مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبرداد

ایجاد هاب لجستیکی صادرات دریای خزر در بندر انزلی/ظرفیت‌های صادراتی گیلان را افزایش دهیم/نخستین محموله سیب از طریق بندر انزلی حمل می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ایجاد هاب لجستیکی بین بنادر انزلی در ایران و آستراخان در روسیه می‌تواند مرکزی برای صادرات در دریای خزر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حسین چراغی در جریان بازدید از پروژه‌های تاسیساتی این بندر با تأکید بر تقویت حمل و نقل کانتینری کالا در بنادر گیلان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم صادرات غیر نفتی به‌ویژه در بخش مواد غذایی و محصولات کشاورزی را توسعه دهیم به طور قطع راهکار آن حمل و نقل کانتینری است.cheraghi2016-08-08_16-32-46

وی، خواستار استفاده از کانتینرهای یخچال‌دار برای حمل کالا از بنادر گیلان شد و افزود: کالای موجود در گیلان و استان‌های همجوار با سیستم ترابری منسجم باید بتوانیم جذب کرده و بازرگانی آن را انجام دهیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه به کالای وارد شده به بندر انزلی باید خدمات ارزش افزوده اضافه کنیم، تصریح کرد: کالا باید در دمای مناسب بارگیری و نگه‌داری شده و از بندر انزلی به بندر آستراخان حمل شود.

چراغی، وجود یک شرکت ترابری برای حمل کانتینری در کوتاه‌ترین زمان در بندر آستراخان را مهم خواند و بیان کرد: امر مذکور در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار است.

وی، ایجاد شرکت مشترک ایران و روسیه در برگرداندن کانتینرها را موثر دانست و گفت: باید به طرف هاب لجستیکی بین بنادر انزلی و آستراخان باشیم و به عنوان مرکز صادرات بین این بنادر تمرکز ایجاد کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تفاهمنامه اولیه سیستم همکاری مشترک با یک شرکت ایرانی در راستای حمل و ترابری کالا خبر داد و یادآور شد: نخستین محموله سیب از طریق بندر انزلی حمل می‌شود.

چراغی با اشاره به اینکه مبدأ سیب صادراتی از ارومیه به بندر آستراخان است، خاطرنشان کرد: یکپارچه کردن مدیریت صادرات حائز اهمیت است و باید به طرف این مسیر حرکت کنیم.

وی، وجود یک شرکت برای جمع‌آوری و بازاریابی کالا از مبادی مختلف را مهم خواند و اظهار کرد: شرکت مذکور باید بتواند حمل جاده‌ای و بندری را انجام داده و با مشارکت کشتیرانی دریای خزر کالا را در کوتاه‌ترین زمان به بندر مقصد حمل کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان بر ایجاد کانال لجستیکی برای حمل کالا در کوتاه‌ترین زمان و ارزان‌ترین قیمت تأکید کرد و گفت: ترکیب مذکور را می‌توانیم در استان ایجاد کنیم و ظرفیت‌های صادراتی گیلان را افزایش دهیم.

tel final1

Share