مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در جمع منتخبان دوره پنجم شورای شهر انزلی:

بندر انزلی برند بنادر شمال کشور است | درآمدهای گردشگری دریایی را از دست داده ایم

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه بندر انزلی مجهزترین و با سابقه ترین بندر شمال کشور است،اظهار کرد: نام بندرانزلی در آن سوی مرزها به عنوان برند بنادر شمال کشور مطرح است و این موضوع موجب افتخار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  حسین چراغی، در دیدار با اعضای منتخب پنجمین دوره شورای شهر بندرانزلی با اشاره به اینکه بندر انزلی مجهزترین و با سابقه ترین بندر شمال کشور است،اظهار کرد: نام بندر انزلی در آن سوی مرزها به عنوان برند بنادر شمال کشور مطرح است و این موضوع موجب افتخار است.

وی با بیان اهمیت صنعت دریایی در کشور، اشاره کرد: ۸۵ هزار دریانورد در کشور و ۴ هزار ۵۳۵ دریانورد در گیلان داریم و بیش از ۱۵ هزار نفر شهروند انزلی از طریق صنعت دریایی به صورت مستقیم امرار معاش می کنند و این بیانگر اهمیت صنعت دریایی در ابعاد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی است.

حسین چراغی با اشاره به عملکرد مناسب اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در سال ۹۵ نسبت به سال های گذشته خاطرنشان کرد:پس از سال ها با ۲۱ درصد رشد در تخلیه و بارگیری به رده نخست بنادر شمال کشور دست یافتیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه بنادر گیلان ۵۱ درصد از تخلیه و بارگیری دریای خزر را به خود اختصاص داده تصریح کرد: کسب مقام نخست استانی در ارزیابی عملکرد در بین ۴۹ دستکاه دولتی استان گیلان و کسب مقام اول ارزیابی عملکرد به صورت مشترک با بنادر امام خمینی در بین بنادر کشور از دیگر عملکرد های  موفق اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در سال ۹۵ بوده است.

وی با بیان اینکه در اواخر سال ۹۴ با بررسی های لازم،تصمیم بر تنوع بخشی و افزایش سبد کالا در مجتمع بندری انزلی گرفته شد،یادآور شد: امسال برنامه ریزی شده است تا جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را افزایش بدهیم که این امر موجب تضمین  ورود کالا در بندرانزلی و موجب رشد و رونق اقتصادی و فرصت های شغلی می شود.

چراغی بنادر را مولد اقتصادی و ایجاد کننده فرصت های شغلی دانست و گفت:در مبحث اقتصاد دریا محور در دو زمینه مبادلات تجاری در حوزه واردات، صادرات و ترانزیت بین کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین گردشگری دریایی و زیرساخت های این حوزه،اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان توجه خاصی دارد.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به زیرساخت های تفریحی و گردشگری دریایی در بندرانزلی متذکر شد: متاسفانه در گیلان با اینکه پتانسیل گردشگری دریایی بالایی وجود دارد، اما به دلیل عدم وجود زیرساخت ها تفریحی و گردشگری مناسب موجب عدم رضایت گردشگران شده و درآمدهای نهفته و اشتغال موجود در این صنعت را از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه مجهزترین سالن ترمینال مسافربری در کشور در انزلی قرار دارد عنوان کرد: طی مطالعات و بررسی صورت گرفته در اواخر سال ۹۴ تصمیم گرفتیم که به گردشگری دریایی و ساحلی تمرکز کرده و امروز با تحقق این امر شاهد اعلام آمادگی بخش خصوصی و سرمایه گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال و ایجاد فرصت های شغلی برای بیش از هزار نفر خواهیم بود.

چراغی در این نشست با بیان اینکه بندرانزلی دارای سه صنعت مولد و بزرگ اقتصادی است و خداوند امروز این فرصت را به ما داده است تا به مردم خدمت کنیم،بیان کرد: صنعت دریایی و بندری،صنعت شیلات و استعدادهای ورزشی بعنوان یک صنعت که نمونه بارز آن تیم فوتبال ملوان است نیاز به حمایت همه أرگان های استانی و شهرستانی بخصوص اعضای محترم شورای شهر و دیگر مسولین شهرستان دارد و ما همه وظیفه داریم تا از این استعدادها و توانمندی ها حمایت و پشتیبانی کنیم.

Share