مدیر گروه مردم‌نهاد زیستمان شهرستان آستارا:

شهرداری آستارا بزرگ‌ترین فاجعه زیست‌محیطی کشور را در تالاب استیل رقم زد

مدیر گروه مردم‌نهاد زیستمان شهرستان آستارا ضمن قدردانی از سازمان حفاظت محیط‌زیست بابت متوقف کردن اقدام شهرداری در خاک‌ریزی و راه‌سازی در وسط تالاب استیل عباس‌آباد این شهرستان، خواستار خاک‌برداری و تخریب کامل راه ساخته شده در بستر تالاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مهدی نصرتی تالاب استیل آستارا را زیستگاه تعداد بسیاری از پرندگان مهاجر و بومی منطقه دانست و اظهار کرد: شهرداری آستارا بدون کسب مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در وسط این تالاب خاک‌ریزی و راه‌سازی کرد.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های میدانی متوجه شدیم که از پشت کارخانه آسفالت، اداره هواشناسی و هتل اسپیناس راهی وجود دارد که به جاده جنوبی استیل وصل می‌شود، تصریح کرد: با وجود این راه، نیازی نبود شهرداری با هدر دادن منابع و تخریب گسترده محیط‌زیست، وسط استیل اقدام به خاک‌ریزی و راه‌سازی کند.

مدیر گروه مردم‌نهاد زیستمان شهرستان آستارا با اشاره به اینکه شهرداری این شهر بدون هیچ‌گونه طرح جامع و کارشناسی شده یکی از بزرگ‌ترین فجایع زیست‌محیطی کشور را در تالاب استیل رقم زده است، گفت: تعدادی از سازمان‌های مردم‌نهاد حامی محیط‌زیست در استان گیلان با جدیت تمام در حال پیگیری این مسأله هستند.

نصرتی با بیان اینکه اقدام شهرداری آستارا مبنی بر ایجاد راه در وسط تالاب استیل بدون طرح و برنامه و بر محور آزمون ‌و خطا صورت گرفته است، اظهار کرد: ما با توسعه گردشگری و گسترش زیرساخت های تفریحی و ورزشی مخالف نبوده و معتقد هستیم این توسعه نباید به قیمت تخریب محیط زیست صورت گیرد.

این فعال محیط‌زیست با قدردانی از سازمان حفاظت محیط‌زیست بابت متوقف کردن این اقدام، خواستار خاک‌برداری و تخریب کامل راه ساخته شده در بستر تالاب شد و بیان کرد: اگر مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست به‌موقع اقدام نمی‌کردند تالاب استیل عباس‌آباد به وضعیت دیگر تالاب‌های کشور دچار می‌شد.

Share