مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان

فراخوان مزایده ساخت بندر چمخاله تا پایان سال اعلام عمومی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: هم اکنون درحال آماده سازی اسناد لازم جهت برگزاری مزایده برای ساخت این بندر با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مانا اظهار داشت: بندر آستارا به عنوان نخستین بندر خصوصی کشور ارتباط تجاری با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر از قبیل بندر باکو در جمهوری آذربایجان، بندر اکتائو در قزاقستان، بندر ماخاچ قلعه در داغستان و همچنین بندر آستاراخان در روسیه دارد.cheraghi2016-08-08_16-32-46

حسین چراغی افزود: با افتتاح پست دوم اسکله بندر چند منظوره آستارا، ظرفیت عملیاتی تخلیه، بارگیری و جابه جایی کالا در این بندر تا یک میلیون تن افزایش یافت در حالی که تا پیش از این ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر آستارا، ۶۰۰ تن کالا بود.

وی ادامه داد: درصدد هستیم ظرفیت اسکله های بندر آستارا را با اجرای طرح های توسعه ای به زودی به ۲٫۵ میلیون تن در سال برسانیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه آینده روشنی برای فعالیت های بندری در بندر آستارا ترسیم شده است، گفت : سالهای اخیر شاهد رشد فعالیت های تخلیه و بارگیری در این بندر شمالی کشور بوده ایم.

وی به رشد ۵ درصدی فعالیت های تخلیه و بارگیری در بندر آستارا طی شش ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: بندر آستارا موفق شد در کنار بندر انزلی همچنان به رشد مثبت برسد که موید نتیجه بخش بودن اقدامات توسعه ای در این بندر است.

این مقام مسئول در استان گیلان گفت: این در حالی است که سایر بنادر شمالی کشور دارای رشد منفی در تخلیه و بارگیری کالا بوده اند.
بر اساس طرح توسعه بندر آستارا در نهایت چهار پست اسکله چند منظوره در این منطقه ویژه اقتصادی احداث خواهد شد که هم اکنون دو پست از این اسکله ها مورد بهره برداری قرار گرفته است و دو پست اسکله دیگر نیز سالهای آینده به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول در ادامه بیانات خود درباره ساخت بندر چمخاله اظهار داشت: در طرح اولیه ساخت بندر چمخاله تغییراتی ایجاد شد که هم اکنون این تغییرات نهایی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: هم اکنون درحال آماده سازی اسناد لازم جهت برگزاری مزایده برای ساخت این بندر با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.

چراغی گفت : ساخت بندر چمخاله به ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز خواهد داشت که با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه گذار بخش خصوصی تامین خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان یادآور شد: بر اساس طرح مطالعاتی تهیه شده ، بندر چمخاله باید در مدت سه سال ساخته شود.
به گفته چراغی، ساخت بندر چمخاله در استان گیلان از مصوبات هیات دولت است که باید هر چه سریعتر نسبت به اجرایی کردن آن اقدام شود.

Share