فرماندار تالش در خطبه های نماز جمعه

برطرف شدن مشکل زباله غرب گیلان تا ۱۲ ماه آینده | تالش تا پایان سال جاری سبز می‌شود

مهدوی از علاقمندی یک شرکت خصوصی برای آغاز بکار واحد تبدیل پسماند خبر داد و افزود: با این کار تا ۱۲ ماه آینده مشکل زباله غرب گیلان به ظرفیت ۴۰۰ تن حل خواهد شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان تالش پیش از خطبه های نماز جمعه امروز با تبریک هفته دولت گفت: مردم در حماسه ۲۹ اردیبهشت، سکان هدایت دولت دوازدهم را بار دیگر به دکتر روحانی سپردند.

سیدعیسی مهدوی در ادامه اظهار کرد: مردم تالش از بسیاری زیرساختها محروم هستند که تلاش دولتمردان بر رفع این کمبودها قرار دارد. نوع حکومت کشور مبتنی بر مردم سالاری است و تکیه واقعی جمهوری اسلامی بر مردم است به طوریکه بدون مشارکت مردم حتی یک پل کوچک ساخته نخواهد شد.

این مقام دولتی با گرامیداشت شهیدان دولت تصریح کرد: این هفته با یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر که الگوی کار تمام دولتها هستند شروع میشود.

وی خدمتگزاری، عدم فخرفروشی، خدمت بدون منت را در کنار وفاداری به نظام اسلامی و توجه به مردم سالاری را از ویژگی‎های کار شهید رجایی در طول مدت کوتاه حضور در دولت بیان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید تلاش ویژه ای به خرج میدهد تا شهید رجایی را الگوی خود قرار دهد.

مهدوی با اشاره به شرایط روی کار آمدن دولت یازدهم گفت: دکتر روحانی در شرایطی کشور را تحویل گرفت که از نظر بین المللی در وضعیت متلاطمی قرار داشتیم و کشورهای عرب منطقه پروژه ایران هراسی را بجای اسراییل هراسی گسترش داده بودند.

فرماندار تالش برخی تصمیمات داخلی گرفته شده پیش از دکتر روحانی را تنش زا خواند و از اقتدار کشور در موضوع مذاکرات هسته ای سخن گفت که منجر به حفظ این تکنولوژی و اثبات حق ملت به جهان شد.

مهدوی ایران را کشوری آرام توصیف کرد و گفت: میزان دشمنی با کشور ما زیاد است و با وجود این موضوع ما همچنان در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

وی صنایع چوب اسالم را یکی از چالشهای اساسی این شهرستان بیان نمود و از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه، شستا و استاندار گیلان برای احیای برند معروف این مجموعه خبر داد و افزود: پرداخت ۲ ماه حقوق معوقه کارکنان صورت گرفته است

فرماندار تالش ابراز امیدواری کرد: تخصیص اعتبار و اخذ وامهای بانکی راه حلی است که می تواند موجب راه اندازی مجدد و ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر در این مجموعه شود.

وی پسماند را دیگر معضل این شهرستان بیان کرد و افزود: بهترین زمینهای ساحلی را به محل دفن زباله تبدیل کرده و به دغدغه ذهنی مردم مبدل شده است.

مهدوی از علاقمندی یک شرکت خصوصی برای آغاز بکار واحد تبدیل پسماند با حداقل آلودگی سخن گفت و یادآور شد: با این کار تا ۱۲ ماه آینده مشکل زباله غرب گیلان به ظرفیت ۴۰۰ تن حل خواهد شد.

فرماندار تالش تاسیس شهرک ماهیان خاویاری را یکی از راهکارهای توسعه شیلات، افزایش تولید و رفع مشکل بیکاری بیان کرد و گفت: فاز اول مجموعه موجب اشتغال ۲۰۰ نفر و فازهای بعدی، اشتغال یکهزار نفری را به ارمغان می آورد.

وی شهرک پالت سازان را اقدامی مطمئن برای توسعه صنعت و ایجاد کار برای حدود ۲ هزار نفر بیان کرد و یادآور شد: طرح الگویی روستاهای بدون بیکار در ۵ روستای شهرستان از جمله کیشون بن بخش مرکزی در حال اجراست

مهدوی از تکمیل گاز رسانی به ۲۷ روستای بخش مرکزی و ۹ روستای بخش کرگانرود خبر داد و از آنها به عنوان مهمترین طرح های بخش انرژی منطقه یاد کرد و تصریح نمود: تالش در پایان سال جاری شهرستان سبز خواهد شد.

فرماندار تالش ارزش ۹۴ پروژه هفته دولت امسال را ۳۴/۶ میلیارد تومان بیان کرد که نسبت به دهه فجر ۶ میلیارد تومان افزایش را نشان می دهد و حاصل کار مدیران شهرستان تالش است.

Share