در جلسه صبح امروز شورا مطرح شد:

از ارائه طرح سوال از شهردار رشت با امضای سه عضو شورا تا چانه‎زنی بر سر خرید سپیدرود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت که صبح امروز در عمارت شورا برگزار شد فرهاد شوق طرح سوال از شهردار رشت را مطرح کرد و گفت: این طرح توسط سه نفر از اعضای شورا امضا شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت صبح امروز در عمارت شورا برگزار شد.shora0-09_20-52-58_resize

ارائه طرح سوال از شهردار رشت با امضای سه عضو شورا

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، فرهاد شوقی عضو شورای شهر رشت در نطق خود امروز خود اظهار کرد: آسفالت شهر رشت بطور ناشیانه درحال انجام است و خیابانهایی که با مبالغ هنگفت شش ماه قبل مورد آسفالت قرار گرفتند مجددا در حال آسفالت هستند.

شوقی با اعلام این مطلب در صحن علنی شورا گفت: این اشتباهات موجب میشود تا به بیت المال هزینه وارد شود. هفته گذشته موضوع تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری را مطرح کردم و شهردار مدعی شده بود که میخواهد یک نظام پرداخت را در شهرداری اعمال کند اما این موضوع تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: با شرایط فعلی خواستار طرح سوال از شهردار رشت هستم و این موضوع توسط سه نفر از اعضای شورا امضا شده است.

شوقی به ماجرای خرید سپیدرود اشاره کرد و متذکر شد: دیروز طی مصاحبه ای در صداوسیما درباره تیم سپیدرود رشت مدعی بودند که در این مورد با اعضای شورا تماس گرفته شده است در حالیکه خرید امتیاز سپیدرود رشت خرید سیب و پرتقال نیست و باید برنامه ریزی داشته باشد و تقاضا دارم تا هرچه سریعتر جلسه ای با مدیران سپیدرود و اعضای شورا برگزار تا وضعیت این تیم مشخص شود.

در ادامه نشست رئیس شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: براساس قوانین شوراها موضوع طرح سوال اعضای شورا را به شهردار ابلاغ خواهیم کرد و شهردار موظف است جهت پاسخگویی به سوالات مطرح شده در جلسه آینده در صحن حضور پیدا کند.

افرادی که سپیدرود را وارد حاشیه می‎کنند دلسوز نیستند

علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با بیان اینکه سپیدرود متعلق به هیچ شخص خاصی نیست اظهار کرد: لایحه کمک به سپیدرود دو ماه پیش در کمیسیون شورا مصوب شد ولی تاکنون به صحن شورا نیامده است.

وی با اشاره به کمک های شورا و شهرداری به تیم سپیدرود اظهار کرد: افرادی که میگویند که شورا و شهرداری تاکنون هیچ کمکی به سپیدرود نکرده یا بی اطلاع هستند و یا خود را به بی اطلاعی زده اند.

این عضو شورا افزود: در لایحه خرید امتیاز سپیدرود مجموع بدهکی که در آن ذکر شده است با انچه که افراد مدعی و شاکیان ابراز میکنند متفاوت است و نیار به بررسی بیشتر حقوقی دارد.

وی ادامه داد: سپیدرود برای هیچ کس نبوده و نیست و کسی نباید برای خودش آن را مصادره کند و افرادی که تیم را وارد حاشیه می‏‌کنند دلسوز تیم نیستند.

در ادامه رفیعی نوده عضو شورا شهر رشت نیز اظهار کرد: خبرهایی حاصل شده است که پس از واگذاری تیم اسم این تیم با ریشه با پسوند و پیشوند تغییر داده شود. از همه اعضای شورا می‎خواهم که سپیدرود را با همان نام حفظ کنند و اگر قرار است کمکی به این تیم شود از اختصاص یک درصد بودجه سالانه به این تیم مشکلات مالی آن را حل کنند و از خرید آن جلوگیری شود.

پروژه جدیدی در رشت آغاز نشود

مظفر نیکومنش نودهی در ادامه این جلسه گفت: شهرداری رشت از انجام پروژه های جدید تا زمانیکه پروژه های قبلی را به اتمام نرسانده است خودداری کند.

این عضو شورا افزود: سپیدرود فرهنگ و هویت شهر رشت است و باید هرچه سریعتر در خصوص آن تصمیم گیری شود.در حال حاضر شهرداری رشت خدمات بسیاری به این تیم ارائه کرده است واگر قرار است کاری بشود باید هرچه سریعتر ورود کرد و تکلیف این تیم را روشن کرد.

از گرمایش مدارس تا مشکلات معلولین

در ادامه این جلسه فاطمه شیرزاد با بیان اینکه در روز جهانی معلولین هستیم، گفت: معلاولان در معابر شهر رشت با مشکلات حرکتی مواجه هستند و ضعف عمده شهر عدم مدیریت یک پارچه سازی است.

وی با بیان اینکه بازنگری در امر ساخت و ساز برای جامعه معلولین در ساختمانهای عمومی باید بیشتر مورد دقت قرار گیرد، یادآور شد: از صدور پروانه به ساختمان هایی که این امر را لحاظ نمی کنند باید خودداری شود.

شیرزاد با اشاره به اینکه دولت موظف است تامین حقوق معلولین را انجام دهد گفت:  بیماران جامعه اوتیسم نیازمند کمک هستند.

وی در مورد مشکلات سیستم گرمایشی تعدادی از مدارس شهر رشت گفت: با بازدید از برخی از مدارس متوجه شدیم که سیستم گرمایشی مناسبی ندارند و فرزندان این شهر مستحق چنین شرایطی نیستند.

این عضو شورای شهر رشت با اشاره به تاخیر در پرداخت حقوق پاکبانان شهرداری رشت خاطر نشان کرد: متاسفانه بازهم شاهد تاخیر در پرداخت حقوق کارگران شهرداری رشت هستیم و این موضوع موجبات نگرانی ما را فراهم کرده است.

شیرزاد به لایحه خرید امتیاز سپیدرود هم اشاره کرد و گفت: امیداست هرچه سریعتر تکلیف این قضیه مشخص شود و طرفداران این تیم به آرامش خاطر برسند.

تعیین تکلیف وضعیت سپیدرود در جلسه عصر امروز

در ادامه با پیشنهاد ریاست شورا و موافقت اعضای شورا مقرر شد تا در جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی و کمیسیون برنامه و بودجه در عصر امروز وضعیت تیم سپیدرود رشت تعیین تکلیف شود.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share