رئیس شورای شهر رشت

حل مشکل پسماند شهر رشت نیازمند راه حل‌های بیوتکنولوژی است

علوی گفت: محققان بیوتکنولوژی می‌توانند راه‌حل‌های مطلوبی در زمینه‌های کمپوست و حل مشکل پسماند شهر رشت ارائه و پیشنهاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، امیرحسین علوی عصر امروز در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بیوتکنولوژی شمال کشور اظهار داشت: شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک انتخاب شده و ظرفیت گسترش خلاقیت در رشت وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه دیدگاه اعضای شورای شهر رشت، تلاش و گسترش فعالیت‌ها در راستای ایده‌های خلاقانه در رشت است گفت: نیازهای مرتبط با فعالیت‌های بیوتکنولوژی کشاورزی در شهر رشت وجود دارد.

علوی با تاکید بر اینکه نیاز به فعالیت‌های بیوتکنولوژی کشاورزی در کل استان نیز احساس می‌شود افزود: محققان بیوتکنولوژی می‌توانند راه‌حل‌های مطلوبی در زمینه‌های کمپوست و حل مشکل پسماند شهر رشت ارائه و پیشنهاد کنند.

وی رفع مشکل پسماند را نیاز اصلی و اساسی شهرهای شمالی کشور در حوزه حفاظت از محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: به همکاری و تعامل با واحدهای فناور در شورای اسلامی شهر رشت با دیدگاهی مطلوب و مثبت توجه می‌شود.

علوی از فعالیت مرکز خلاقیت و فناوری در شورای اسلامی شهر رشت خبر داد و با اشاره به اینکه این مرکز از پایان‌نامه‌های مرتبط با مدیریت شهری حمایت می‌کند تاکید کرد: مراکز دانشگاهی و تحقیقانی می‌توانند تعامل مطلوب و اثرگذاری را با این مرکز برقرار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه مراکز فناور و خلاق می‌تواند رمز توسعه و پیشرفت مناطق شمالی کشور باشد تصریح کرد: استان گیلان علاوه بر منابع غنی از محققان و نخبگان برجسته‌ای برخوردار است که می‌توانند در عرصه‌های مختلف موفق ظاهر شوند.

Share