الیاس حضرتی در افتتاح ستاد عقلانیت و توسعه در رشت:

مردم رشت صدها قدم از دیگران جلوتر هستند و مسائل را با تحلیل و عقلانیت می پذیرند

حضرتی اظهار کرد: آرزو دارم که هفته ای یکبار هم شده با ایشان صحبت کنم و از تحلیل های عمیق، دقیق و قدت پیشبینی درست در مسایل ایشان استفاده کنم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در افتتاح ستاد عقلانیت و توسعه در رشت، گفت: بسیار خوشحالم که در اوج بهار سیاست و نشاط سیاسی در بین شما مردمان خوب استان گیلان به خصوص همشهریان خوبم حضور دارم.

حضرتی با بیان اینکه مردم رشت از مردمان فهیم کشورمان هستند گفت: این مردم در طول تاریخ ثابت کردند که همیشه صدها قدم از شهرستان های دیگر جلوتر هستند، مردمی که اهل فرهنگ هستند و همه چیز را با تحلیل و عقلانیت می پذیرند.

وی همچنین ادامه داد: بسیار خوشحالم که در کنار برخی از کاندیداهای عقلانیت و توسعه حضور دارم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنده مدت زیادی است که آقای جباری را میشناسم البته از دور و طول زمانی نیست که با ایشان هم صحبت و هم کلام شدم، آرزو دارم که هفته ای یکبار هم شده با ایشان صحبت کنم و از تحلیل های عمیق، دقیق و قدرت پیش‎بینی درست در مسایل ایشان استفاده کنم.

حضرتی در مورد دیگر کاندیداهای ائتلاف عقلانیت و توسعه نیز اظهار داشت: محمد محمودیان شخصیت کاری و خدمتگذاری دارد و از سخت ترین لایه ها و فیلترها عبور کردند و سالم، پاک و پاکیزه بیرون آمدند و بنده به خودم میبالم که چنین دوستی دارم.

وی افزود: محمودیان در شش سالی که در شورا بود میتوانست مانند خیلی از افراد برای خود از شهرداری امتیاز بگیرید اما این کار را نکرد و در عوض امتیازات را به نفع مردم و برای آبادانی شهر گرفت.

الیاس حضرتی در خصوص اسماعیل عبدالهی نیز گفت: او مردی قدرتمند است.

وی با بیان اینکه هر کسی دارای خصوصیاتی است، اظهار کرد: بنده اگر با کسی رفاقت کنم تا آخر با او خواهم ماند و من با مردم رشت رفیقم و همیشه کنارشان خواهم بود.

حضرتی با اشاره به اینکه آقای عبدالهی تجربه بالایی در زمینه اجرایی دارد و  بسیار نیز رفیق لوتی و بامرامی است، اظهار کرد: عبدالهی در روزهای سخت همیشه با من در تماس بود و من هیچ وقت خوبی‌هایش را فراموش نخواهم کرد چون از دیگر خصلتهای من است که خوبی ها را به ذهن می سپارم و بدی ها را فراموش میکنم.

وی در مورد مهندس حسین سماکچی گفت: سماکچی یکی از جوانهای تحصیل کرده در رشته ریاضی و فیزیک و عمران است و شاگرد اولی را در کارنامه خود دارد او از نوابغ شهر و جزو بهترین های رشت است.

الیاس حضرتی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز با بیان اینکه ما در یک دور راهی قرار داریم فقط رای دادن نیست یک انتخاب در دوراهی است دو نوع روش، دو نوع مدیریت، وجود دارد گفت: کسانی که به مدیریت های کوچه های باریک و تاریک معتقدند و همه مردم را لا مذهب، فاسد و جاسوس می دانند. الا قلیلی را خوب و درست می دانند و دسته دوم کسانی که معتقدند موسیقی، پوشش، هنر، ارتباط با کشورهای خارجی و اقتصاد باید دست مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه در سرمایه گذاری مشکل داریم، اظهار داشت: تنگ نظری، کج خلقی، بداخلاقی، تهمت زدن و دروغ گفتن از کارهایشان است.

نماینده مردم تهران در مجلس مدیریت اتوبانی را روش دیگری در مدیریت دانست و افزود: در این روش مدیریت به اندازه سلایق مردم ایران زنانش، مردانش، داشمندان، بازنشستگانش و آنانی که میتوانند با موسیقی بهترین مطلب را منتقل کنند راه وجود دارد و باید این کشور راهش برای فرزندان مرز و بوم باز باشد.

حضرتی در پایان با بیان اینکه با صلابت و انسجام مردمی توانستیم یکی از رقبا را فراری دهیم، اظهار داشت: وعده ما روز جمعه همه باهم با خانواده پای صندوق رای برویم و رقیب دیگر را محترمانه از دایره رقابت خارج کنیم.

عقلانیت و توسعه نیاز رشت است

گفتنی است مختار جباری مشاور عالی شهردار رشت در ابتدای این نشست اظهار کرد: آقای حضرتی شما در سالهای جنگ فرمانده ما بودید و اکنون یکی از بزرگان اصلاحات هستید. به شما میگویم حال شهر ما خوب نیست.
جباری گفت: متاسفانه از مجموعه شورا شهروندان خاطره خوبی ندارند شهر رشت در مدت ۱۶سال ۱۸ شهردار و با سرپرستها ۲۴ شهردار عوض کرده است. امروز شهر ما نیاز عقلانیت و توسعه دارد و این شعار نیست و بلکه نیاز شهر است. در ۱۴ دهه گذشته جز اولین ها بودیم و کسانی که امروز در عقلانیت و توسعه جمع شده اند میخواهند با این روش رشت را به جایگاه واقعی خود برگردانند.

Share