رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا خبر داد

احداث پل چوبی روی تالاب استیل | مخالف اجرای طرح توسعه گردشگری نیستیم

روشنی گفت: شهرداری آستارا پس از ارائه طرح نهایی موظف است با حفظ ملاحظات فنی و رعایت مسائل اکولوژیکی، هیدرولوژیکی و حق آبه تالاب نسبت به حذف راه موجود اقدام و پل چوبی را جایگزین آن کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا روشنی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: راه وسط تالاب استیل عباس‌آباد این شهرستان که به ادعای برخی از حامیان محیط‌زیست در جریان اجرای طرح توسعه گردشگری توسط شهرداری ساخته شده از سال ۶۲ وجود داشته و بنیان‌گذار این راه اداره شیلات است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا تصریح کرد: راه مذکور در فصل زمستان به دلیل زیاد بودن آب تالاب ناپدید و در فصل تابستان به دلیل کم بودن آب تالاب نمایان می‌شود به همین دلیل یک عده از دوستداران محیط‌زیست به اشتباه تصور می‌کنند که این راه از اول وجود نداشته و اخیراً به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های موجود در شهرستان باید استفاده بهینه‌ای شود، خاطرنشان کرد: محیط‌زیست مخالف اجرای طرح توسعه گردشگری در تالاب استیل عباس‌آباد نیست؛ ولی طرحی که در تالاب مذکور اجرا می‌شود باید با مطالعه و کارشناسی شده باشد تا در آینده مورد لعن و نفرین نسل‌های بعدی قرار نگیریم.

روشنی با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه، طرح‌های تفریحی و گردشگری باید مورد تأیید سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار گیرد، گفت: منتظر هستیم شهرداری آستارا طرح توسعه گردشگری در تالاب استیل را پس از تأیید سازمان گردشگری به ادارات متولی و حفاظت محیط‌زیست جهت بررسی و اعلام نظر نهائی ارائه دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آستارا اظهار داشت: شهرداری آستارا پس از ارائه طرح نهایی موظف است با حفظ ملاحظات فنی و رعایت مسائل اکولوژیکی، هیدرولوژیکی و حق آبه تالاب استیل عباس‌آباد نسبت به حذف راه موجود اقدام و پل چوبی را جایگزین آن کند.

وی با بیان اینکه فرماندار شهرستان آستارا نیز با احداث پل چوبی روی تالاب استیل عباس‌آباد این شهرستان موافق هستند و آن را با جدیت تمام پیگیری می‌کنند، افزود: ایشان بارها تأکید کرده‌اند که هرگونه اشتباه در بهسازی تالاب استیل که موجب تغییر در اکوسیستم آن شود قابل قبول نیست.

Share