شهردار رشت مطرح کرد

سلول جدید بهداشتی دفن زباله اولین کار زیربنایی بعد از ۳۷ سال در سراوان است/ شعار دادن و بحث‎های عوام گرایانه چاره کار نیست و ما شعار نمی‎دهیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم گفت: سراوان بزرگترین تهدید زیست محیطی استان گیلان است. ما شعار نمی‎دهیم بلکه به مردم قول خواهیم داد برنامه زمان بندی برای ساماندهی این منطقه را اجرایی کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سلول جدید بهداشتی دفن زباله در سراوان با حضور شهردار رشت، اعضای شورای شهر، فرماندار شهرستان رشت و اصحاب رسانه افتتاح شد(گزارش تصویری)photo_2016-11-06_15-52-34

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، در این مراسم سیدمحمد علی ثابت قدم شهردار رشت با بیان اینکه مشکل امروز سراوان است ناشی از کم کاری در گذشته است، اظهار کرد: در رابطه سراوان باید به دو موضوع می‌پرداختند یکی اینکه نگاه به سراوان بایستی یک نگاه علمی باشد و دادن شعار و بحث های عوام گرایانه مانع از رفع مشکل این منطقه نمی‎شود چرا که ذات توسعه با شعار دادن منافات دارد.

ثابت قدم افزود: زباله تهدید نیست بلکه فرصت است و این زمانی ثابت خواهد شد که مسوولین این مسئله را درک کنند و از تهدیدات فرصت برای این منطقه بوجود اورند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه نباید کار امروز را دست کم بگیریم، گفت: این اولین کار زیربنایی بعد از ۳۷ سال است که در منطقه سراوان انجام می‎شود.

ثابت قدم گفت: سراوان بزرگترین تهدید زیست محیطی استان گیلان است. ما شعار نمی‎دهیم بلکه به مردم قول خواهیم داد برنامه زمان بندی برای ساماندهی این منطقه را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه سراوان ۳۰ ماهه انجام می‎شود، گفت: امید داریم تا دو لایحه در مورد سراوان در شورای شهر رشت به تصویب برسد تا هرچه زودتر کارهای اولیه آن انجام شود.

ثابت قدم با اشاره به اینکه نیازمند همکاری و همدلی همه مسئولین استان برای رفع مشکل سراوان هستیم، متذکر شد: محیط زیست، منابع طبیعی، سازمان صنعت معدن و تجارت و آب منطقه ای گیلان از جمله سازمان هایی هستند که نقش بسزایی در رفع این مشکل استانی دارند و همینجا از آنها می‎خواهیم که کنار ما و با ما برای مردم سراوان قدم محکمی بردارند.

 

Share