعوی علیه این فرد در مراجع قضایی کرده اند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت با تأکید بر برخورد قاطع با چنین رفتارهایی، تصریح کرد: با توجه به اینکه انتشار این فیلم سبب تشویش اذهان عمومی و همچنین جریحه دار شدن احساسات حامیان محیط زیست شده است اقدام لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

وی در ادامه یادآورشد: حیوان آزاری در فرهنگ ایرانی و اسلامی به هر شکل مذموم بوده و در آموزه های دین اسلام نیز به رفتار مناسب با همه حیوانات توصیه شده است بر همین اساس این اداره با هر گونه خشونت علیه حیوانات و حیوان آزاری برخورد قاطع انجام می دهد.

زمانی همچنین از همه شهروندان این شهرستان بویژه علاقمندان به محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه حیوان آزاری مراتب را به اداره اطلاع رسانی کرده تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و با خاطیان برخورد شود.

Share